eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmuszania do kupna elektryka cd › Re: Zmuszania do kupna elektryka cd
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.095160183088.s
    lubice.vectranet.pl!not-for-mail
    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmuszania do kupna elektryka cd
    Date: Mon, 30 Oct 2023 11:49:56 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <uho1e2$o6e$1$nadir@news.chmurka.net>
    References: <uh8k6o$22p$1$Janusz@news.chmurka.net> <uhb3av$oqvm$3@dont-email.me>
    <uhcs6h$hom$1$Cav@news.chmurka.net> <uhdjrl$a7r$1$nadir@news.chmurka.net>
    <14tbq51ofa1va.17oy37b0l2xwo$.dlg@40tude.net>
    <uhfhf0$5ij$3$Cav@news.chmurka.net> <uhg2hr$ebh$1$nadir@news.chmurka.net>
    <uhnt4m$oji$1$Janusz@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: 095160183088.slubice.vectranet.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 30 Oct 2023 10:44:19 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="nadir";
    posting-host="095160183088.slubice.vectranet.pl:95.160.183.88";
    logging-data="24782";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:qmWIpr0EviFxmUDlQ6OjN1NmQis=
    sha256:A5lNAU+pA6RZ31TVXHzvoYyQnGQA7dMiPFggZGcJNGc=
    sha1:8geQTV8rcU1s7gI/9qORecSp3i0=
    sha256:l5v1xB1fIqr0Jfy7Yj0ofbSz/9vn75K3naBvofVeB1Q=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <uhnt4m$oji$1$Janusz@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2717834
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 30.10.2023 o 10:36, Janusz pisze:

    > jest gorzej, są drogie i będą drogie, dlaczego?
    > bo mogą :(
    >
    > Hondy i GM chciały zrobić coś tańszego ale jak zwykle nie wyszło :(
    > "Honda chciała pójść po rozum do głowy i sprzymierzyć się z GM, żeby
    > produkować tanie auta elektryczne
    > Drogie już produkuje w postaci modelu Prologue, czyli hondowskiej wersji
    > Chevroleta Blazera. Obiecywano to od zeszłego roku, aż tu dziś - klops.
    > Projekt nie dojdzie jednak do skutku. Księgowi amerykańscy i japońscy
    > dokonali skomplikowanych obliczeń i wyszło im, że na tym biznesie
    > zamiast stu milionów wagonów złota zarobiliby pewnie tylko pięćdziesiąt,
    > a to się przecież nie opłaca."
    >
    >
    > "Wygląda więc na to, że robienie tanich samochodów elektrycznych nie
    > jest dobrym pomysłem. Od czasu do czasu producenci dostają takiego
    > poczucia misji, że zrobią tanie wozy na prąd, zelektryfikują
    > społeczeństwo, spadnie emisja CO2 i zapanuje powszechne szczęście. Potem
    > jednak przypominają sobie, że ich głównym celem jest zarabianie
    > absurdalnych ilości pieniędzy i wraca im rozum, pozostają więc przy
    > autach bardzo drogich. Przypomnę, że w Polsce, poza chlubnym wyjątkiem
    > Citroena e-C3 i niezbyt udanej sprzedażowo Dacii Spring, przeciętne auto
    > elektryczne kosztuje ok. 180 tys. zł. "
    >
    > https://spidersweb.pl/autoblog/tanie-samochody-elekt
    ryczne-honda-gm-koniec/

    Ja to doskonale wiem, i cały czas o tym piszę. Baterie potaniały na
    tyle, że można spokojnie ładować je do każdego małego samochodu i nie
    wpłynie to wcale na koszt produkcji.
    Koronnym argumentem ekofanbojów jest, że większość ludzi przejeżdża
    dziennie tylko 20-30km, więcej nie potrzeba, i nie potrzeba ładować
    samochodów w 5 minut, więc ja się pytam gdzie są te samochody z
    zasięgiem 50-100km i ładowane nawet 6-8 godzin? No nie ma, a ludzie
    głupi nie są i nie dadzą za takie gówno więcej jak 50-60 tysięcy zł. Ale
    koncerny wolą sprzedawać mniejszą ilość droższych samochodów niż większą
    ilość tańszych, całkowicie odwrotnie niż wymyślił i zrobił to Ford 100
    lat temu.
    A ekocybały z UE jak chcą faktycznie postawić na ekologię, to zamiast
    przypierdalać podatki od samochodów spalinowych, powinni wprowadzić
    podatek od wagi samochodu. Zaraz by się okazało, że można produkować
    małe elektryki i nie muszą być one horrendalnie drogie, a nawet dopłat
    do nich nie potrzeba. Tylko jak się ma za sponsorów światowe koncerny,
    nie tylko motoryzacyjne, to potem trzeba się ze zobowiązań wywiązać i
    spłacać długi kosztem obywateli.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: