  • Data: 2009-05-27 09:49:00
    Temat: Re: Zdjecia pewnej Anny Marii
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    marek augustynski pisze:
    > A mi się wydaje, że tak naturalnych zdjęć jak tego Collina to jeszcze nie
    > było. Ale pewnie się mylę;)
    > Problem tych Twoich zdjęć wział się, wbrew temu co mówisz, z konwencji. Jest
    > to pamiątka jak to w fotografii jednak ewidentnie zrobiłeś ją
    > ze "scenariusza". I wyszedł Ci film jak Bogusiowi Lindzie:) No nie da się
    > zrobić czegoś dobrze nie mająć o tym pojęcia. Cała ta gadka o photoshopie
    > którą się tu ciągnie jest bez znaczenia... nawiasem mówiąc troche nawet mnie
    > dziwi bo świadczy o braku zastanowienia. Nie wiem czy tam był PS cz nie ale
> [...]

    Ale to właśnie było, zdarzyło się w rzeczywistym świecie i właściwie
    było czystą improwizacją. Całkowicie naturalna nienaturalność - o ile
    możemy o nienaturalności w ogóle mówić.
    Można na to spojrzeć szerzej i tak zaczynam to widzieć - typowe zdjęcia
    z n-k czy innych fotek cośtam - laska w białych kozaczkach z plastikowym
    czymś niby-fikuśnie zasłaniająco-odsłaniające to i owo, z czego część za
    duża, część za mała. Do tego makijaż kojarzący sie z pierwszym obrazkiem
    akwarelkowym na pierwszej lekcji plastyki w zerówce i zgrabne dodatki -
    pazurki terminatora, biżuteria z zepsutej wtryskarki, fryzura mająca za
    wszelką cenę imitować tanią perukę. Czy to jest sztuczne? Nie, dla tej
    dziewczyny to jest naturalne, to jest jest robocze ubranko, które, gdyby
    była taka możliwość, nosiłaby co dzień i wszędzie.
    Mało tego, do ubranka dochodzą pozy, mimika, sposób poruszania się,
    zachowania. I to też jest naturalne, nienaturalne będzie, gdy ta
    dziewczyna pojedzie do szkoły dam na Wyspy i stanie się piękną kobietą,
    zmysłową i estetyczną. Owszem, to może być naturalne, ale gdy do tego
    dojrzeje sama, wewnątrz siebie jak to się dzieje z większością kobiet,
    gdy zamienią swoje kozaczki ze skaju na coś subtelniejszego.
    Coraz większą przyjemność, bynajmniej nie należy tu mylić przyjemności
    pojętej klasycznie, estetycznie, mam oglądając ludzi właśnie tak
    przebranych, zachowujących się zgodnie ze wzorami, które znaleźli obok
    siebie, ale które są ich własną syntezą tego (czasem wręcz pozbawioną
    kreatywności, ale własną, bo wybraną przez siebie). Bo to jest...
    pierwotne, naturalne i czyste. Jak tak zwana jesionka czy waciak na
    zdjęciach sprzed lat.

    Myślę, że fajna byłaby seria ujęć klasycznych właśnie takich lasek w
    kozaczkach czy panów w spodniach z rozporkiem między kolanami. Ujęć
    pozbawionych całkowicie kreacji osób trzecich.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl