    From: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zdjecia Tygodnia 2010/02 - fotoplenery.eu
    Date: Wed, 13 Jan 2010 12:03:17 +0100
    <hij1jm$cqm$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <jdoqu6mwn6qb$.lnex8gsk63t0$.dlg@40tude.net>
    <hik60s$3a0$1@atlantis.news.neostrada.pl>

    Dnia Wed, 13 Jan 2010 11:04:55 +0100, tliisek napisał(a):

    > Chyba trochę przesadzasz.
    > To że Ty wolałbyś zdjęcie bardziej prawdziwe, to nie znaczy, że autor
    > powinien rzucić swój kierunek zainteresowań, zmienić technikę i zacząć
    > robić specjalnie dla Ciebie "prawdziwe zdjęcia".
    > Nie pasuje Ci twórczość XXYY to nie patrz. Oglądaj zdjęcia innych
    > autorów, którzy pokazują rzeczywistość.

    Ależ zważ, że piszę wyłącznie, że to co widać to już nie jest zdjęcie. To
    IMHO grafika komputerowa bazowana na zdjęciach. Skoro zgadamy się na tak
    daleką ingerencję w materiał zdjęciowy dlaczego w takim razie nie zgodzić
    się na przysunięcie do siebie piramid, żeby lepiej w kadrze wyglądały
    (National Geographic), dosztukowanie bardziej dramatycznego dymu do
    płonących po bombardowaniu budynków (Reuters zdaje się)?

    > HDR , panorama są tylko narzędziami. Formą wypowiedzi mniej lub bardziej
    > artystycznej. Tak jak chociażby konwersja na czarno-białe.

    I jak z każdego narzędzia, warto korzystać z niego z umiarem i rozsądkiem.
    Zważ, że nie oprotestowuję każdego zdjęcia zrobionego techniką HDRI i
    każdej panoramy XX YY. Wręcz przeciwnie, z bólem (jako że go nie cierpię)
    przyznam, że niektóre panoramy mi się podobają. HDRI sam czasem używam.

    > Czemu nie krytykujesz w ten sam sposób ludzi pokazujących zdjęcia
    > czarno-białe? Przecież świat czarno-biały nie istnieje tak samo jak
    > różowe drzewa... ;)

    Zdjęcia BW raczej nie są kaleczone zbyt intensywnym HDRI. Zdjęcia BW nie
    mogą mieć, z definicji, kolorów z przypadku, bo rezygnacja z koloru ma
    charakter świadomy i celowy.

    > Pozdrawiam, Tomek Lis.

    Pozdrawiam,

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"