  • Data: 2018-03-11 11:37:49
    Temat: Re: Zielone światło. Ponownie.
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-03-10 o 07:06, Kierwnik pisze:

    > Zielone światło nie daje pierwszeństwa. Zezwala tylko na wjazd
    > za sygnalizatori to nie zawsze.
    >
    > 2. Sygnał zielony nie zezwala na wjazd za sygnalizator,
    > jeżeli:

    A skąd masz ten zapis? Z tego co pamiętam to pochodzi on z uchylonego
    art 9x.

    https://www.motofakty.pl/artykul/prawo-o-ruchu-drogo
    wym.html

    > A słyszałeś jaki zapadł wyrok sądowy ?

    Tak jak pisałem - nie dociekałem jak wyglądała droga prawna, ale kolega
    dostał tyle kasy ile chciał z OC sprawcy. Nawet nie wiem czy był jakiś
    sąd. Np. w moim przypadku, kiedy ktoś z impetem (podobno 80km/h miał na
    liczniku) wjechał mi w bagażnik gdy stałem na światłach, przypłaciłem to
    3ma miesiącami zwolnienia lekarskiego + rehabilitacja, nie było wtedy
    żadnego sądu. Po zakończeniu leczenia należało zebrać papiery i wystąpić
    o odszkodowanie z OC sprawcy podając kwotę. Dostałem mniej więcej tyle
    ile zażądałem. Zero prawników.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek