  • Data: 2013-03-07 23:24:02
    Temat: Re: Zbliża się wyłączenie analogowej i...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Nie, ortikony zostały wyparte przez widikony. Te niebiesko-szare Bosche
    > TVP miały lampę która się nazywała "plumbikon", ale w istocie była
    > widikonem.
    >
    > Widikony miały kurzą ślepotę, to prawda, ale i tak były o niebo lepsze
    > od ortikonów, gdzie dookoła jasnych obiektów powstawało ciemne halo.
    > Np. tutaj jest nagranie ewidentnie z ortikonowej kamery, popatrzcie jak
    > wygląda projektor sceniczny otoczony ciemnym halo, np. w 12 sekundzie:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=_yIaelSVhyM

    Mnie to ortikonowe halo nic a nic nie przeszkadza. Na youtubowym filmie
    wyraźnie widać pikselozę (to materiał dawno temu udostępniony, dziś mało
    kto ma powody, by tak kompresować), ale przede wszystkim widać jakość
    analogowej telewizji. Ja bardzo lubie wszelkie starocie, ale nie będę
    się wzbraniał przed nowym. Co innego stary Del Shannon, a co innego
    oglądanie wiadomości w jakimś, za przeproszeniem, PAL.

    Jarek

    --
    W telewizji czterej znawcy od nawozów i od świata
    orzekają, co się zdarzy w Gwatemali za trzy lata: