  • Data: 2018-03-10 15:05:17
    Temat: Re: Zielone światło.
    Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10-03-2018 o 10:59, Trybun pisze:

    > Wjeżdżałem, i to bez żadnych zatrzymywań, jako trzeci-czwarty pojazd.

    Ale był wolny wjazd od razu po zapalaniu Tobie zielonego, czy wjechałeś
    już gdy miałeś czerwone, a wcześniej czekałeś na zwolnienie się
    skrzyżowania?

    Bo dzisiaj jechałem w tym miejscu i auta na Krakowskiej ruszyły jakieś
    10 sekund później niż wszystkie samochody z Garbar wjechały w Kazimierza.

    Nie było niczego o czym piszesz.

    Z jednym zastrzeżeniem - na tym skrzyżowaniu cykl świateł od niedawna
    reguluje autobus i tramwaj.
    Może jest tak, że gdy one wymuszą dla siebie zielone, to później
    poszczególne kierunki dostaną zielone w mniej kontrolowany sposób?

    > Krzyżówka z

    > Oj, próbujesz naciągnąć rzeczywistość.

    Nic z tych rzeczy - ja doskonale wiem, że rondo do zespół pojedynczych
    skrzyżowań.
    Ty jak widać tego nie ogarniasz.

    > Piszę o normalnej jeździe, a nie o jakimś wpełzaniu.

    Normalna jazda to jest, gdy na to rondo wjeżdżasz z pełną prędkością, a
    nie gdy ruszasz ślamazarnie spod świateł, a przed Tobą kilkunastu innych.

    Można wiedzieć od
    > której strony strony przejeżdżasz przez to rondo?

    Z drugiej.
    A jeśli z Warszawskiej, to zazwyczaj skręcając w lewo w JPII.

    > Tym bardziej ci od Zawad nie powinni wymuszać pierwszeństwa w stosunku
    > do jadących od ul warszawskiej,

    Oni nie wymuszają, tylko je po prostu mają, dzięki zielonemu światłu.
    Ci którzy są na rondzie go nie mają, bo nie ma żadnego przepisu, dzięki
    któremu mieliby je nabyć w którymkolwiek momencie.

    Na KAŻDYM rondzie co do zasady obowiązuje reguła prawej ręki.

    > Właśnie piszę o rodzimych, polskich skrzyżowaniach.. i nie jest to żadne
    > moje przyjmowanie a tylko stwierdzenie faktu.

    Nie - to jest błędna interpretacja rzeczywistości.
    Fakt jest taki, że regułą jest zasada prawej ręki.
    Znak ustąp pierwszeństwa przy wjeździe ją wyłącza, dopóki sam nie jest
    wyłączony przez sygnalizator.

    Na odwrotna sytuację
    > organizacji ruchu na rondzie spotkałem się tylko raz, w Częstochowie pod
    > koniec lat 80tych, i nie powiem że tez mnie to nie zaskoczyło.

    Ale taka jest właśnie zasada ogólna.
    Na całym świecie zresztą.

    > Na wielostopniowym i dużym skrzyżowaniu większa ilość sygnalizatorów
    > świetlnych wydaje się być koniecznością.

    Masz na Starołęce i Kaponierze.
    Chyba bardziej idiotycznego rozwiązania niż tam zastosowane nikt jeszcze
    nie wymyślił.
    Z obowiązkowym postojem co 1/4 ronda, nawet jak nic nie jedzie.