eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmuszania do kupna elektryka cd › Re: Zmuszania do kupna elektryka cd
  • Data: 2023-10-31 11:21:21
    Temat: Re: Zmuszania do kupna elektryka cd
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 30.10.2023 o 14:30, Janusz pisze:
    >
    > W dniu 30.10.2023 o 11:49, nadir pisze:
    > > W dniu 30.10.2023 o 10:36, Janusz pisze:
    > >
    > >> jest gorzej, są drogie i będą drogie, dlaczego?
    > >> bo mogą ?
    > >>
    > >> Hondy i GM chciały zrobić coś tańszego ale jak zwykle nie wyszło ?
    > >> "Honda chciała pójść po rozum do głowy i sprzymierzyć się z GM, żeby
    > produkować tanie auta elektryczne
    > >> Drogie już produkuje w postaci modelu Prologue, czyli hondowskiej
    > wersji Chevroleta Blazera. Obiecywano to od zeszłego roku, aż tu dziś -
    > klops. Projekt nie dojdzie jednak do skutku. Księgowi amerykańscy i
    > japońscy dokonali skomplikowanych obliczeń i wyszło im, że na tym
    > biznesie zamiast stu milionów wagonów złota zarobiliby pewnie tylko
    > pięćdziesiąt, a to się przecież nie opłaca."
    > >>
    > >>
    > >> "Wygląda więc na to, że robienie tanich samochodów elektrycznych nie
    > jest dobrym pomysłem. Od czasu do czasu producenci dostają takiego
    > poczucia misji, że zrobią tanie wozy na prąd, zelektryfikują
    > społeczeństwo, spadnie emisja CO2 i zapanuje powszechne szczęście. Potem
    > jednak przypominają sobie, że ich głównym celem jest zarabianie
    > absurdalnych ilości pieniędzy i wraca im rozum, pozostają więc przy
    > autach bardzo drogich. Przypomnę, że w Polsce, poza chlubnym wyjątkiem
    > Citroena e-C3 i niezbyt udanej sprzedażowo Dacii Spring, przeciętne auto
    > elektryczne kosztuje ok. 180 tys. zł. "
    > >>
    > >>
    > https://spidersweb.pl/autoblog/tanie-samochody-elekt
    ryczne-honda-gm-koniec/
    > >
    > > Ja to doskonale wiem, i cały czas o tym piszę. Baterie potaniały na
    > tyle, że można spokojnie ładować je do każdego małego samochodu i nie
    > wpłynie to wcale na koszt produkcji.
    > To samo twierdzę, na dodatek powinny być tańsze, w końcu produkcja
    > silnika spalinowego swoje kosztuje i na pewno więcej niż elektryczny.

    To wcale nie znaczy, że "powinny być tańsze". Bo cena zależy od
    możliwości nabywczych i zapotrzebowania. Jak masz na rynku miliony
    rzęchów i można je kupić znacznie taniej niż nowe to nowy samochód nie
    musi być tani bo i tak nie będzie w stanie konkurować ceną z tymi
    rzęchami. Musi mieć coś czego te rzęchy nie mają by ktoś je pożądał. No
    i elektryki zasadniczo to coś mają.

    >
    > > Koronnym argumentem ekofanbojów jest, że większość ludzi przejeżdża
    > dziennie tylko 20-30km, więcej nie potrzeba, i nie potrzeba ładować
    > samochodów w 5 minut, więc ja się pytam gdzie są te samochody z
    > zasięgiem 50-100km i ładowane nawet 6-8 godzin? No nie ma, a ludzie
    >
    > Dokładnie, sam bym takiego kupił do jeżdżenia po mieście.

    Za ile? Masz kilka takich samochodów na rynku.

    >
    > > głupi nie są i nie dadzą za takie gówno więcej jak 50-60 tysięcy zł. Ale
    > To i tak wg mnie za dużo, chińczyki już powoli wchodzą z małymi autami i
    > zarżną nimi połowę europejskiej produkcji, zostało im góra parę lat.

    Za dużo by rozdawać, ale akurat tyle by wykończyć europejską konkurencję.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: