eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZłe DPFy znowuRe: Złe DPFy znowu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin1!goblin.st
    u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.
    neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Złe DPFy znowu
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    References: <1...@m...org>
    <e...@g...com>
    <j...@m...org> <pmmoj8$rei$1@dont-email.me>
    <1i09fuzmc5bra$.dlg@myjk.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <1fpv1hutkp4bk.18uk71osuogpx$.dlg@40tude.net>
    <pmuhi7$bdu$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <5b98b673$0$692$65785112@news.neostrada.pl> <169uwr6so2b4y$.dlg@myjk.org>
    <5b9971fc$0$588$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <1...@m...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <1...@m...org>
    Organization: DOM
    Message-ID: <X...@1...0.0.1>
    User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
    [+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
    X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
    X-SigInfo: Generated by Sygnaturkowiec v. 0.1.3.7
    Date: 18 Sep 2018 16:59:56 GMT
    Lines: 124
    NNTP-Posting-Host: 77.65.80.250
    X-Trace: 1537289996 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 677 77.65.80.250:50905
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2639961
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    >> wow
    >> ojacie...
    >
    > Jeśli nie zrozumiałeś, moja próba statystyczna wynosi około 1000...
    >
    Tysiac samochodów z opisu mechanika...
    Ja znam kilkanascie ale z duzo szerszej perspektywy.

    >> podałem ci to tylko jako przykład...
    >> Ja swoje informacje czepie przede wszystkim z praktyki.
    >
    > ...a Twoja próba statystyczna (vel praktyczna?) z tego co widzę
    > wynosi dwa, szczegółów pewnie nie znasz nawet (poza tym że był
    > "problem" przed 100tkm). Mimo tego nie przeszkadza ci to mnie
    > wyśmiewać, choć w przeciwieństwie do ciebie ponad 2 lata poświęciłem
    > na zbieranie danych, rzetelne, bo mnie to także wtedy bezpośrednio
    > dotyczyło jako że sam byłem użytkownikiem tego "gówna" i chciałem
    > wiedzieć w swej ówczesnej niewiedzy z czym mam do czynienia. I
    > wyszło mi wprost, że to wina zaniedbań użytkowników i ew.
    > nieświadomych serwisantów (często handlarzy) a nie samego systemu,
    > czym potwierdziłem to na sobie choć wielu mi na początku zarzucało
    > że jestem "cwaniak", bo mam nowe auto z salonu i wietrzyło że się
    > sam przekonam jakie DPF to gówno i sam będę go wycinać jak dobiję do
    > 100tkm. Cóż, mylili się, co było do przewidzenia bo na to wskazywały
    > wszystkie zebrane do kupy fakty.

    Przypomina mi się kabaret z zepsutym traktorem...
    Nie traktor sie zepsuł a koło...
    Ale przeciez to to samo!
    Ale jak brzmi!
    >
    > Mechanik którego podważasz a udzielający m.in. mnie statystyk z
    > napraw to jeden z najlepszych mechaników od diesli Mazdy w Polsce,
    > ludzie z drugiego końca polski jechali i przyjeżdżają nadal do niego
    > -- i choć sam uważał i uważa nadal DPF za dodatek ograniczający
    > silnik, wycinał DPF ze swoich prywatnych samochodów (diesli Mazdy
    > oczywiście) to jednak pisał i mówił otwarcie o przyczynach
    > powstawania problemów z DPF nie dopatrując się ich w samej
    > technologii a właśnie wprost w zaniedbaniach. Leczył i nadal leczy
    > trupy jakich czasem świat na oczy nie widział. Ale tak to już jest,
    > są ludzie i "ludzie".
    >
    Ech, co za brak logiki...
    Mechanik przekazał ci rzetelne dane ze DPf sie nie psuje, ze to super
    dopracowany element po czym go wyciał... :)

    >> aha, a jak przykładowo 2/2 nowe auta maja problem z dpfem
    >> przed osiagnieciem 100kkm a producent sie wypina to po
    >> prostu "niemozliwe" albo "pech"?
    >
    > wow ojacie Powtarzasz to jak mantrę. Co to jest 2/2? Dwa sprzedane
    > samochody na dwa wyprodukowane?
    >
    Akurat fordy customy mielismy od nowosci dwa...

