-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin1!goblin.st
u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.
neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Złe DPFy znowu
From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
References: <1...@m...org>
<e...@g...com>
<j...@m...org> <pmmoj8$rei$1@dont-email.me>
<1i09fuzmc5bra$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
<1fpv1hutkp4bk.18uk71osuogpx$.dlg@40tude.net>
<pmuhi7$bdu$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<5b98b673$0$692$65785112@news.neostrada.pl> <169uwr6so2b4y$.dlg@myjk.org>
<5b9971fc$0$588$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<X...@1...0.0.1>
<1...@m...org>
<X...@1...0.0.1>
<1...@m...org>
Organization: DOM
Message-ID: <X...@1...0.0.1>
User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
[+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
X-SigInfo: Generated by Sygnaturkowiec v. 0.1.3.7
Date: 18 Sep 2018 16:59:56 GMT
Lines: 124
NNTP-Posting-Host: 77.65.80.250
X-Trace: 1537289996 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 677 77.65.80.250:50905
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2639961
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...
>> wow
>> ojacie...
>
> Jeśli nie zrozumiałeś, moja próba statystyczna wynosi około 1000...
>
Tysiac samochodów z opisu mechanika...
Ja znam kilkanascie ale z duzo szerszej perspektywy.
>> podałem ci to tylko jako przykład...
>> Ja swoje informacje czepie przede wszystkim z praktyki.
>
> ...a Twoja próba statystyczna (vel praktyczna?) z tego co widzę
> wynosi dwa, szczegółów pewnie nie znasz nawet (poza tym że był
> "problem" przed 100tkm). Mimo tego nie przeszkadza ci to mnie
> wyśmiewać, choć w przeciwieństwie do ciebie ponad 2 lata poświęciłem
> na zbieranie danych, rzetelne, bo mnie to także wtedy bezpośrednio
> dotyczyło jako że sam byłem użytkownikiem tego "gówna" i chciałem
> wiedzieć w swej ówczesnej niewiedzy z czym mam do czynienia. I
> wyszło mi wprost, że to wina zaniedbań użytkowników i ew.
> nieświadomych serwisantów (często handlarzy) a nie samego systemu,
> czym potwierdziłem to na sobie choć wielu mi na początku zarzucało
> że jestem "cwaniak", bo mam nowe auto z salonu i wietrzyło że się
> sam przekonam jakie DPF to gówno i sam będę go wycinać jak dobiję do
> 100tkm. Cóż, mylili się, co było do przewidzenia bo na to wskazywały
> wszystkie zebrane do kupy fakty.
Przypomina mi się kabaret z zepsutym traktorem...
Nie traktor sie zepsuł a koło...
Ale przeciez to to samo!
Ale jak brzmi!
>
> Mechanik którego podważasz a udzielający m.in. mnie statystyk z
> napraw to jeden z najlepszych mechaników od diesli Mazdy w Polsce,
> ludzie z drugiego końca polski jechali i przyjeżdżają nadal do niego
> -- i choć sam uważał i uważa nadal DPF za dodatek ograniczający
> silnik, wycinał DPF ze swoich prywatnych samochodów (diesli Mazdy
> oczywiście) to jednak pisał i mówił otwarcie o przyczynach
> powstawania problemów z DPF nie dopatrując się ich w samej
> technologii a właśnie wprost w zaniedbaniach. Leczył i nadal leczy
> trupy jakich czasem świat na oczy nie widział. Ale tak to już jest,
> są ludzie i "ludzie".
>
Ech, co za brak logiki...
Mechanik przekazał ci rzetelne dane ze DPf sie nie psuje, ze to super
dopracowany element po czym go wyciał... :)
>> aha, a jak przykładowo 2/2 nowe auta maja problem z dpfem
>> przed osiagnieciem 100kkm a producent sie wypina to po
>> prostu "niemozliwe" albo "pech"?
>
> wow ojacie Powtarzasz to jak mantrę. Co to jest 2/2? Dwa sprzedane
> samochody na dwa wyprodukowane?
>
Akurat fordy customy mielismy od nowosci dwa...
> Ponadto pytam ponownie, co znaczy że mają problem z DPF albo że "DPF
> padł" -- bo rzucasz nadal jakimiś tajemniczymi ogólnikami, a to
> kompletnie do niczego nie prowadzi.
>
>> Kurcze, pewnie wtryski które trzeba wyrywac z silnika 2.3 iveco to
>> tez wykrecasz lewa reką bo to przeciez niezmoliwe zeby błąd
>> inzynierski...
>
> No to napisz w takim razie jak inżynieryjnie bronić się przed
> nagarem powstającym ze spalania ON, kompresją która wymusza takie a
> nie inne skręcenie wtrysków, korozję, etc. Odpowiadając,
> technologicznie się nie da (inaczej by to załatwili), serwisowo,
> owszem da się. Ale czy będziesz jeździć co 5-10tkm na wymianę
> podkładek pod wtrskami? Jeśli tak to nie będziesz musiał ich wtedy,
> pewnie po min 150tkm od poprzedniego wykręcania, "wyrywać".
>
Dupa...
W jednych sie wykrecaja bez problemu w innych nie.
Wiec jakis problem jest.
Jedna z głównych inzynieryjnych wpadek w ducato to skopane odprowadzanie
wody z przedniej szyby.
Ta leje sie na silnik i wiele innych elementów lubi padac.
W nowych egzemplarzach poprawili (bodaj po faceliftingu) ale oczywiście
za bład w sztuce producent juz nie odpowiada...
>> Ale zebysmy sie dobrze zrozumieli: jezeli dpf jest taki delikatny
>> ze sam w sobie sie nie psuje
>
> Żebyśmy się dobrze zrozumieli, bo nadal widzę do ciebie nie dociera.
> W DPFie nic się nie psuje, nie jest delikatny, pojmij to w końcu.
> DPF to jest kawał blachy w odpowiedniej formie, pokryty platyną i
> tyle. Popsuć to się mogą czujniki ciśnienia i inny osprzęt silnika.
>
>> ale kazde minimalne niedomaganie innej czesci
>> sprawia ze sie zapycha to to tez jest bład inzynierski.
>
> Nie jest, bo silnik i jego komponenty mają być sprawne. Ponieważ
> jest to szereg części mechanicznych, elektrycznych i elektronicznych
> to ma prawo się psuć i są na to przewidziane procedury naprawcze. To
> że DPF o tym wczas sygnalizuje i się zatyka w zasadzie
> unieruchamiając auto, to tym lepiej dla naszych płuc.
>
>> Moim zdaniem oczywiście.
>> No chyba ze inzynierowie zakładają, że wszystko inne tez sie nie
>> psuje...
>
> Zakładają że się psuje i że się to naprawia. Tak samo jak lekarze
> nie ucinają głowy tylko dlatego że ma się migrenę.
>
>> Ale to juz nie w dzisiejszych autach...
>
> To kolejny piękny przykład skrajnej ignorancji, tj. twierdzenie że
> kiedyś to się nie psuło, a teraz wszystko jest postarzane fabrycznie
> i jest gównem że hej. Jak sądzę, do tego ta wypowiedź będzie dążyć.
>
Oczywiście ze psuło się mniej...
Było mniej czesci, mniej elektroniki wiec i mniej sie psuło.
Z takich ciekawszych usterek nowoczesnych aut: w piecioletnim samochodzie
skorodowała masa przy silniku... Dla mnie to jest zart a nie porzadna
inzynieryjna robota.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"W wannie historii prawdę trudniej jest utrzymać niż mydło,
i o wiele trudniej znaleźć..." - Terry Pratchett
Następne wpisy z tego wątku
- 18.09.18 20:01 Myjk
- 18.09.18 20:15 Myjk
- 18.09.18 21:26 mk4
- 18.09.18 21:38 mk4
- 18.09.18 21:41 mk4
- 18.09.18 21:48 s...@g...com
- 18.09.18 23:59 Budzik
- 18.09.18 23:59 Budzik
- 18.09.18 23:59 Budzik
- 19.09.18 08:52 Myjk
- 19.09.18 08:53 Myjk
- 19.09.18 08:56 Kris
- 19.09.18 09:35 Myjk
- 19.09.18 15:57 s...@g...com
- 19.09.18 17:28 j...@i...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-12-04 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-04 Czy policjantów należy ROZBROIĆ?
- 2024-12-03 Tymoteusz Sz.
- 2024-12-03 Re: Prezydent ułaskawia: Prezydent USA Biden (D) ułaskawia syna własnego
- 2024-12-03 Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- 2024-12-03 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-03 Praktyczny test GPS...
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=
- 2024-12-02 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-02 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-02 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-02 Białystok => Delphi Programmer <=