  • 41. Data: 2009-11-13 14:54:47
    Temat: Re: Zdjecia Tygodnia 2009/45 - fotoplenery.eu
    Od: John Smith <u...@e...net>

    marek augustynski napisał(a):
    > Dla mnie zdjęcia Adama pozostały włąśnie na etapie wywoływania reakcji
    > szokowej. Takie zdjęcie jak to pokazywane w watku byl zdolny zrobic kilka lat
    > temu. Tearaz kopiuje..

    Od jakiegoś czasu Werter mniej "cierpi" prywatnie, a więcej pracuje. :-)

    --
    Mirek

  • 42. Data: 2009-11-13 17:33:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    marek augustynski pisze:

    > A ja bym go podejrzewał w pierwszym rzedzie. Gdyby tego nie robil nie
    > osiagalby takich efektow. Balby sie po prostu. Jego machanie uwazam za bardzo
    > pozytywne.

    Oj, tu się będę upierał - machanie jest świadome. Kiedyś było odkrywcze,
    ale skomplikowanie owej materii jest mi równe poprawnemu jedzeniu nożem
    i widelcem. Po jakimś czasie czynność ta staje się zupełnie prosta, a
    wielokrotnie widzi się zazdrość w młodych oczach :)

    Photoshop to intuicja prawdziwej kobiety zasiadającej rano przed
    lustrem. Intuicja plus praktyka. Ona wie, czego użyć po kolei by wywołać
    określony efekt. Nie skupia się na każdym z narzędzi z osobna, lecz ma
    konkretną ścieżkę czynności, która rozpoczyna się jeszcze zanim pierwszy
    ruch ''suwakiem'' zostanie postawiony. Właśnie tak powinno się uczyć
    szopa, co staram się od czasu do czasu czynić.

    > Dla mnie zdjęcia Adama pozostały włąśnie na etapie wywoływania reakcji
    > szokowej. Takie zdjęcie jak to pokazywane w watku byl zdolny zrobic kilka lat
    > temu. Tearaz kopiuje.. Adam opisuje dlaczego tak jest i nie koniecznie zgadza
    > się co do tych kopii i reakcji szokowej... więc będę kontynuował pod nim:)

    Owszem, zdjęcia mają wywoływać reakcję (nie koniecznie aż szokową), ich
    przesłanie prócz jakiejś tam estetyki jest manifestem tego co zwykle
    gardzone, miejsca i czasu. Stąd deszcz i zwykle bezdroża, jednocześnie
    wszystko lokalne i dostępne każdemu. Pytam ''dlaczego was tam nie ma?''
    i jednocześnie pokazuję ''i tak was tam nie będzie''.

    A samo zatrzymanie się w takiej estetyce również wynika poniekąd z
    protestu pogoni za środkami. Miałem już otworki, słoiczki, czernie i
    biele, mazy, teraz będzie ''normalnie'' bo tak, inaczej niż wszędzie
    dookoła :)
    No dobra, nie normalnie (a jakże to jest?) tylko dość czytelnie i
    uniwersalnie.

    I wypada mi dodać, że może się zdarzyć, iż będzie inaczej. Nie wiem
    kiedy ani czy w ogóle.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 43. Data: 2009-11-13 17:43:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    marek augustynski pisze:

    > Zbywasz mnie?:)

    E tam, tylko wyjaśniam co mi na sercu leży, i że to małe i lekkie raczej :)

    > Sprzecznosc. Niekomercyjnie photoshop jest prosty i jako druga raka, a
    > komercyjnie już nie i można go odkrywać? A nie lepiej byloby na odwrot?

    Photoshop dla mnie w chwili, gdy nie służy przesłaniom moim (szczerym),
    lecz zewnętrznym (nieszczerym) staje się narzędziem brudnym. By zarobić
    z premedytacją stosuje chwyty działające na konkretnego
    człowieka-klienta tworząc sztuczne piękno z pogranicza kiczu, idealizuje
    świat, szokuje kontrastem i zestawieniem barw, walczy na rynku ''mnie
    weź!'' z innymi obrazami. A ponieważ ten rynek jest ciasny, a poprzeczki
    stoją wysoko toteż co dzień należy odkrywać asy, których jeszcze
    konkurencja nie posiada.
    Prawo popytu i podaży.

    A szop w służbie własnych myśli? Nie ma konkurencji z całą konsekwencją
    tego. Ów brak konkurencji wynika z tego, że on się nie wystawia na sprzedaż.

    Oczywiście są i etapy pośrednie, choć może raczej trzecia droga -
    służebność konkretnemu człowiekowi z pobudek chęci niesienia dobrych
    uczynków. To portret np. Czerpie się ze sztuczek komercyjnych, choć cel
    nieco inny.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /piękne chwile w życiu? - tak się zmęczyć, żeby nie mieć ochoty na seks/

  • 44. Data: 2009-11-13 18:07:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    marek augustynski pisze:

    > Serwetka jest tak samo fajna jak plotno, nie widze zwiazku.

    Owszem, ale serwetki traktuje się mniej poważnie od płótna. Mniej
    zaangażowania.

    > Wiec powiedz, ze zdiecia ktore robisz to wlasnie przypadkowe bazgroly. Jestes
    > w stanie to szczerze przyznac i jednoczesnie przy tym pozostać?

    Chyba wszystkie w głównej galerii. To taki... pamiętnik (?) mający kilka
    celów: pokazać ludziom świat tak po prostu, pokazać, iż to co przykre
    przykrym nie jest, a także otworzyć sobie drogę do poznania ludzkich
    dusz. Ostatni cel jest może nieco niezrozumiały, ale działa, ułatwia mi
    kontakt z człowiekiem indywidualnym, co od jakiegoś czasu bardzo zyskało
    dla mnie na wartości.
    Celów będzie więcej, niektórych pewnie nie jestem do końca świadomy nawet.
    Jednakże to wszystko jest celem ''przy okazji'', o niskim wskaźniku
    zaangażowania. I pewnie teraz padnie wniosek, że to jednak świadomość i
    nawet się zgodzę, ale to ''świadomość niskooktanowa''. Albo - wtórna -
    najpierw powstaje, potem zaczyna działać.

    > Albo byt ksztaltuje swiadomosc albo swiadomosc ksztaltuje byt. Nie wazne ktore
    > jest bardziej znaczace ale taki jest wybor. Swiadomy lub nie. Swiadomosc nie
    > jest gwarantem dazen. Swiadonmosc jest gwarantem zdarzen. No i nie rozmawiamy
    > o posiadaniu rzeczy ale wiedzy.

    Życie jest tak złożone, że świadomość i byt są w równowadze
    termodynamicznej :)

    > Tylko Johny nie wzial pod uwage czasu trwania rejsu. Poza tym jego przyklad
    > dotyczy wylacznie odczuc pozbawionych swiadomosci.

    Czy ja wiem?
    A co do czasu trwania - czas w aspekcie ''powstawania dzieł'' jest
    względny i nieciągły.

    > Uogulniasz strasznie. Pewnie, kazdy jest sam w gruncie rzeczy. Jednak istnieja
    > srodki porozumiewania sie z otoczniem. I Ty rowniez tych srodkow uzywasz.
    > Celem tego jest nic innego jak nawiazanie kontaktu. A twierdzisz, że nie.

    Ależ skąd, do nawiązania kontaktu można wykorzystać czy to same skutki,
    czy ''energię tworzenia'' przekształconą w inną energię... Jako pan i
    władca siebie mogę generować szerokie widmo działań, którego jedynie
    część ma swój ślad w świecie widzialnym :)

    > czyli komercja?

    Nie, tzn. tak, komercją jest każde papu, którego sami nie pozbieramy z
    drzew. Ale mam na myśli teraz poziom jakości (bardzo to nieprecyzyjne)
    owego przysmaku jakim jest paczka frytek. W końcu samemu też można ją
    zrobić.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /uwaga! - często miewam inne zdanie/

  • 45. Data: 2009-11-13 18:50:30
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Mi bardziej chodzi o fakt że Doda to zjawisko złożone, muzycznie
    > przeciętna polskiej papki a jednak na topie. Przyznasz że główną rolę
    > odgrywa jej osobowość i image. Doda stała się świetnym materiałem dla
    > wszelkiego rodzaju tabloidów, pudelków, dowcipów. Masa ludzi w ogóle nie
    > kojarzy jej muzyki a jednak sama osoba Dody jest im znana. Kicz Dody to
    > w dużej mierze jej osobowość i wszelkie tego konsekwencje. Jeśli widzisz
    > coś podobnego u Adama to chyba rozmawiamy o kimś innym ;).

    Rozmawiamy o tej samej osobie ale inaczej ja postrzagamy, to wszystko. Jak sam
    zauwazyles nizej nie ma recepty i nie mozna jej wymagac. W takim razie nie
    mozesz jednoznacznie stwierdzic, ze mowimy o dwoch roznych Adamach.
    Stwierdzenie takie moze byc uzyte tylko na podstawie wlasnych odczuc, nie za
    sprawa obiektywnych czynnikow.
    Powiedzialem, ze u Janka pojawia sie kicz. A to, ze Kicz Dody jest w duzej
    mierze konsekwencja jej osobowosci rownie dobrze moze dotyczyc kazdej innej
    osoby. Czyz nie?
    Odnoslem sie do Dody jako synonimu kiczu poniewaz uznajemy go w tym wypadku
    jako cos wzorcowego. Machinalnie widzac Dode widzisz kicz. A dlaczego nie
    widzimy nie kiczu? Teraz ja np. widze kicz u Janka. Moge tak widziec,
    postrzegam w koncu i wolno mi. Rowniez dzieje sie to u mnie machinalnie. I
    pytam wiec. Jesli widze tu kicz czy jest mozliwe zeby widzial go ktos jeszcze?
    Czy jest mozliwe zeby Janko zobaczyl to co ja widze? I czy jesli to zobaczy
    nadal bedzie robil to co robi? I rowniez nie robie tego tak sobie poniewaz
    Janko wydaje sie byc swiadomy swojej pracy albo zostal postawiony w takiej
    roli.... to nic nowego, czytasz grupe... ja czasem. To ja i Ty stoimy w tym
    wypadku na niższym szczeblu i staramy sie, ja sie staram np, wyciagnac cos z
    tej dyskusji. Kto nam moze pomoc jak nie Adam?
    Moja pierwsza wypowiedz w tym watku byla prowokacja, proba nawiazania
    kontaktu. potem juz tylko pytalem o gdyby.

    > Zmierzam do tego że jest to w pełni kontrolowane i świadome.

    Ok. Przyjmuje to jako pewnik. Ale co mam zrobic z kiczem ktory widze?

    > Właśnie się tego spodziewałem, fotografia to coś bardzo subiektywnego,
    > nie każdemu musi przypasować, ważne by autor czuł się z tym dobrze.

    Jak najbardziej

    > A Ty chcesz wypromować jakiś kanon w dodatku nie istniejący w Twojej
    > świadomości ;).

    Przestan:) Co mnie obchodzi kanon. Interesuje mnie jedynie co jest w
    swiadomosci tworcy i dlaczego wlasnie to. Rowniez moj odbior mnie interesuje.
    I jaka dostaje odpowiedz? "Lubie lazic po lesie i zbierac kwatki":) No tak! To
    ma byc odpowiedz? Czy tylko tyle da sie powiedziec po kilku(dziesieciu) latach
    za obiektywem? Prosze Cie. Sam czas trwania tej historii jest tego
    zaprzeczeniem. Ja rowniez zajmuje sie fotografia ze sporym przymrozeniem oka.
    Uwazam, ze jest to jedno z glupszych zajec jakie mozna robic. Ale zapytaj mnie
    o portret odpowiem Ci. Moge nie odpowiedziec z dwoch powodow. Bo nie wiem albo
    mi sie nie chce.
    Teraz polecialem bo Janko cos tam w koncu mowi;)

    > Czyli mamy nada twoją subiektywność kontra subiektywność
    > reszty poszczególnych jednostek.

    No pewnie ze tak. A jak?

    > A pokaż mi jakiś przełom u Irving Penn czy Ansel Adams, Jan Saudek a
    > może David Hamilton. Kiedy wyrobili sobie pewien warsztat, eksploatowali
    > go do bólu, co przełożyło się na konsekwentny dorobek życia.

    Najlepiej z tych czterech znam Penna. Mial co najmniej kilka przelomow. Ale to
    nie jest argument tak czy siak. Każdy ewoluuje, to naturalne. Czasem jednak z
    sensem a czasem po omacku.
    A w zasadzie ewolucja w tworczosci to rzecz dyskusyjna. Mlody Penn byl tak
    samo dobry jak stary. Nie widzialem jednak u niego kiczu wiec z nim nie
    dyskutuje. U Hamiltona widze klasyczny syndrom pacykarza, nie kicz, ale to
    podniecanie sie tymi niby powabnymi pozami dziewczynek... bulka przez
    bibulke;). U Saudka kicz, ale mam swiadomosc, ze wynika to z mojego
    niezrozumienia czeskiego humoru. U Adamsa widze tylko brak talentu...
    machinalnie;) Co mam zrobic? Tak juz mam:)
    A u Janka widze pacykarstwo ale mam nieustanne wrazenie, ze wystarczy cos
    przestawic, jakis pstryczek i pojdzie. Widze tam jakis potencjal, sam nie wiem
    skad.

    :)

    pozdrawiam
    marek

  • 46. Data: 2009-11-13 19:18:40
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

> [...]

    > wszystko lokalne i dostępne każdemu. Pytam ''dlaczego was tam nie ma?''
    > i jednocześnie pokazuję ''i tak was tam nie będzie''.

    A skąd bierzesz te wnioski o pogardzie dla miejsc? Ja jakoś nie spotykam ludzi
    ich nie lubiacych.

    marek

  • 47. Data: 2009-11-13 19:31:06
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > weź!'' z innymi obrazami. A ponieważ ten rynek jest ciasny, a poprzeczki
    > stoją wysoko toteż co dzień należy odkrywać asy, których jeszcze

    Mamy inny odbior rynku, chyba, ze nie piszesz o tutejszym rynku. Polski rynek
    fotografii komercyjnej ma poprzeczke na poziomie kolan.

> [...]
    > służebność konkretnemu człowiekowi z pobudek chęci niesienia dobrych
    > uczynków. To portret np. Czerpie się ze sztuczek komercyjnych, choć cel

    W portrecie sztuczki komercyjne są czerpane i z niekomercyjnych. Komercja
    zawsze boi się całkowitej nowosci a sztuka jest swietnym poligonem
    doswiadczalnym.

    marek

    ps. tak jadę pojedynczymi zdaniami bo troche temat się rozmywa.

  • 48. Data: 2009-11-13 19:38:48
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > A kto powiedział, że odkrywanie siebie musi być usilne?

    Nikt tak nie powiedzial. Tylko dociekam... tak se:)

    > A może "niechcący" jest bardziej prawdziwe, bardziej "ja"?

    Otóż to!:)

    > Dlaczego za cel uznajesz tylko stanie się, a nie samo dzianie?

    Bo dzianie sie w wymiarze umyslowym oznacza stawanie sie.
    Nie wzialem pod uwage, ze w wymiarze umyslowym moze dziac sie nic. Co jest
    moim bledem.

    > Gonimy króliczka, nie łapiemy. :-)

    Też go gonie:)

    marek

  • 49. Data: 2009-11-13 19:43:51
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Ejże:
    >
    > Czuje przecież żeglarz
    > Podmuch wiatru, co lico rozpala.
    > I lekce sobie waży
    > Nieświadomość nurka, Dody, drwala.

    :) ładne

    marek

  • 50. Data: 2009-11-13 19:59:19
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Owszem, ale serwetki traktuje się mniej poważnie od płótna. Mniej
    > zaangażowania.

    Ten kto rysował granice Polski po II wojnie jej nie zlekceważył;)

    Jestes

    > Chyba wszystkie w głównej galerii. To taki... pamiętnik (?) mający kilka
    > celów: pokazać ludziom świat tak po prostu,

    wiem

    > pokazać, iż to co przykre
    > przykrym nie jest,

    A co tam jest przykrego?

    > a także otworzyć sobie drogę do poznania ludzkich
    > dusz.

    wiem

    > Ostatni cel jest może nieco niezrozumiały, ale działa, ułatwia mi
    > kontakt z człowiekiem indywidualnym, co od jakiegoś czasu bardzo zyskało
    > dla mnie na wartości.

    spoko, jest zrozumialy

> [...]
    > nawet się zgodzę, ale to ''świadomość niskooktanowa''. Albo - wtórna -
    > najpierw powstaje, potem zaczyna działać.

    o kur..a! tu padlem:)

    > Życie jest tak złożone, że świadomość i byt są w równowadze
    > termodynamicznej :)

    hehe

    > Czy ja wiem?

    > A co do czasu trwania - czas w aspekcie ''powstawania dzieł'' jest
    > względny i nieciągły.

    Zgoda:)

> [...]
    > władca siebie mogę generować szerokie widmo działań, którego jedynie
    > część ma swój ślad w świecie widzialnym :)

    Rowniez zgoda. Powstaje jednak nowomowa, bedaca z zalozenia pozorna.

> [...]
    > drzew. Ale mam na myśli teraz poziom jakości (bardzo to nieprecyzyjne)
    > owego przysmaku jakim jest paczka frytek. W końcu samemu też można ją

    Czyli chodzi o zrobienie frytek samemu. Tak wlasnie przypuszczalem od
    poczatku:)

    marek