    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Zbliża się wyłączenie analogowej i...
    <kgt5gp$ehk$1@node2.news.atman.pl> <kgtaip$l1j$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <kgv6n8$5se$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <kgvcp5$c4u$1@node1.news.atman.pl> <kh09e3$p45$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <kh0fg5$ggj$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <kh0srg$2or$2@node2.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <s...@t...dom> <kh3boa$ev8$2@node1.news.atman.pl>
    <s...@t...dom>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <s...@t...dom>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <s...@t...dom>
    Date: 07 Mar 2013 22:00:38 GMT

    Pan Tomasz Szczesniak napisał:

    > Owszem, jest tu pewna utrata informacji, ale nie tak duża. Wykorzytano
    > to kształt widma sygnału dla optymalizacji procesu. I to naprawdę działa.

    Utrata informacji -- ogromna. Utrata wrażeń zmysłowych -- niewielka.
    To naprawdę tak działa.

    > Tyle, że praktyka mówi co innego. W praktryce dostępne sygnały cyfrowe (dla
    > klienta, nie po stronie ośrodka TV) są silniej zepsute niż sygnał analogowy.

    Ja, jako osoba oglądająca telewizję raz na kilka miesięcy, jestem dość
    dobrym i bezstronnym obserwatorem. Widzę *OGROMNĄ* różnicę między przekazem
    telewizji analogowej i cyfrowej. Na korzyść tej ostatniej oczywiście.
    Nałogowcy mogą mieć inną opinię, wynikająca z przyzwyczajenia. Podobne
    eksperymenty robiono kilkadziesiąt lat temu z radiofonią. Dawano ludziom
    do posłuchania muzyki o parametrach transmisji AM i UKF/FM. Większość,
    zdecydowana większość uznawała AM jako dźwięk wyższej jakości.

    > IMO to droga donikąd, w końcu wyjdzie, że na jeden kanał przypada
    > statystycznie jeden widz :)

    W ogóle telewizja idzie do nikąd. Jednak trwać będzi pewnie do ostatniego
    widza. I jeden dzień dłużej. Ale to już całkiem inna sprawa.

    > Akurat to bardziwj zalezy od dynamiki przetwornika i jakości oświetlenia,
    > HD ewentualnie uwydatni rysy, odpryski i inne drobne detale. Zresztą
    > programy studyjne są łatwiejsze w kompresji, bo dekoracja się nie rusza.

    Niczego nie uwydatni. Po prostu wiernie przekaże. Kompresja nie ma tu nic
    do rzeczy.

    --
    Jarek