    > Ponadto pytam ponownie, co znaczy że mają problem z DPF albo że "DPF
    > padł" -- bo rzucasz nadal jakimiś tajemniczymi ogólnikami, a to
    > kompletnie do niczego nie prowadzi.
    >
    >> Kurcze, pewnie wtryski które trzeba wyrywac z silnika 2.3 iveco to
    >> tez wykrecasz lewa reką bo to przeciez niezmoliwe zeby błąd
    >> inzynierski...
    >
    > No to napisz w takim razie jak inżynieryjnie bronić się przed
    > nagarem powstającym ze spalania ON, kompresją która wymusza takie a
    > nie inne skręcenie wtrysków, korozję, etc. Odpowiadając,
    > technologicznie się nie da (inaczej by to załatwili), serwisowo,
    > owszem da się. Ale czy będziesz jeździć co 5-10tkm na wymianę
    > podkładek pod wtrskami? Jeśli tak to nie będziesz musiał ich wtedy,
    > pewnie po min 150tkm od poprzedniego wykręcania, "wyrywać".
    >
    Dupa...
    W jednych sie wykrecaja bez problemu w innych nie.
    Wiec jakis problem jest.
    Jedna z głównych inzynieryjnych wpadek w ducato to skopane odprowadzanie
    wody z przedniej szyby.
    Ta leje sie na silnik i wiele innych elementów lubi padac.
    W nowych egzemplarzach poprawili (bodaj po faceliftingu) ale oczywiście
    za bład w sztuce producent juz nie odpowiada...

    >> Ale zebysmy sie dobrze zrozumieli: jezeli dpf jest taki delikatny
    >> ze sam w sobie sie nie psuje
    >
    > Żebyśmy się dobrze zrozumieli, bo nadal widzę do ciebie nie dociera.
    > W DPFie nic się nie psuje, nie jest delikatny, pojmij to w końcu.
    > DPF to jest kawał blachy w odpowiedniej formie, pokryty platyną i
    > tyle. Popsuć to się mogą czujniki ciśnienia i inny osprzęt silnika.
    >
    >> ale kazde minimalne niedomaganie innej czesci
    >> sprawia ze sie zapycha to to tez jest bład inzynierski.
    >
    > Nie jest, bo silnik i jego komponenty mają być sprawne. Ponieważ
    > jest to szereg części mechanicznych, elektrycznych i elektronicznych
    > to ma prawo się psuć i są na to przewidziane procedury naprawcze. To
    > że DPF o tym wczas sygnalizuje i się zatyka w zasadzie
    > unieruchamiając auto, to tym lepiej dla naszych płuc.
    >
    >> Moim zdaniem oczywiście.
    >> No chyba ze inzynierowie zakładają, że wszystko inne tez sie nie
    >> psuje...
    >
    > Zakładają że się psuje i że się to naprawia. Tak samo jak lekarze
    > nie ucinają głowy tylko dlatego że ma się migrenę.
    >
    >> Ale to juz nie w dzisiejszych autach...
    >
    > To kolejny piękny przykład skrajnej ignorancji, tj. twierdzenie że
    > kiedyś to się nie psuło, a teraz wszystko jest postarzane fabrycznie
    > i jest gównem że hej. Jak sądzę, do tego ta wypowiedź będzie dążyć.
    >
    Oczywiście ze psuło się mniej...
    Było mniej czesci, mniej elektroniki wiec i mniej sie psuło.

    Z takich ciekawszych usterek nowoczesnych aut: w piecioletnim samochodzie
    skorodowała masa przy silniku... Dla mnie to jest zart a nie porzadna
    inzynieryjna robota.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "W wannie historii prawdę trudniej jest utrzymać niż mydło,
    i o wiele trudniej znaleźć..." - Terry Pratchett

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: