eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmuszania do kupna elektryka cd › Re: Zmuszania do kupna elektryka cd
  • Data: 2023-10-30 14:30:21
    Temat: Re: Zmuszania do kupna elektryka cd
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    W dniu 30.10.2023 o 11:49, nadir pisze:
    > W dniu 30.10.2023 o 10:36, Janusz pisze:
    >
    >> jest gorzej, są drogie i będą drogie, dlaczego?
    >> bo mogą ?
    >>
    >> Hondy i GM chciały zrobić coś tańszego ale jak zwykle nie wyszło ?
    >> "Honda chciała pójść po rozum do głowy i sprzymierzyć się z GM, żeby
    produkować tanie auta elektryczne
    >> Drogie już produkuje w postaci modelu Prologue, czyli hondowskiej
    wersji Chevroleta Blazera. Obiecywano to od zeszłego roku, aż tu dziś -
    klops. Projekt nie dojdzie jednak do skutku. Księgowi amerykańscy i
    japońscy dokonali skomplikowanych obliczeń i wyszło im, że na tym
    biznesie zamiast stu milionów wagonów złota zarobiliby pewnie tylko
    pięćdziesiąt, a to się przecież nie opłaca."
    >>
    >>
    >> "Wygląda więc na to, że robienie tanich samochodów elektrycznych nie
    jest dobrym pomysłem. Od czasu do czasu producenci dostają takiego
    poczucia misji, że zrobią tanie wozy na prąd, zelektryfikują
    społeczeństwo, spadnie emisja CO2 i zapanuje powszechne szczęście. Potem
    jednak przypominają sobie, że ich głównym celem jest zarabianie
    absurdalnych ilości pieniędzy i wraca im rozum, pozostają więc przy
    autach bardzo drogich. Przypomnę, że w Polsce, poza chlubnym wyjątkiem
    Citroena e-C3 i niezbyt udanej sprzedażowo Dacii Spring, przeciętne auto
    elektryczne kosztuje ok. 180 tys. zł. "
    >>
    >>
    https://spidersweb.pl/autoblog/tanie-samochody-elekt
    ryczne-honda-gm-koniec/
    >
    > Ja to doskonale wiem, i cały czas o tym piszę. Baterie potaniały na
    tyle, że można spokojnie ładować je do każdego małego samochodu i nie
    wpłynie to wcale na koszt produkcji.
    To samo twierdzę, na dodatek powinny być tańsze, w końcu produkcja
    silnika spalinowego swoje kosztuje i na pewno więcej niż elektryczny.

    > Koronnym argumentem ekofanbojów jest, że większość ludzi przejeżdża
    dziennie tylko 20-30km, więcej nie potrzeba, i nie potrzeba ładować
    samochodów w 5 minut, więc ja się pytam gdzie są te samochody z
    zasięgiem 50-100km i ładowane nawet 6-8 godzin? No nie ma, a ludzie

    Dokładnie, sam bym takiego kupił do jeżdżenia po mieście.

    > głupi nie są i nie dadzą za takie gówno więcej jak 50-60 tysięcy zł. Ale
    To i tak wg mnie za dużo, chińczyki już powoli wchodzą z małymi autami i
    zarżną nimi połowę europejskiej produkcji, zostało im góra parę lat.


    > koncerny wolą sprzedawać mniejszą ilość droższych samochodów niż
    większą ilość tańszych, całkowicie odwrotnie niż wymyślił i zrobił to
    Ford 100 lat temu.
    > A ekocybały z UE jak chcą faktycznie postawić na ekologię, to zamiast
    przypierdalać podatki od samochodów spalinowych, powinni wprowadzić
    podatek od wagi samochodu. Zaraz by się okazało, że można produkować
    małe elektryki i nie muszą być one horrendalnie drogie, a nawet dopłat
    do nich nie potrzeba. Tylko jak się ma za sponsorów światowe koncerny,
    nie tylko motoryzacyjne, to potem trzeba się ze zobowiązań wywiązać i
    spłacać długi kosztem obywateli.
    >
    Ekocymbały to odrębna kategoria urzędników kompletnie oderwana od
    rzeczywistości,
    zastanawiam się tylko jak to długo jeszcze pociągnie bo z ich pomysłami
    to musi pierdolnąć.

    --
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: