    From: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Złacza F, zaciskane czy nakręcane
    Date: Thu, 12 Sep 2013 16:00:26 +0200

    > Tu nie chodzi o audiofilski kabel kierunkowy, tylko o to, że kanał
    > zwrotny korzysta z innych częstotliwości (można je wytłumić przez RLC)
    > i niekoniecznie ma taką samą moc (przeszkodzić może samo R). To tylko
    > teoretyczne (wcześniej nazwane naukowym) uzasadnienie, jak to się ma
    > do praktyki, tego nie wiem.

    No i teoretycznie masz rację. Ale w praktyce jest tak, że modem
    dostosowuje moc sygnału zwrotnego do siły sygnału nadchodzącego. Więc
    samo R niczego nie zmienia, bo jak modem ciszej słyszy, to głośniej
    wrzeszczy.

    Co do kwestii LC, to wydaje mi się, że kształt wtyczki (nakręcana,
    zaciskana), to zbyt gruboskórny problem, żeby miał wpływ na tłumienie w
    jakimś konkretnym kanale. Gdyby było inaczej, to wszyscy byśmy
    wiedzieli, że wtyczka nakręcana tłumi kanał 39., a zaciskana 23. A
    tymczasem złącze F w zasadzie ma jednostajną charakterystykę od 0Hz do 3GHz.

    Co innego używane w Europie archaiczne złącze Beling-Lee, które powstało
    kiedyś do radia na falach *średnich* i jego charakterystyka zaczyna
    opadać po 100MHz. Beling-Lee jest przyczyną odbić, które zakłócają DVB-T
    na wyższych kanałach UHF, więc wszelkie tunery mają specjalny chip,
    który neutralizuje wpływ tego złącza. Więc wydaje się pieniądze na
    montaż takiego chipa, zamiast po prostu wywalić głupie Beling-Lee w
    cholerę. Zaznaczam, że tylko w Europie używa się Beling-Lee.