-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Złe DPFy znowu
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <1...@m...org>
<e...@g...com>
<j...@m...org> <pmmoj8$rei$1@dont-email.me>
<1i09fuzmc5bra$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
<exk1fhk2u02t$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
<1ucvlahp15erc$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
<fhfn697kkol9$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
<1...@m...org>
<X...@1...0.0.1>
<lvf6re53bc8e$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
Date: Tue, 18 Sep 2018 17:36:21 +0200
Message-ID: <kyxfheoct2ug$.dlg@myjk.org>
Lines: 195
NNTP-Posting-Host: 83.31.137.8
X-Trace: 1537284980 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 625 83.31.137.8:15769
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2639953
[ ukryj nagłówki ]18 Sep 2018 11:59:56 GMT, Budzik
> srodowisko to równiez ludzie - jedno z drugim nierozerwalnie sie łaczy.
Ale rozmawiamy o DPFie, który nie chroni środowiska tylko LUDZI. Wiec pisz
na temat z łaski swojej. :P
> Znaczy za darmo dają?
> A cena wynoszaca 5 czy 10kPLN za DPF
> to po prostu koszty produkcji? ROTFL...
Pytam ponownie, jaki promil użytkowników samochodów jeżdżących musi
wymieniać DPF? Który producent dyktuje 10kzł za DPF?
> Jedyna awarią był własnie DPF.
Bzdura, DPF się nie psuje. Pytam ponownie, co spowodowało, że DPF się
zapchał a następnie uszkodził? Skoro odmówiono naprawy gwarancyjnej to
musieli podać jakiś powód awarii, a nie "bo tak".
> Po wymianie auto przejechało kolejne 300kkm i zadnych problemów.
Czyli DPF nie był problemem, bo gdyby był, to by się wysrał przed kolejnymi
100tkm zamiast przejechać 300tkm. Poważnie nic ci nie świta, logika się nie
dobija do drzwi?
> Dlaczego to do ciebie nie dociera?
Dlaczego do ciebie nie dociera że przeczysz sam sobie i nie masz nic na
podparcie?
> Masz racje - probka niewielka.
> Z drugiej strony kupione dwa auta i dwa auta miały problem.
Nadal nie wiadomo jaki wystąpił problem że trzeba było wymienić DPF. W
normalnych warunkach to może wystąpić w zasadzie tylko jeśli dolewa się
niewłaściwego oleju. Każda inna awaria podzespołów NIE POWODUJE zatkania
DPFu kwalifikując go do _wymiany_.
> Napisałem.
Nic nie napisałeś. DPF się zatyka z konkretnej przyczyny a nie "bo tak".
> teraz to juz musiałbym ci rysunki zrobic zebys zrozumiał.
Nie musisz się wysilać, wystarczy że rzetelnie napiszesz jaka była diagnoza
-- bo musiała jakaś być.
> DPF sie zapchał.
Przyczyna!?
> W jednym aucie usunieto, w drugim wymieniono na jakis poszrotowy.
> Oba auta po tej naprawie przejechały kolejne 300kkm a moze teraz
> juz wiecej i zadnych problemów. Reasumujac - naprawiono tylko DPF...
I taka to jest właśnie dyskusja. Wymienili DPF więc on był winny. Eh.
> Za jakie? Kiedys auta kosztowały 3 x tyle?
3x nie, ale 2x przy min. 2x mniejszych możliwościach (w tym
bezpieczeństwie, komforcie, wyższym zużyciu paliwa naturalnie w stosunku do
osiągów, wyższej emisji, etc.).
> Przezyłem troche aut w zyciu i tak problemowych
> aut jak obecne kiedys nie było.
> Ford courrier 1,9D przejchał u nas prawie milion km.
> Mercedes 207d to juz pisałem - pewnie ze 2 mln w swoim zyciu zrobił.
> A teraz 300kkm i podzespoly zaczynaja sprawiac problemy nawet jak
> uzytkujesz je bardzo oszczednie.
Jeśli tak jest, to kup sobie auto z tametego okresu, odnów i jeździj.
Wyjdzie taniej niż zakup nowego, tego dziadowskiego. Ale jak znam życie, to
nawet nie będziesz chciał wsiąść do takiego żużla by go używać na co dzień.
:P
>>> Albo jakby sobie kupic deske i potem się dowiedziec
>>> ze nie mozna nia zjezdzac na krótkich dystansach :)
>> Po raz kolejnmy powielasz zasłyszaną bzdurę -- kończy mi się czas.
> To ty tą bzdure wypowiedziałes...
Wskaż w którym miejscu, przecież nie raz podkreślałem, że ostatnie 3 lata
jeździłem na bardzo krótkich dystansach (2-4km) i nie miałem w ogóle
problemu DPFem. Trudno więc żebym pisał że nie można jeździć, skoro można i
najlepszym jestem tego przykładem. Coś ci się standardowo pozajączkowało.
> A kto to wie?
Podobno ty, z "właśnego doświadczenia"!
> Tak, nawet w tym.
> To pokazuje ze to nie jest element idealny,
> nie twierdze ze pada kazda sztuka ale rowniez psuja sie.
DPF się sam z siebie NIE PSUJE. To kawał blachy i nic więcej.
Realnie jedyne co go może "zniszczyć" to zły olej w silniku.
> Nic.
> Ten sam kierowca, ten sam olej, te same trasy, te same interwały wymian
> oleju. Nic sie nie zmieniło!
No, czary normalnie. Raz blacha się zepsuła, za drugim razem już nie,
chociaż kompletnie nic się nie zmieniło.
> Bzdura, chcesz powiedziec ze nie widziałes aut z dpfem które kopca?
Nie widziałem sprawnych aut z DPFem które kopcą. Ale możesz pokazać jakiś
filmik dla udowodnienia tezy, że auta z DPF kopcą.
> Pomijam juz to co robią jak sie dpf wypala bo to tez roznie...
No też pokaż na filmie, koniecznie. Tylko zweryfikuj najpierw czy
przypadkiem nie jest to wypalanie serwisowe, albo czy nie ma jakiejś innej
usterki.
> I dodali swoja marze zapewne. I jeszcze na czesciach zamiennych dorzucili
> kolejna kosmiczna marze. No łezka w oku sie kreci, jacy to oni biedni...
DPFu się ot tak nie wymienia -- nie wiem, trzeba to młotkiem niektórym do
głowy wbijać?
> To nie jest zadna usterka. To wada projektowa. Do jakiegos miesiaca 2012
> roku miały tak wszystkie liczniki w ducato.
> Jakie ma znaczenie ile lat? Ze wiecej niz 2? No pewnie! Zdaje sie ze 5
> lat to było. Przeciez o tym mowie, ze odpowiedzialnosc producenta /
> sprzedawcy samochodu powinna byc zdecydowanie dłuzsza własnie dlatego, ze
> cykl zycia auta wielokrotnie dłuzszy niz butów np.
No to pochwal się ile żyją codziennie używane buty, bo nadal związku nie
widzę. Tyle samo co auto, 10 lat i więcej chodzisz w jednych butach?
Gwarancji więcej niż jeden rok masz i twierdzisz że każda gwarancja jest
respektowana?
>>> ROTFL
>>> Producent nie produkuje tylko wkłada coś co ktos inny
>>> wyprodukował... Piekne...
>> Masz jakieś wątpliwości w tej kwestii?
> Nadal uwazam, ze ponosi odpowiedzialnosc.
Ja się pytam czy twierdzisz, że producent samochodu sam WSZYSTKO produkuje,
bo się zaśmiewałeś w niebogłosy tarzając się wręcz po podłodze.
> Tyle ze w razie "w" moze potem regresowac te odpowiedzialnosc na własnego
> dostawce.
I tak właśnie robi, co nie zmienia faktu że wszystko ma gwarancję określoną
na podstawie ceny. Po latach wyszło, że najlepszy stosunek długości
gwarancji do ceny jest taki a nie inny.
> Hm... to ja juz nic nie rozumiem...
> Ja mowie o przykładach gdzie producent sie wypiał na reklamacje pomimo
> tego ze nie powinien.
Ja mówię o tym, że niektórym się zdaje że się wypiął pomimo że nie
powinien. Mojej żonie teżsię tak nadal zdaje. Podobnie jak i Tobie się tak
może zdawać.
> A ty podajesz przykład słusznie nie uznanej reklamacji?
> ech...
Żeby ci pokazać, że możesz tkwić w błędzie a ty za cholerę tego nie
zauważasz. Jesteś tak zaślepiony myślą że to wszystko wałek przeciwko
tobie, że nic do ciebie nie dociera.
> Zapewne nie psuje sie w kazdym egzemplarzu wiec masz szczescie.
Po raz tysięczny już chyba na tej grupie, DPF się nie psuje. Psuje się
silnik i osprzęt doprowadzając do zatkania DPFu. Po uzdrowieniu wadliwych
elementów DPF wraca do "życia" i nic nie trzeba wymieniać. Jedynym
przypadkiem kiedy trzeba go wymienić to jest użycie do silnika
niewłaściwego oleju, który literalnie zasklepia pory w filtrze i nie sposób
go przepalić. Wtedy trzeba wypłukać, w skrajnym wypadku wymienić na taki z
demobilu albo na nowy (jak ktoś bardzo lubi wydawać kasę).
Teraz pytam ponownie, co było nabrojone w tych autach, albo jakiego wała
chciało ukręcić ASO, że trzeba było aż wymienić DPF czyli kto był temu
winien. Wg mnie użytkownik, bo nie ma innych możliwości aby zajechać DPF
(no, można go jeszcze spalić), albo ASO chcące wydymać użytkownika (co się
oczywiście zdarza, ale to raczej też margines -- właśnie dzwonił do mnie
serwis że mają mój stelarz do fotela i wymienią w ramach gwarancji, nawet
auto zastępcze za darmo dadzą na czas serwisu).
> Masz racje, to moze byc przykład złej obsługi nowego auta.
> Znam takie firmy gdzie 2,3 w ducato chłapią dokładnie tyle oleju podczas
> kiedy ten silnik generalnie nie bierze oleju ani grama.
> Ale czy ty rznisz głupa ze nie wiesz ze sa silniki które biora tyle oleju
> programowo?
Rżnę typowo margines, który oczywiście miejsca mieć nie powinien, niemniej
w przedmiotowym temacie do DPF nie ma odniesienia. Bo po raz fefnasty, DPF
jako kawał blachy, się nie psuje!
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 18.09.18 18:15 Myjk
- 18.09.18 18:59 Budzik
- 18.09.18 18:59 Budzik
- 18.09.18 20:01 Myjk
- 18.09.18 20:15 Myjk
- 18.09.18 21:26 mk4
- 18.09.18 21:38 mk4
- 18.09.18 21:41 mk4
- 18.09.18 21:48 s...@g...com
- 18.09.18 23:59 Budzik
- 18.09.18 23:59 Budzik
- 18.09.18 23:59 Budzik
- 19.09.18 08:52 Myjk
- 19.09.18 08:53 Myjk
- 19.09.18 08:56 Kris
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-12-04 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-04 Czy policjantów należy ROZBROIĆ?
- 2024-12-03 Tymoteusz Sz.
- 2024-12-03 Re: Prezydent ułaskawia: Prezydent USA Biden (D) ułaskawia syna własnego
- 2024-12-03 Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- 2024-12-03 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-03 Praktyczny test GPS...
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=
- 2024-12-02 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-02 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-02 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-02 Białystok => Delphi Programmer <=