    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zdjecia Tygodnia 2009/45 - fotoplenery.eu
    Date: Fri, 13 Nov 2009 18:43:59 +0100

    marek augustynski pisze:

    > Zbywasz mnie?:)

    E tam, tylko wyjaśniam co mi na sercu leży, i że to małe i lekkie raczej :)

    > Sprzecznosc. Niekomercyjnie photoshop jest prosty i jako druga raka, a
    > komercyjnie już nie i można go odkrywać? A nie lepiej byloby na odwrot?

    Photoshop dla mnie w chwili, gdy nie służy przesłaniom moim (szczerym),
    lecz zewnętrznym (nieszczerym) staje się narzędziem brudnym. By zarobić
    z premedytacją stosuje chwyty działające na konkretnego
    człowieka-klienta tworząc sztuczne piękno z pogranicza kiczu, idealizuje
    świat, szokuje kontrastem i zestawieniem barw, walczy na rynku ''mnie
    weź!'' z innymi obrazami. A ponieważ ten rynek jest ciasny, a poprzeczki
    stoją wysoko toteż co dzień należy odkrywać asy, których jeszcze
    konkurencja nie posiada.
    Prawo popytu i podaży.

    A szop w służbie własnych myśli? Nie ma konkurencji z całą konsekwencją
    tego. Ów brak konkurencji wynika z tego, że on się nie wystawia na sprzedaż.

    Oczywiście są i etapy pośrednie, choć może raczej trzecia droga -
    służebność konkretnemu człowiekowi z pobudek chęci niesienia dobrych
    uczynków. To portret np. Czerpie się ze sztuczek komercyjnych, choć cel
    nieco inny.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl