    From: kakmar <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Zestawienie wad WP 7.5
    Date: Wed, 8 Feb 2012 12:01:10 +0000 (UTC)

    Dnia 07.02.2012 Ra <r...@g...pl> napisał/a:

    > może zapoznaj się tematem użyteczność, ux itp bo jest dokładnie
    > odwrotnie niż piszesz

    Cieszę się że poruszyłeś ten temat. Teraz gratis opiszę Ci własne wrażenie
    wyniesione z kontaktu z WP7. To nie nie jest mobilny OS, to jest wczesne
    stadium projektowe interfejsu użytkownika, uruchamiane jako demo na
    WindowsCE, niedostępnym dla programistów i userów. Są jak na razie tylko
    urządzenia demo, działa w nich tylko proste menu i kilka przypadkowych
    funkcji nadających się co najwyżej na prezentację. _Funkcjonalność_
    dla codziennego użytku jest na poziomie telefonu dla seniora, z doklejonym
    Zune HD 16GB, oraz chińską kamerą z breloka, ale bez możliwości wymiany
    karty pamięci. To że MS z Nokią usiłuje to sprzedawać na tym etapie,
    zamiast skupić się na testach i rozwoju, wynika tylko z zapatrzenia
    w sukces Apple i Google, na rynku takich samych urządzeń.
    Tyle że Apple swój engineering sample, testowało na early adopters przez
    jakieś pół roku, zanim wydało SDK. I zaczęło bąkać coś że to nie tylko
    zabawka. Sukces mimo ogromnej kampanii (6 na 10 zapytanych znało sprzęt
    przed premierą), nie przyszedł od razu, dopiero po roku razem z iOS2
    ruszył Appstore. Kolejne wersje stawały się coraz bardziej użyteczne.
    Podobnie było z Androidem, ale ten rozwijał się znacznie szybciej, bo to
    od początku miał być mobilny OS, a nie zabawka. Po 2 latach i w wersji
    2.3.x nadaje się bez problemów i sztucznych ograniczeń do codziennego
    użytku. Czego niestety nadal nie da się powiedzieć o iOS, bez Cydii.

    WP7 z Nokią i startującą właśnie kampanią ma nadzieję powtórzyć sukces
    iOS, skupiając się na wyglądzie i reklamie. Szkoda bo przydała by się
    realna konkurencja w tym segmencie rynku, która mogłaby sprawić że
    producenci starali by się robić lepsze produkty, a nie lepsze kampanie.
    Po roku WP7 dorobiło się copy-paste, i nadziei że za rok jak wyjdzie
    "Apollo" to będzie lepiej. Podobnie jak fani iPhone mają nieustającą
    nadzieję, że następny model to już na pewno będzie dobry.

    --
    kakmaratgmaildotcom