  • Data: 2020-07-15 20:46:28
    Temat: Re: Że kiedyś takie wynalazki chciało się produkować...
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 15 Jul 2020 20:11:04 +0200, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Tu niespodzianka: poczynając od wersji 4.0 bodajże, wszystkie programy
    > usługowe MS DOS były "fabrycznie" skompresowane już po kompilacji.
    > Programem PKLite właśnie. Inaczej by się to wszystko nie zmieściło na
    > załozonej liczbie dyskietek. W tamtym okresie przychodził do mnie młody
    > człowiek z sąsiedztwa, praktykował na moim komputerze, bo nie miał
    > własnego. Wydumał sobie, że napisze DOS-a od nowa, zaczął od programów
    > usługowych. A jak już który napisał, to się okazywało, że mimo dokładnego
    > odtworzenia funkcjonalności, ta podróba jest o wiele któtsza od oryginału.
> [...]

    Chyba najlepiej zrobili to Rosjanie z PTS-DOS - na jednej dyskietce
    1,44 MB mieścił się odpowiednik MS-DOS-a (v. 6 bodajże), razem
    z obsługą sieci (plus klon gry "Netwars" Novella, dużo lepszy niż
    oryginał) i menedżerem plików a'la Norton Commander. I do tego dla
    użytkownika było dostępne dużo więcej pamięci podstawowej niż
    w MS-DOS.

    --
    Artur Stachura