-
Data: 2018-12-14 22:02:17
Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-12-13 o 22:51, s...@g...com pisze:
> Moze inaczej, zadaj pytanie czy jak to powietrze w tych przewodach nie bedzie
zawirowane przynajmniej na pewnym odcinku to czy rownie sprawnie ten odcinek
pokona...
>
Na logikę: sądzę, że tak bo droga od turbiny do silnika posiada
przeróżne kształty nie korelujące ze swobodnym przepływem. Od turbiny
idzie obszerna metalowa rura do intercoolera. Ten z kolei to duża
prostopadłościenna puszka o szerokości 70cm, więc już tam szlag trafi
wszelkie ukształtowanie strumienia powietrza. Potem powietrze wraca z
powrotem w okolice turbiny (konkretnie głęboko pod nią - spód silnika)
kolejnym przewodem i znów jest skierowane do przodu, do kolektorów
ssących. W kolektorze ssącym następuje dopiero kształtowanie strumienia.
Jest tam 2x po 3 klapki (mam 2 kolektory w silniku) wyglądających jak
5zł na ośce. Siłownik elektryczny obraca nimi kształtując przepływ.
Powiem tak: nigdy nie jeździłbym ze zdemontowaną turbiną ale jeździłem z
"odłączoną" więc wiem jak jest. Jeździłem też z zatartą zwrotnicą w
pozycji półotwartej. Różnica jest gigantyczna. A co zawirowanie
powietrza daje? A no daje równomierne przyspieszanie. Pamiętasz jak
pisałem, że u mnie jest tak, że przyspieszenie 120->140 odczuwalnie było
mniejsze niż 140-160 pomimo, że przy 120 obroty mam już na poziomie
skutecznego wpływu turbiny? Po tym wątku poszedłem na kontrolę silnika i
okazało się, że na sterowaniu klap wytarła się plastikowa prowadnica.
Ponoć co 2 lata trzeba ją (k...wa) zmieniać. Po wymianie przyspieszenie
jest równomierne - ot cała różnica. Stosunkowo niewielka mimo ogromnych
luzów.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.18 22:13 s...@g...com
- 14.12.18 22:44 Marek S
- 14.12.18 23:35 s...@g...com
- 15.12.18 23:30 Marek S
- 16.12.18 08:56 Budzik
- 16.12.18 15:00 Kris
- 16.12.18 16:52 Marek S
- 16.12.18 17:00 Marek S
- 16.12.18 17:44 Budzik
- 16.12.18 17:44 Budzik
- 16.12.18 19:14 Kris
- 16.12.18 21:50 P.B.
- 16.12.18 22:15 s...@g...com
- 16.12.18 23:05 JDX
- 18.12.18 00:04 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=