  • Data: 2009-05-27 21:07:58
    Temat: Re: Zdjecia pewnej Anny Marii
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gvj5s6$6eg$1@news.wp.pl...

    > Jedno z miejsc dla amatorów fotografii, gdzie wysyła się zdjęcia robione
    > czym popadnie mające za cel zareklamowanie samego siebie (nasz klasa
    > konkretnie).

    > A, tego to ja już zmienić nie mogę. Co dla jednego jest naturalnością,
    > drugiemu wydaje się kreacją.
    > W szczególności mogę powiedzieć o każdym portrecie nieingerencyjnym (tzn.
    > nie zrobionym bez wiedzy portretowanego), iż jest kreacją, bo portretowany
    > był świadomy tego, co w jakimś stopniu mogło wpłynąć na jego zachowanie.

    > Mam wrażenie, że na końcowym wnioskiem będzie podglądanie, jako jedyny
> [...]
    (..)

    Nie, to byłoby po prostu bezmyslne pstrykanie.
    Sztuka (przez duze czy małe S) musi byc własnie ...sztuczna, w tym sensie,
    że obraz rzeczywistości musi być przetworzony, wtłoczony w ramy jakies
    formy. Na tym to własnie polega!
    Moze to byc zaledwie podkreslanie jakiegos aspektu rzeczywistości, moze to
    byc tylko okreslone, zamierzone przez artyste rozłozenie akcentów. Ale
    proste, "naturalne" reprodukowanie rzeczywistości to MZ (wbrew rozmaitym
    artystycznym hochsztaplerom) nic wspólnego ze sztuką nie ma.

    p47