  • Data: 2016-10-17 12:12:23
    Temat: Re: Zielona strzałka.
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.10.2016 o 11:23, yabba pisze:

    > Może ustalmy jedno. Szlabanowy brak czerwonego nie oznacza
    > bezwarunkowego "zielonego". Żeby trzymać się tematu, to będzie raczej
    > odpowiednik czerwonego z zieloną strzałką do przodu (dop góry).

    Ja wiem, co znaczy. Mówię tylko, że to bez sensu.

    > Dodatkowo sygnalizacja drogowa różni się od tej kolejowej tym, że na
    > skrzyżowaniu jeden kierunek ma zielone, to drugi ma czerwone, potem
    > zamiana. Żeby samochodom na przejeździe kolejowym wyświetlić pełne
    > zielone, to pociąg musiałby mieć wyświetlone czerwone (aby zatrzymał się
    > i ustąpił samochodom), a tak nigdy nie jest. Są niektóre przejazdy,
    > gdzie pociąg dostaje sygnał zwolnienia do 20 km/h, ale też nie
    > zatrzymuje się zupełnie.

    Na pewno? Nie chodzi czy przypadkiem o jazdę na widoczność przy
    czerwonym na SBLce? Ale to nie ma nic wspólnego ze "szlabanami". Bo
    jedyny przykład jaki przychodzi mi do głowy, to uszkodzona sygnalizacja
    i TOPy w poziomie. Ale to jest właśnie przykład tego, że obecna
    sygnalizacja jest zła - normalnie wyświetlałoby się zielony (albo biały
    migający jak u Czechów) albo czerwony. W przypadku uszkodzenia pociąg ma
    swoje 20km/h (TOPy) a kierowca wie, że coś jest nie tak bo widzi, że
    sygnalizacja nie działa. W jaki sposób jest to niebezpieczniejsze od
    sytuacji gdy mimo, że pociąg jedzie to sygnalizacji wygląda na "zielono"?

    Shrek.