-
Data: 2018-12-13 22:51:22
Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu czwartek, 13 grudnia 2018 15:10:57 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:
> W dniu 2018-12-12 o 23:25, s...@g...com pisze:
> >
> > Zdradze ci tajemnice. Pedal przyspieszenie nazywany potocznie gazem
> > steruje tak naprawde obciazeniem nakladanym na silnik. Moze to nie
> > jest odkrywcze ale niestety czesto zapominane.
>
> Zdecydowanie nie tylko to. Jadąc z tak samo przyciśniętym gazem lecz pod
> górę, zachowanie turbiny jest zupełnie inne. Na hamowni świetnie było to
> widać. Po drugie gdy depniesz gaz gdy turbina jest na jałowych obrotach
> i zrobisz to samo - gdy nie jest: sterownik zupełnie inaczej zadziała. W
> pierwszym przypadku otworzy turbinę na maxa na krótką chwilę - jak
> pisałem. W drugim już nie. Wcale bym się nie zdziwił gdyby kąt
> pochylenia samochodu też miał znaczenie bo gdy hamuję silnikiem na
> płaskim i na pochyłym, nawet skrzynia pracuje zupełnie inaczej. Z górki
> wrzuca wysoki bieg a na płaskim nigdy. Moim zdaniem to wszystko jest
> dużo bardziej złożone niż badanie samej pozycji pedału gazu.
>
> > Tu wplyw turbiny jako takiej jest o tyle istotny o ile istotna jest
> > jej geometria. Nie to jak i czy dziala tylko to jak powietrze
> > cyrkuluje. Jak ja odlaczysz albo wyjmiesz to nie to samo co jej
> > obecnosc kiedy sie kreci bez obciazenia.
>
> Nie rozumiem? Przecież turbina nie jest od zawirowywania powietrza. Od
> tego są klapy wirowe, które są za turbiną, za ogromnym intercoolerem,
> który zniweczyłby wszelkie ewentualne zawirowania niby to wnoszone przez
> turbinę celowo, za długimi i giętymi kanałami łączącymi to wszystko.
> Jakby pomierzyć długość tych kanałów od turbiny do końca dolotu, to może
> z półtora metra (lub więcej) slalomami się uzbiera. Jak niby turbina
> miałaby zawirowywać w czymś takim powietrze?
>
>
>
Moze inaczej, zadaj pytanie czy jak to powietrze w tych przewodach nie bedzie
zawirowane przynajmniej na pewnym odcinku to czy rownie sprawnie ten odcinek
pokona...
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.18 22:02 Marek S
- 14.12.18 22:13 s...@g...com
- 14.12.18 22:44 Marek S
- 14.12.18 23:35 s...@g...com
- 15.12.18 23:30 Marek S
- 16.12.18 08:56 Budzik
- 16.12.18 15:00 Kris
- 16.12.18 16:52 Marek S
- 16.12.18 17:00 Marek S
- 16.12.18 17:44 Budzik
- 16.12.18 17:44 Budzik
- 16.12.18 19:14 Kris
- 16.12.18 21:50 P.B.
- 16.12.18 22:15 s...@g...com
- 16.12.18 23:05 JDX
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=