  • Data: 2014-05-11 16:16:45
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> szukaj wiadomości tego autora

    > i własnoręcznie wymieniam jak instrukcja nakazuje.

    > W Warszawie za wymianę oleju (materiały moje) płacę 30PLN (gdzie indziej
    > pewnie jest jeszcze taniej).
    > Trwa to 15min. Jest sens się samemu babrać? Co zrobić ze zużytym olejem i
    > filtrem?
    > Olej zmieniam 2x częsciej niż zaleca producent (co 15kkm).

    > Chyba, że masz takie hobby - wtedy sprawa jasna i nic mi do tego.

    Biorąc pod uwagę koszty, po roku już oszczędzam na wymianach. :)
    Jestem zdania, że czas potrzebny na wymianę mechanikowi będzie dłuższy niż
    mój, z jednego prostego powodu.
    Musze dojechać do mechanika, a potem ostudzić odrobinę kolektor, bo ręki nie
    da rady włożyć do filtra.
    Osobiście robię to na lekko zagrzanym silniku bez czekania na stygnięcie.
    Jak mam się umawiać z mechanikiem, potem czekać bo "coś akurat na kanał
    wpadło",
    a telefonu nikomu się nie chciało wykonać, to serdecznie to pierdolę.
    Wymieniam sam, przy okazji oglądając wszystko to, czego standardowo
    użytkując pojazd nie oglądam.
    Są pewne czynności obsługowe w samochodzie, które prawdziwy kierowca starej
    daty powinien umieć wykonać sam.
    Do tych czynności zaliczam wymianę oleju.
    Pozdrawiam.
    WOJO