eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmiana auta - pytanie do mechanikówRe: Zmiana auta - pytanie do mechaników
  • X-Received: by 2002:a81:450:: with SMTP id 77mr371591ywe.6.1544653550577; Wed, 12 Dec
    2018 14:25:50 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a81:450:: with SMTP id 77mr371591ywe.6.1544653550577; Wed, 12 Dec
    2018 14:25:50 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!peer01.iad!feed-m
    e.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!v55no2623341qtk.0!news-out.googl
    e.com!m21ni1224qta.0!nntp.google.com!v55no2623335qtk.0!postnews.google.com!gleg
    roupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 12 Dec 2018 14:25:50 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <purvuj$sqh$1@node2.news.atman.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=199.202.9.250;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 199.202.9.250
    References: <pumkd3$smh$1@node2.news.atman.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <pupbu7$mla$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <pupfms$q6s$1@node1.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <9...@g...com>
    <puru0q$r2j$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <purvuj$sqh$1@node2.news.atman.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <a...@g...com>
    Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Wed, 12 Dec 2018 22:25:50 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 4881
    X-Received-Body-CRC: 2084641458
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645892
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 15:52:20 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:
    > W dniu 2018-12-12 o 22:29, s...@g...com pisze:
    >
    > > No i jak jest to turbina o zmiennej geometrii to komuter ja ustawia
    > > zeby sie nie krecila niepotrzebnie.
    > >
    > > Dlatego to czy sie rozkreci zalezy nie tylko od obrotow ale i od tego
    > > jak komputer ustawi kierownice.
    >
    > No więc właśnie. Kiedyś się temu przyglądałem jak mi grzebali przy
    > turbinie i generalnie sterowanie wygląda dość skomplikowanie. Nawet na
    > niskich obrotach potrafi ją na maxa rozkręcić jeśli depniesz. A co
    > ciekawe, na wysokich obrotach doładowanie wcale nie musi być bardzo
    > wysokie jeśli np. jedziesz jednostajnie. Wygląda to tak jakby w takt
    > obciążenia silnika siłownik reagował.
    >

    Zdradze ci tajemnice.
    Pedal przyspieszenie nazywany potocznie gazem steruje tak naprawde obciazeniem
    nakladanym na silnik.
    Moze to nie jest odkrywcze ale niestety czesto zapominane.


    > >> A nawet jeśli o skuteczność na niższych obrotach chodzi, to łatwo
    > >> ją zaobserwować. Podłącz komputer, ustaw siłownik na pełne
    > >> zamknięcie i spróbuj jeździć takim samochodem (lub wywołaj tryb
    > >> awaryjny odłączając jakiś czujnik na chwilę). Zobaczysz, że nawet
    > >> na najniższych obrotach turbina ma istotny wpływ.
    > >>
    > >
    > > No ma, ale jest on stosunkowo niewielki i temperatury plus obciazenia
    > > przy tych warunkach sa pomijalne. Po prostu kreci sie ale nie jest to
    > > rotacja szybka ani nie jest zagrzana ani nie jest obciazona.
    >
    > Szczerze mówiąc zupełnie inne mam obserwacje. Po odłączeniu turbiny
    > samochód był jak krowa - nawet w warunkach miejskich wlokłem się prawym
    > pasem bo trudno było wyprzedzić tych z prawej - bardzo kiepskie
    > przyspieszenie.
    >

    Tu wplyw turbiny jako takiej jest o tyle istotny o ile istotna jest jej geometria.
    Nie to jak i czy dziala tylko to jak powietrze cyrkuluje.
    Jak ja odlaczysz albo wyjmiesz to nie to samo co jej obecnosc kiedy sie kreci bez
    obciazenia.

    > U mnie jest tak jak napisałem - nawet jeśli na najniższych obrotach
    > depnę, to sterownik na chwilę daje pełne otwarcie kierownicy (zapewne po
    > to by turbina szybciej się rozkręciła), chwilę potem zmniejsza. Wpływ
    > jest bardzo zauważalny.
    >
    > Przypuszczam, że moc silnika też ma znaczenie. Np. jeśli na niskich
    > obrotach moc jest hipotetycznie o 10% podnoszona, to przy 100KM oznacza
    > to przyrost 10kM - czyli nic. A przy 300KM, przyrost 30KM już znaczy.
    >

    To sa nieliniowe zaleznosci. Na niskich obrotach turbina niewiele dodaje i tez
    niewiele sie od niej nie wymaga.
    Na wysokich obrotach daje duzo i tam tez ciezko pracuje.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: