  • 51. Data: 2011-02-15 23:51:01
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 22:58:37 +0100, venioo napisał(a):

    > Moze w chwili obecnej owszem (nie stac mnie na nowa C5, wiec sie nie
    > bede denerwowal patrzac na cenniki ;)), natomiast w pierwszej C5 byl to
    > standard, a McPherson byl opcja.

    to jest trzeci rodzaj prawdy, C5 I i C5 II nie miały opcji sprężynowej.
    Choć w zasadzie masz rację - jest tam McPherson, tyle, że bez sprężyny.

    W C5 III jest to zależne od wersji wyposażeniowej - w golasach standardem
    są sprężyny. Ale w wyższych, np Exclusive standardem jest hydro.
    Ma to też przełożenie na silniki - bo nie każdy silnik występuje w każdej
    wersji wyposażeniowej.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 52. Data: 2011-02-16 00:19:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości news:

    > Poszukaj "gwintowanego zawieszenia", powinno rozwiazac Twoje problemy, za
    > stosunkowo rozsadne pieniadze.

    A widział ktoś takowe które idzie w górę, a nie w dół?

  • 53. Data: 2011-02-16 00:21:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
    napisał w wiadomości news:ijeqif$6ig$1@news.onet.pl...

    > Nie, że nie da się regulować wysokości, tylko że zawieszenie nie jest
    > regulowane. To nie jest opcja: szosa/teren tylko możliwość podniesienia
    > lub opuszczenia samochodu w pozycję serwisową. Tobie zależy na dynamicznej
    > regulacji prześwitu

    Nie.
    Pytałem o jakąkolwiek regulację prześwitu.

  • 54. Data: 2011-02-16 00:27:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Z tańszych rozwiązań:
    >
    > - gumy wkręcane między zwoje sprężyn - podnosi się auto na podnośniku (np.
    > przy okazji wymiany opon) i wkłada taki gumowy dystans między zwoje. Po
    > postawieniu auta na kołach będzie kilka cm wyżej. Koszt 10zł na koło,
    > wada - szybsze zużycie sprężyn.
    > Coś takiego:
    > http://allegro.pl/guma-gumy-podwyzszajace-miedzyzwoj
    owe-sprezyn-i1456912932.html

> [...]
    >
    > Z droższych:
    > - gwintowane zawieszenie. Do Ceed'a nie ma popularnych do takich przeróbek
    > kolumn Bilstein B6, zostaje w zasadzie tylko przerobienie seryjnych na
    > ruchomą podstawkę sprężyny. Profesjonalne firmy zajmujące się serwisem
    > zawieszenia potrafią takie rzeczy zrobić. Tyle że pewnie będzie to
    > kosztowne. Ale za to bardzo wygodne - regulacja wysokości to kilka minut
    > na koło.
    > Ceed jakoś popularności w rajdach nie zdobył, to i nie ma gotowych
    > kompletów na szuter (a właśnie takiego zestawu szukasz).

    Czy różnica w prowadzeniu pomiędzy tymi opcjami wyszłaby mocno zauważalna?

    > Pamiętaj tylko, że główny problem takiej przeróbki to fatalne prowadzenie
    > się podniesionego samochodu. Przy nagłych manewrach dużo trudniej opanować
    > samochód, a szansa na podparcie się dachem rośnie.

    Nagły manewr to coś w rodzaju drogowego testu łosia przy znikomych (zimą)
    prędkościach, czy masz na myśli (jak często) pseudosportowe popisy? ;-)

    > Żeby to zrobić naprawdę porządnie i żeby samochód nadawał się dobrze do
    > jazdy po ulicach, należałoby jeszcze zamontować odpowiednio twardsze
    > stabilizatory i sprężyny, odsadzić koła na dystansach, czyli praktycznie
    > przerobić całe zawieszenie, co już będzie kosztowało ładnych parę tysięcy.

    No i tego się właśnie obawiałem.

  • 55. Data: 2011-02-16 00:28:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Druga możliwość to spręzyny od diesla, jeśli jesteś posiadaczem
    > benzyniaka.

    Niestety, na pokładzie jest klekot.
    Kto wie czy właśnie nie dlatego jest on tak niski z przodu, może zapomnieli
    że sprężyny powinny być deczko inne.

  • 56. Data: 2011-02-16 00:40:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-02-16 00:27, Cavallino pisze:

    > Czy różnica w prowadzeniu pomiędzy tymi opcjami wyszłaby mocno zauważalna?

    Jakiś wielkich różnic nie będzie.

    Ja jak się wybieram przedzierać się przez śniegi, wkładam te gumowe
    dystanse w sprężyny. To można zrobić w 20minut używając jedynie lewarka,
    albo w 5 minut podnośnikiem hydraulicznym.

    Wymiana sprężyn jest już bardziej upierdliwa, bo trzeba za każdym razem
    demontować kolumny i wymieniać sprężyny. Ale tak podniesiony samochód
    lepiej się prowadzi - tak robię w rajdówce.

    Gwintowane zawieszenie to połączenie szybkości regulacji z lepszym
    prowadzeniem, tyle że to drogie jest.

    > Nagły manewr to coś w rodzaju drogowego testu łosia przy znikomych
    > (zimą) prędkościach, czy masz na myśli (jak często) pseudosportowe
    > popisy? ;-)

    Na śliskim nie ma żadnego problemu z podniesionym zawieszeniem.
    Problemy są tylko wtedy jak jedzie się po przyczepnym, a jednak nie cała
    zimę jest ślisko.

    > No i tego się właśnie obawiałem.

    Dlatego przynajmniej na próbę polecam te gumy - można prosto i tanio
    podnieść auto, a jak się nie spodoba to gumy wyciągasz i masz tak jak było.

    Tu jeszcze trzeba pamiętać, że jeżeli planujesz dłużej jeździć na
    podniesionym zawieszeniu, to w przypadku większości konstrukcji
    przedniego zawieszenia, należałoby wyregulować zbieżność.

  • 57. Data: 2011-02-16 00:47:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Dlatego przynajmniej na próbę polecam te gumy - można prosto i tanio
    > podnieść auto, a jak się nie spodoba to gumy wyciągasz i masz tak jak
    > było.

    Podoba mi się ten tok rozumowania.
    Czy te gumki są jakieś uniwersalne, czy muszę zmierzyć jakoś sprężyny?

    > Tu jeszcze trzeba pamiętać, że jeżeli planujesz dłużej jeździć na
    > podniesionym zawieszeniu, to w przypadku większości konstrukcji przedniego
    > zawieszenia, należałoby wyregulować zbieżność.

    I tak mnie to czeka, bo coś mi się letnie opony podejrzanie poząbkowały, że
    aż buczały nieprzyjemnie, nie wiem czy do kosza nie będę musiał ich
    skierować.

  • 58. Data: 2011-02-16 00:51:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-02-16 00:28, Cavallino pisze:

    > Niestety, na pokładzie jest klekot.
    > Kto wie czy właśnie nie dlatego jest on tak niski z przodu, może
    > zapomnieli że sprężyny powinny być deczko inne.

    Jeszcze pytanie czy sprężyny na których jeździsz sobie nie siadły.

    W tej chwili większość producentów, robi bardzo krótkie sprężyny, gdzie
    są góra 2-3 zwoje pracujące na ściskanie, zrobione z grubego drutu,
    który ma tendencje do niewracania dokładnie do pierwotnego kształtu po
    wielokrotnym ściśnięciu.

    I normą jest że zawieszenie po kilku latach zaczyna nagle być za niskie.
    Sprężyny trochę opadną, amortyzatory stracą trochę tłumienia, wieszaki
    wydechu się wyciągną i zaczyna się haczenie o progi zwalniające.

    Pewnie sama wymiana sprężyn na nowe zawieszenie podniesie o 1-2cm i
    trochę utwardzi. A to już może wystarczyć.

  • 59. Data: 2011-02-16 01:14:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-02-16 00:47, Cavallino pisze:

    > Podoba mi się ten tok rozumowania.
    > Czy te gumki są jakieś uniwersalne, czy muszę zmierzyć jakoś sprężyny?

    Trzeba zmierzyć średnicę sprężyn na dole (tam najwygodniej zamontować
    gumy) i kupić gumę też mniej-więcej odpowiadającej średnicy.

    Z przodu pewnie będą większe i wyższe, a z tyłu mniejsza i niższa.
    Bo tylna sprężyna jest gęstsza i węższa od przedniej.

    Tu gość sprzedaje trzy rodzaje w zależności od wielkości sprężyny:
    http://allegro.pl/gumy-usztywniajace-zawieszenie-naj
    taniej-i1451934085.html
    Strzelam że nr 1 będzie dobry do tyłu, a 3 do przodu.

    Trzeba tylko pamiętać żeby wkładać je na maksymalnie podniesionym
    samochodzie i mocno wcisnąć między zwoje (najciaśniej pasują między jak
    najniższe zwoje), bo inaczej powypadają na dziurach.
    Ja jeszcze przewierciłem każdą gumę z góry i z dołu i przypinałem je do
    zwoju poniżej i powyżej trytkami.

  • 60. Data: 2011-02-16 03:44:56
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    Michał \HoMMeR\ Paszek <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał(a):

> [...]
    > regulowane. To nie jest opcja: szosa/teren tylko możliwość podniesienia
    > lub opuszczenia samochodu w pozycję serwisową. Tobie zależy na
    > dynamicznej regulacji prześwitu, czego de facto nie da się zrealizować w
    > zawieszeniu hydropneumatycznym, bo te ma tylko jedną pozycję do jazdy.
    > Każda inna jest pozycją serwisową, która powinna być używana wyłącznie
    > na postoju.
    >
    > Tak, wiem o trzeciej pozycji między szosa, a górny serwis, ale to jest
    > pozycja, co do której producent założył sankcje na maksymalną prędkość z
    > jaką można się na niej poruszać i jest to 60km/h

    Hydropneumatyczne właśnie jest od tego żeby je zmieniać w trakcie jazdy,
    przynajmniej tak Safrane miało, teraz pewnie Panamera czy Cayene ma podobnie.

    poduchy od obniżania i podwyższania, i aktywne amortyzatory od twardości.
    Safrane samo siadało jak się 120km/h przekraczało. plus automatyczne
    trzymanie poziomu, plus reg twardości.

    Citroen ma inaczej i ma jeden wspólny system hydro, dużo tańszy i dużo
    bardziej bezawaryjny: kule (ilość) - twardość i ciśnienie - wysokość.

    Merc ma chyba wszystko pneumatyczne. AirMatic

    a Nivo to tylko miało na jedną oś - to się nie liczy.

    pozdrawiam.