eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmiana auta - pytanie do mechanikówRe: Zmiana auta - pytanie do mechaników
  • Data: 2018-12-13 22:51:22
    Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu czwartek, 13 grudnia 2018 15:10:57 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:
    > W dniu 2018-12-12 o 23:25, s...@g...com pisze:
    > >
    > > Zdradze ci tajemnice. Pedal przyspieszenie nazywany potocznie gazem
    > > steruje tak naprawde obciazeniem nakladanym na silnik. Moze to nie
    > > jest odkrywcze ale niestety czesto zapominane.
    >
    > Zdecydowanie nie tylko to. Jadąc z tak samo przyciśniętym gazem lecz pod
    > górę, zachowanie turbiny jest zupełnie inne. Na hamowni świetnie było to
    > widać. Po drugie gdy depniesz gaz gdy turbina jest na jałowych obrotach
    > i zrobisz to samo - gdy nie jest: sterownik zupełnie inaczej zadziała. W
    > pierwszym przypadku otworzy turbinę na maxa na krótką chwilę - jak
    > pisałem. W drugim już nie. Wcale bym się nie zdziwił gdyby kąt
    > pochylenia samochodu też miał znaczenie bo gdy hamuję silnikiem na
    > płaskim i na pochyłym, nawet skrzynia pracuje zupełnie inaczej. Z górki
    > wrzuca wysoki bieg a na płaskim nigdy. Moim zdaniem to wszystko jest
    > dużo bardziej złożone niż badanie samej pozycji pedału gazu.
    >
    > > Tu wplyw turbiny jako takiej jest o tyle istotny o ile istotna jest
    > > jej geometria. Nie to jak i czy dziala tylko to jak powietrze
    > > cyrkuluje. Jak ja odlaczysz albo wyjmiesz to nie to samo co jej
    > > obecnosc kiedy sie kreci bez obciazenia.
    >
    > Nie rozumiem? Przecież turbina nie jest od zawirowywania powietrza. Od
    > tego są klapy wirowe, które są za turbiną, za ogromnym intercoolerem,
    > który zniweczyłby wszelkie ewentualne zawirowania niby to wnoszone przez
    > turbinę celowo, za długimi i giętymi kanałami łączącymi to wszystko.
    > Jakby pomierzyć długość tych kanałów od turbiny do końca dolotu, to może
    > z półtora metra (lub więcej) slalomami się uzbiera. Jak niby turbina
    > miałaby zawirowywać w czymś takim powietrze?
    >
    >
    >

    Moze inaczej, zadaj pytanie czy jak to powietrze w tych przewodach nie bedzie
    zawirowane przynajmniej na pewnym odcinku to czy rownie sprawnie ten odcinek
    pokona...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: