-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Date: Sun, 11 May 2014 09:23:18 -0500
Organization: prywatna
Lines: 1
Message-ID: <lko12q$if8$1@dont-email.me>
References: <lkmi66$g1l$1@dont-email.me> <536f325f$0$2244$65785112@news.neostrada.pl>
<lknc5f$i79$1@node2.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<lknrsq$ur7$1@node1.news.atman.pl> <lknsf4$i2c$1@dont-email.me>
<lknu4r$1l2$1@node1.news.atman.pl> <lknulv$228$1@dont-email.me>
<lknvpr$3gg$1@node1.news.atman.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 11 May 2014 14:22:18 +0000 (UTC)
Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
posting-host="46b7e28c0c9ab43db7ba4da3f4414a28";
logging-data="18920";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX19oQuSlmdqk9wYYs4W04LXp"
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
In-Reply-To: <lknvpr$3gg$1@node1.news.atman.pl>
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
Importance: Normal
Cancel-Lock: sha1:BDxVx99ZacXiEChwO7aFAWvQljA=
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2532615
[ ukryj nagłówki ]"WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote in message
news:lknvpr$3gg$1@node1.news.atman.pl...
>> A więc nasadkę i klucz trzymaj sobie w skrzynce narzędziowej
>> "na wszelki wypadek" ale filtr obsługuj wyłącznie ręcznie.
>
> Dobre podejście, zgadzam się z nim, ale...
> Moja "rączka" nie mieści się między kolektorem wydechowym,
> więc by odkręcić/zakręcić filtr potrzebuję przedłużki,
> którą zapewnia mi właśnie omawiany uchwyt.
Z ciekawości zapytam - możesz napisać co to za auto i który silnik?
Nawiasem mówiąc ja mam szczęście, bo w moim starym aucie
(toyota camry) filtr oleju był dostępny łatwo po otwarciu maski,
zainstalowany był u góry silnika na przedłużkach-rurach i na
dodatek dziurą w dół, przy stojącym silniku cały olej z filtra
ściekał do miski olejowej - dobra porządna robota toyoty '1995.
W nowych moich autach (2004 honda accord i 2007 acura tls)
filtr jest z tyłu silnika, po stronie pasażera, łatwo dostępny przez
wnękę pod błotnikiem obok kolumny McPersona - gdy auto
stoi na parkingu z lekko skręconymi kołami w prawo. Do
filtra dostaję się lewą ręką co nieco utrudnia mi nakręcenie
nowego filtra na gwint bo jestem praworęczny, ale jak już
zacznę to idzie :-) Tu Honda USA nie popisała się w stosunku do
Toyoty bo filtr w hondzie accord jest zamontowany dokładnie
w poziomie, czyli CAŁY bagaż oleju z filtra ścieka po obudowie
silnika, wahaczach itp ufajdając dużo elementów silnika a w
acurze filtr jest pod kątem z dziurą skierowaną w górę, a więc
też po obluzowaniu go dużo oleju ścieka Ci po ręce, po filtrze
i ciężko utrzymać taki śliski filtr podczas odkręcania i zwykle
gubisz go po ostatnich obrotach gwintu do miski robiąc plusk :-)
Na szczęście Honda USA zaleca wymianę fitlra co drugą wymianę oleju.
Dla mnie przy wymianie oleju największą oszczędnością czasu
i wysiłku jest uniknięcie jak tylko jest to możliwe konieczności
unoszenia auta do góry - raz to oczywiście trzeba zrobić aby się
"nauczyć" położenia korka spustowego i filtra,
ale następne wymiany oleju można już robić "na ślepo" :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 11.05.14 16:27 Tomasz Gorbaczuk
- 11.05.14 16:30 Pszemol
- 11.05.14 16:32 Pszemol
- 11.05.14 16:37 Pszemol
- 11.05.14 16:40 Tomasz Gorbaczuk
- 11.05.14 16:47 Pszemol
- 11.05.14 18:37 huri_khan
- 11.05.14 18:43 huri_khan
- 11.05.14 19:09 ZIWK
- 11.05.14 20:50 P.B.
- 11.05.14 21:35 cef
- 11.05.14 22:22 RadoslawF
- 11.05.14 22:41 Pszemol
- 11.05.14 22:43 Pszemol
- 11.05.14 22:44 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa