  • Data: 2014-05-11 22:22:48
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2014-05-11 14:42, Użytkownik Pszemol napisał:

    > Filtra nie wymieniam często - co drugą wymianę oleju.

    Nie jest to rzadko.

    > Na jaki kuźwa kanał??? :-) Zakładasz że każdy ma kanał?

    Zakładam że więcej ludzi ma w garażu kanał niż podnośnik.
    Uważasz ze jest inaczej ?

    > Myślałem o tym i wydaje mi się, że obie moje miski olejowe
    > w hondach mają korek patrzący w tył samochodu, wystający
    > pod kątem w dół, wkręcone w tylny bok, dolny narożnik
    > tylnej ściany miski olejowej, a więc nie ma jak "zawadzić".
    > Nie wiem gdzie jest spust w Twoim aucie, ale u mnie nie ma
    > takiego ryzyka. Na dodatek jest dużo elementów podwozia
    > niżej niż miska olejowa...

    Plus dla konstruktorów twoich aut, dla większości samochodów
    z którymi miałem do czynienia stanowiło by to problem.
    O takim voyagerze gdzie na naszych wybojach nisko zawieszoną
    miskę powgniatało nie wspomnę.

    > Teraz to już chyba przesadziłeś z zabawą dzieciaka pod samochodem :-)
    > Co do gałęzi/badyla - chyba nie przyjrzałeś się za bardzo -
    > ta dźwignieńka w pozycji zamkniętej zaworu spoczywa w rowku
    > przyciśnięta tam sprężyną. Aby ją otworzyć trzeba dźwigieńkę
    > unieść najpierw pokonując opór sprężyny a potem przekręcić
    > o 90' obracając zawór kulowy. Nie widzę szansy aby zrobiła
    > to "gałąź czy inny badyl" bo musiałaby działać do góry a nie tylko
    > w stronę poruszania się auta. Chyba boisz się na zapas...

    Skoro unieść to nie od góry tylko od dołu. I jak ktoś lubi
    wjeżdżać w lasy i krzaki to ma na podwoziu ślady po gałęziach
    i krzaczorach. Czasami robione tez przy cofaniu czy innych
    manewrach.