  • Data: 2016-10-17 13:16:35
    Temat: Re: Zielona strzałka.
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.10.2016 o 13:01, yabba pisze:

    > Według mnie jest sens, bo tak jest bezpieczniej dla kierowcy, że nigdy nie
    > ma bezwarunkowego pierszeństwa przed pociagiem. Dopiero wymuszanie
    > pierszeństwa na pociągu jest bez sensu.

    Bez sensu jest, że sygnał w przpadku awarii jest stgnałem mniej
    bezpiecznym. Reszta to następstwo tego faktu.

    > Tak, chodziło mi o TOP-y.

    No więc zmów - fakt że pociąg przejeżdza 20km/h przez przejazd z
    sygnałem "zielonym" dla samochodów wynika tylko z wybrakowanej
    konstrukcji sygnalizacji dla samochodów. Automatyka w przypadku awarii
    wie o awarii i do tego służą TOPy dla pociągu. Gdyby informacja ta była
    ujawniona dla kierowców (awaria sygnalizacji) nie byłoby sytuacji gdy
    pociąg przejeżdza na "zielonym" dla samochodów. Ten przepis jest po
    prostu skutkiem wadliwej konstrukcji sygnalizacji.

    > Czy u Czechów biały migający oznacza dla kierowcy "droga wolna" czy
    > zachowaj zwykła ostrożność na przejeździe?

    Prawdę mówiąc nie wiem. Ale właśnie mi chodzi o to, że tam w wypadku
    awarii nie wyświetla się "no możesz śmiało próbować;)"

    > Cały czas Ci tłumaczę, że u nas brak migających czewronych świateł nie
    > oznacza "zielonego".

    A ja ci tłumacze, że wynika to z konstrukcji sygnalizacji rodem z XIX
    wieku a nie obiektywnych trudności.

    Shrek