  • Data: 2013-03-07 23:06:26
    Temat: Re: Zbliża się wyłączenie analogowej i...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Tomasz Szczesniak napisał:

    > Zostaje naprawdę dużo. Nie bez powodu kiedyś dawnio temu przy uzyciu
    > amatorskich materiałów np. z kaset VHS dodawano odpowiedni napis.
    > Zwłaszcza dynamika, liniowośc i zachowanie się przetworników w okolicy
    > nasycenia (100% bieli) daje dużą różnicę.

    Kiedyś. VHS to już w ogóle poniżej wszystkiego, więc dawano napisy,
    by się nie wstydzić. Dzisiaj jest (było) odwrotnie -- amatorski
    sprzęt za złotówkę (u operatora GSM) ma dużo lepsze parametry niż
    transmisja PAL. A za kilka złotych jest taki, że po samych parametrach
    technicznych trudno odróżnić od profesjonalnego (a ponieważ jakość
    pozatechniczną zwykle widać, więc napisów nie trzeba dawać).

    > Widikony AFAIR nie były stosowane w profesjonalnych kamerach studyjnych
    > (reporterskie to inna rzecz) tylko superotrikony. Ale tu musiałbym się
    > mądrego człowieka spytać.

    One sie nazywały różnie, zwykle supercośtamcośtam, ale to wszystko jest
    widikon (ja też taki głupi nie jestem, na jakiego wyglądam).

    > Do tego nikt (a przynajmniej nie ja) nie neguje zalet cyfrowej obróbki
    > i archiwizowania sygnałów wideo. Również emisja cyfrowa może dać
    > perfekcyjną jakość. Ale w praktyce ten ostatni etap nie zachodzi, dzięki
    > istnieniu kompresji stratnej. Po prostu lepiej dać 10 kanałów podłej
    > jakości niż 1 znakomitej. Tak samo jak discopolo wygywa z Bachem.

    Co żeś się Pan tej kompresji czepił jak rzep zamszu, he? Jak zajrzę
    czasem do satelity (raz na kilka lat), to widzę różnie nadawane kanały.
    Te egzotyczne, arabskie na przykład, petrodolarowe, na ogół znakomicie.
    Badziewia też trochę, ale polskie naziemne nie są złe (technicznie).

    --
    Jarek