    From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Zestaw komputerowy
    Date: Wed, 26 Aug 2009 15:51:24 +0200

    On Wed, 26 Aug 2009 12:11:10 +0200, "Bartek Wiecek"
    <d...@c...eranet.pl> wrote:

    >a tutaj juz nie do końca bo powinno brzmieć: "i poproś Della o ofertę na tak
    >skonfigurowany komputer"

    I dostaniesz ofertę która niewile rózni się od oferty z ich WWW.

    >Jak myślisz: skąd biorą komputery te firmy mające w ofercie Della??? z
    >ZENEX-computers????

    Nie masz racji. Mnóstwo firm współpracuje z Dellem i jako pośrednik
    mają znaczne upusty których użytkownik końcowy nie dostanie. nawet gdy
    doliczą swój zysk jest taneij niż bezpośrednio od Della. Żeby nie być
    gołosłownym: dwa kupione w zeszłym roku serwery Dell PE860 kupione
    przez pośredniak który mi dpostarcza część sprzętu kosztowłąy około
    15% taniej niż to co zaoferował mi bezpośrednio DELL Sp. z o.o.

    Koejna rzecz to ceny w róznych państwach. Porównaj sobie np. serwer PE
    R200 w ofercie w USA i w Polsce. Oferta podstawowej konfiguracji: tam
    masz 619$ brutto z gratisowym drugim dyski i transportem a w PL masz
    2031PLN netto. Za transport doliczą też dodatkowo. czyli masz
    przelicznik na poziomie ponad 4 zeta za dolara mimo ze sprzęt niby
    produkowany w UE więc cła i podatki odpadają.

    Zdrówko