  • 61. Data: 2011-02-16 04:01:44
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    > Zgadza się i tu z pomocą przychodzi hydropneumatyka.
    >
    > Trochę się pokajam, bo w pierwszym poście nie uściśliłem i nie
    > doczytałem - ubzdurało mi się, że R. określił Xantię i C5 jako auta z
    > regulowanym zawieszeniem i chciałem wyprowadzić dyskusję na temat
    > definicji, a wyszło trochę inaczej. Niemniej, wciąż uważam, że samo
    > zawieszenie hydropneumatyczne nie jest regulowane ;-)

    A ja się uprę że hydropneumatyk to renault a hydroactive to citroen :)

    Xantia poza tym miała na tyle szybki system że niwelował wychylenia boczne,
    z czym sobie ponoć jeszcze Merc w220 S500 radzi - nie wiem. Renault nie
    było takie szybkie.

    a hydropneumatyk renault miał regulowany prześwit 3 pozycje (auto lub
    manualnie), oraz twardość, oraz poziomowanie.

    na wszystkich 3 wysokościach dało się jeździć (najniższa -vmax ~270km/h),
    najniższa się sama włacza powyżej 120km/h, wysoka na to na "teren".
    tłumienie (część "hydro") było robione w środku amortyzatora - szły
    kable od sterowania i odczytu do kompa.
    Nie wiem na ile komp badał styl jazdy i dziury/progi - ale pewnie coś
    robił skoro nawet Citoen w XM 89' już miał kompa od tego. a w renault
    to weszło w 92'.

    pozdrawiam.

  • 62. Data: 2011-02-16 04:05:27
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    R. <z...@...pl> napisał(a):

    > Odpowiem od d* strony :)
    >
    > W Lagunie I jest o tyle fajnie, że można tył sobie podnieść bez
    > większych nakładów. U mnie (w kombi) tak poprzedni właściciel podniósł -

    Trzeba było kupić "taką większą lagunę 1" 1.75tony ale wygląda tak samo :)
    ona miała to pod guzikami - wysokość, twardość itp... :) i crash-test
    dramatycznie lepiej wypadał.

    pozdrawiam.

  • 63. Data: 2011-02-16 08:11:09
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > Tu gość sprzedaje trzy rodzaje w zależności od wielkości sprężyny:
    > http://allegro.pl/gumy-usztywniajace-zawieszenie-naj
    taniej-i1451934085.html
    > Strzelam że nr 1 będzie dobry do tyłu, a 3 do przodu.
    >
    > Trzeba tylko pamiętać żeby wkładać je na maksymalnie podniesionym
    > samochodzie i mocno wcisnąć między zwoje (najciaśniej pasują między jak
    > najniższe zwoje), bo inaczej powypadają na dziurach.
    > Ja jeszcze przewierciłem każdą gumę z góry i z dołu i przypinałem je do
    > zwoju poniżej i powyżej trytkami.

    rotfl! co za druciarstwo :)
    tomek powiedz ze zartowales :)

  • 64. Data: 2011-02-16 09:27:43
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-02-15 14:31, Cavallino pisze:
> [...]
    > połowy auta?
    > Teoretyczny prześwit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej niż
    > Sportage, ale wydaje mi się to mocno naciągana wartość, jako że każdy
    > krawężnik na parkingu zaliczam osłoną silnika.
    > No i Jarek miał onegdaj rację, twierdząc że warto wypróbować jak się
    > jeździ wysokim autem bez jego kupowania. ;-)
    >
    > Optymalnie byłoby aby dało się prześwit regulować w stylu - zimą, po
    > mieście 5 cm wyżej, latem, na trasie 5 cm niżej.
    >
    > Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi

    Ja robilem taka mini przeprawowke na ryby z nissana sunny starego.
    Zrobilem tak, ze dalem 7 cm dystanse pod mcphersony. Autko sie ladnie
    podnioslo, z tym, ze musialem cala geometrie przestawic, bo "uciekla"
    Auto bylo podnisione mniej wiecej jak golf cuntry.
    Jedzilo sie normalnie, oczywiscie w granicach normalnej normalnosci :).
    Najwiekszy klopot to z geometria, jesli chcesz sporo podnosic i
    opuszczac (chocby zbieznosc bedzie przestawiala.)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 65. Data: 2011-02-16 09:35:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-02-16 08:11, sth pisze:
    taniej-i1451934085.html

    > rotfl! co za druciarstwo :)
    > tomek powiedz ze zartowales :)

    Dlaczego druciarstwo?
    Czasami muszę się przedrzeć przez śnieg i wtedy łańcuchy na koła,
    podwozie w ten sposób do góry i wio.
    Żeby się nie powiesić podwoziem na śniegu.

    A prawdę mówiąc prześwit daje w śniegu więcej niż napęd 4x4.
    A samochód mam zawieszony nisko, a czasami jeszcze ciągnę lawetę w różne
    zapomniane przez wszystkich miejsca.

  • 66. Data: 2011-02-16 09:39:16
    Od: PB <p...@b...pl>

    Wed, 16 Feb 2011 03:01:44 +0000 (UTC), na pl.misc.samochody, Michał
    napisał(a):

    > A ja się uprę że hydropneumatyk to renault a hydroactive to citroen :)

    A ja Ci to naprawię. Safrane miała PNEUMATYCZNE zawieszenie. Bez
    HYDRO. Hydropneumatyczne zawieszenie to właśnie Citroen, oraz sporo
    czołgów i koparek. Hydroactive to nazwa marektingowa dla zawieszenia
    hydropneumatycznego uzbrojonego w zawory antyopadowe, dodatkowe
    gruszki i zestaw czujnikow z komputerem i zaworami który tym steruje.

    W Safrane była regulowana twardość zawieszenia i w niewielkim stopniu
    jego wysokość. Poza tym system ten w przeciwieństwie do tego z
    Citroena - działał dość krótko. Montowano go tylko w Safrane I, byle
    duperel kosztował majątek i dziś jużnie znajdziesz Szafy ze sprawnym
    tym ustrojstwem, więc dyskusja jest akademicka. Najlepszą cecha
    systemu Renault była łatwa możliwość ekstrakcji tego cholerstwa i
    wstawienia zwykłego zawiasu...

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 67. Data: 2011-02-16 10:11:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ja jeszcze przewierciłem każdą gumę z góry i z dołu i przypinałem je do
    > zwoju poniżej i powyżej trytkami.

    Czym?

  • 68. Data: 2011-02-16 10:37:20
    Od: "Marcin Luty" <m...@g...com>

    > Owszem. Do 60km/h. Ale to nie jest normalna pozycja, w której możesz
    > jeździć, a jedynie umożliwienie zwiększenia prześwitu w celu pokonania
    > przeszkody.

    W Xantii mozna sobie zmienic przeswit przy standardowych polozeniach wajchy.
    Wystarczy odrobine przekrecic uchwyty, do ktorych przymocowane sa laczniki
    korektorow wysokosci. Jak ktos chce sobie zmienic 2 x w roku o te 2-3 cm to
    nie ma problemu.

    --
    ml

  • 69. Data: 2011-02-16 11:07:21
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-02-16 10:11, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Czym?

    Trytytkami :)
    http://www.google.pl/images?client=firefox-a&rls=org
    .mozilla:pl:official&channel=s&hl=pl&q=trytytki&lr=&
    um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=raFbTbGaCM2fOo24pJ4L&sa
    =X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=8&ved=0CFMQ
    sAQwBw&biw=1280&bih=848

    pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 70. Data: 2011-02-16 11:18:48
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > begin Agent

    > Mówisz o gwincie ale on nie ma nic wspólnego z podwyższaniem tylko raczej
    > obniżaniem...

    Może tak ale jak jest regulacja to umożliwia i podwyżsanie i obniżanie. ALe
    domyslam się że chodzi o regulacje w dół a nie w górę