-
Data: 2018-12-13 22:51:22
Temat: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu czwartek, 13 grudnia 2018 15:10:57 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:
> W dniu 2018-12-12 o 23:25, s...@g...com pisze:
> >
> > Zdradze ci tajemnice. Pedal przyspieszenie nazywany potocznie gazem
> > steruje tak naprawde obciazeniem nakladanym na silnik. Moze to nie
> > jest odkrywcze ale niestety czesto zapominane.
>
> Zdecydowanie nie tylko to. Jadąc z tak samo przyciśniętym gazem lecz pod
> górę, zachowanie turbiny jest zupełnie inne. Na hamowni świetnie było to
> widać. Po drugie gdy depniesz gaz gdy turbina jest na jałowych obrotach
> i zrobisz to samo - gdy nie jest: sterownik zupełnie inaczej zadziała. W
> pierwszym przypadku otworzy turbinę na maxa na krótką chwilę - jak
> pisałem. W drugim już nie. Wcale bym się nie zdziwił gdyby kąt
> pochylenia samochodu też miał znaczenie bo gdy hamuję silnikiem na
> płaskim i na pochyłym, nawet skrzynia pracuje zupełnie inaczej. Z górki
> wrzuca wysoki bieg a na płaskim nigdy. Moim zdaniem to wszystko jest
> dużo bardziej złożone niż badanie samej pozycji pedału gazu.
>
> > Tu wplyw turbiny jako takiej jest o tyle istotny o ile istotna jest
> > jej geometria. Nie to jak i czy dziala tylko to jak powietrze
> > cyrkuluje. Jak ja odlaczysz albo wyjmiesz to nie to samo co jej
> > obecnosc kiedy sie kreci bez obciazenia.
>
> Nie rozumiem? Przecież turbina nie jest od zawirowywania powietrza. Od
> tego są klapy wirowe, które są za turbiną, za ogromnym intercoolerem,
> który zniweczyłby wszelkie ewentualne zawirowania niby to wnoszone przez
> turbinę celowo, za długimi i giętymi kanałami łączącymi to wszystko.
> Jakby pomierzyć długość tych kanałów od turbiny do końca dolotu, to może
> z półtora metra (lub więcej) slalomami się uzbiera. Jak niby turbina
> miałaby zawirowywać w czymś takim powietrze?
>
>
>
Moze inaczej, zadaj pytanie czy jak to powietrze w tych przewodach nie bedzie
zawirowane przynajmniej na pewnym odcinku to czy rownie sprawnie ten odcinek
pokona...
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.18 22:02 Marek S
- 14.12.18 22:13 s...@g...com
- 14.12.18 22:44 Marek S
- 14.12.18 23:35 s...@g...com
- 15.12.18 23:30 Marek S
- 16.12.18 08:56 Budzik
- 16.12.18 15:00 Kris
- 16.12.18 16:52 Marek S
- 16.12.18 17:00 Marek S
- 16.12.18 17:44 Budzik
- 16.12.18 17:44 Budzik
- 16.12.18 19:14 Kris
- 16.12.18 21:50 P.B.
- 16.12.18 22:15 s...@g...com
- 16.12.18 23:05 JDX
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=