  • 31. Data: 2010-01-13 10:50:59
    Temat: Re: Zdjecia Tygodnia 2010/02 - fotoplenery.eu
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 12 Jan., 23:07, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Jak już sobie tak serdecznie, a konstruktywnie dyskutujemy o fotografii,
    > to przypomniało mi się coś, co było niejako prekursorem estetycznym
    > większości twoich panoram:http://grejt.grejt.pl/temp/xxyy.jpg
    > Myślę, że razem z twórcą tej tablicy zrobilibyście karierę na rynku posów :)

    tak , tak ..dokladnie tak bylo.
    czerpalem natchnienie z tego zdjcia.
    jak zwykle trafna diiagnoza.
    doskonale . doskonale..

  • 32. Data: 2010-01-13 11:03:17
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 13 Jan 2010 11:04:55 +0100, tliisek napisał(a):

    > Chyba trochę przesadzasz.
    > To że Ty wolałbyś zdjęcie bardziej prawdziwe, to nie znaczy, że autor
    > powinien rzucić swój kierunek zainteresowań, zmienić technikę i zacząć
    > robić specjalnie dla Ciebie "prawdziwe zdjęcia".
    > Nie pasuje Ci twórczość XXYY to nie patrz. Oglądaj zdjęcia innych
    > autorów, którzy pokazują rzeczywistość.

    Ależ zważ, że piszę wyłącznie, że to co widać to już nie jest zdjęcie. To
    IMHO grafika komputerowa bazowana na zdjęciach. Skoro zgadamy się na tak
    daleką ingerencję w materiał zdjęciowy dlaczego w takim razie nie zgodzić
    się na przysunięcie do siebie piramid, żeby lepiej w kadrze wyglądały
    (National Geographic), dosztukowanie bardziej dramatycznego dymu do
    płonących po bombardowaniu budynków (Reuters zdaje się)?

    > HDR , panorama są tylko narzędziami. Formą wypowiedzi mniej lub bardziej
    > artystycznej. Tak jak chociażby konwersja na czarno-białe.

    I jak z każdego narzędzia, warto korzystać z niego z umiarem i rozsądkiem.
    Zważ, że nie oprotestowuję każdego zdjęcia zrobionego techniką HDRI i
    każdej panoramy XX YY. Wręcz przeciwnie, z bólem (jako że go nie cierpię)
    przyznam, że niektóre panoramy mi się podobają. HDRI sam czasem używam.

    > Czemu nie krytykujesz w ten sam sposób ludzi pokazujących zdjęcia
    > czarno-białe? Przecież świat czarno-biały nie istnieje tak samo jak
    > różowe drzewa... ;)

    Zdjęcia BW raczej nie są kaleczone zbyt intensywnym HDRI. Zdjęcia BW nie
    mogą mieć, z definicji, kolorów z przypadku, bo rezygnacja z koloru ma
    charakter świadomy i celowy.

    > Pozdrawiam, Tomek Lis.

    Pozdrawiam,

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 33. Data: 2010-01-13 11:22:32
    Od: tliisek <t...@w...pl>

    Andrzej Libiszewski pisze:

> [...]
    > (National Geographic), dosztukowanie bardziej dramatycznego dymu do
    > płonących po bombardowaniu budynków (Reuters zdaje się)?

    Ale każde działanie na cyfrowym zdjęciu, nawet zmiana balansu bieli,
    kontrastu itp może być uznana za grafikę komputerową. Czasem tej grafiki
    jest mniej, czasem więcej. Jakoś nie jest dla mnie problemem
    rozróżnienie szaleństwa suwaczkami (jak w tym przypadku) od ingerencji w
    położenie elementów w kadrze, o których wspominasz.

> [...]
    > każdej panoramy XX YY. Wręcz przeciwnie, z bólem (jako że go nie cierpię)
    > przyznam, że niektóre panoramy mi się podobają. HDRI sam czasem używam.

    Nie bronię tej konkretnej panoramy. Po prostu nie da się ustalić
    konkretnych granic obróbki poniżej których będzie jeszcze zdjęcie,
    powyżej komputerowo stworzony obrazek. Zawsze dla jednych coś będzie
    zdjęciem z pięknie nasyconymi kolorami, dla innych będzie to już
    kolorowy rzyg. :)

    > Zdjęcia BW raczej nie są kaleczone zbyt intensywnym HDRI. Zdjęcia BW nie
    > mogą mieć, z definicji, kolorów z przypadku, bo rezygnacja z koloru ma
    > charakter świadomy i celowy.

    Ale brak kolorów, nawet świadomy i celowy nie jest przecież rzeczywisty.
    Tak jak kolory w obrazie HDR mogą powstać przez świadome i celowe
    pchnięcie suwaczków na maksa w prawo. :)

  • 34. Data: 2010-01-13 11:43:12
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 13 Jan 2010 12:22:32 +0100, tliisek napisał(a):

> [...]
    > rozróżnienie szaleństwa suwaczkami (jak w tym przypadku) od ingerencji w
    > położenie elementów w kadrze, o których wspominasz.

    Granica po przekroczeniu której zdjęcie przestaje być zdjęciem, a staje się
    grafiką jest płynna. Ale zabiegi zmiany kontrastu i balansu bieli z reguły
    nie prowadzą do jej przekroczenia.

> [...]
    > powyżej komputerowo stworzony obrazek. Zawsze dla jednych coś będzie
    > zdjęciem z pięknie nasyconymi kolorami, dla innych będzie to już

    Tak jak napisałem powyżej: granica jest płynna. Ale _moim_zdaniem_ w tym
    konkretnym przypadku została przekroczona na tyle wyraźnie, bym nie miał co
    do tego wątpliwości.

    > Ale brak kolorów, nawet świadomy i celowy nie jest przecież rzeczywisty.

    Mają znacznie więcej wspólnego z rzeczywistością niż sknocone HDRI.

    Może to zresztą kwestia tradycji, że bez problemu akceptuję zdjęcia BW a od
    patrzenia na surrealistyczne kolorki zęby mnie bolą.

    > Tak jak kolory w obrazie HDR mogą powstać przez świadome i celowe
    > pchnięcie suwaczków na maksa w prawo. :)

    W zasadzie racja. Ale nikt mnie nie zmusi żeby taką obróbkę nazwać jeszcze
    zdjęciem - nawet jeśli mi się będzie podobała.

  • 35. Data: 2010-01-13 11:58:05
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    XX YY pisze:

    > Panowie

    <ciach>

    Widzisz, ie każdemu przypada taka forma do gustu i po prostu
    zbierasz opinie. Moja była powyżej. Bardzo miło, że zarysowałeś
    jak to się robi to może sam spróbuję.

    Odnośnie Twoich uwag pod koniec posta to sobie je po prostu
    wsadź w d... jeżeli masz kłopoty z odbiorem krytyki to nie
    publikuj, szczególnie jak wychodzisz z założenia, że
    "jedyna słuszna" to ta Twoja.

    BTW renderowane zdjęcia i sztuka współczesna. No fajnie.
    --
    Łukasz Bąk

  • 36. Data: 2010-01-13 12:15:27
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Odnośnie Twoich uwag pod koniec posta to sobie je po prostu
    > wsadź w d... jeżeli masz kłopoty z odbiorem krytyki to nie
    > publikuj, szczególnie jak wychodzisz z założenia, że
    > "jedyna słuszna" to ta Twoja.

    ja opisalem jak robilem panoramke .

    natomiast nie mam najmniejszego pojecia jak sie wklada do d....
    widac masz doswiadczenie , wiec moze wyjasnisz ja to robisz,.

  • 37. Data: 2010-01-13 17:55:23
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    Dzisiejsza ciekawostka;
    Halo słoneczne ciekawie się rozbudowało na pyle diamentowym w powietrzu:

    http://www.przewodnicy.zakopane.pl/rozne/100113/halo
    _Murzasichle_20100113_.jpg

    pozdrawiam

    Witek

  • 38. Data: 2010-01-13 18:30:27
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 13 Jan 2010 18:55:23 +0100, Witek Kaszkin napisał(a):

    > Dzisiejsza ciekawostka;
    > Halo słoneczne ciekawie się rozbudowało na pyle diamentowym w powietrzu:
    >
    > http://www.przewodnicy.zakopane.pl/rozne/100113/halo
    _Murzasichle_20100113_.jpg

    Tu chyba oprócz halo mamy do czynienia ze słońcem pozornym?

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 39. Data: 2010-01-13 18:33:54
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    > Tu chyba oprócz halo mamy do czynienia ze słońcem pozornym?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Halo

    Witek

  • 40. Data: 2010-01-13 19:03:17
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 13 Jan 2010 19:33:54 +0100, Witek Kaszkin napisał(a):

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Halo
    >
    > Witek

    Ok, wszystko jasne :)

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"