eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZawieszenie - zmiana wysokości › Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
    c-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
    not-for-mail
    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <4d5a8036$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d5afd47$0$2491$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4d5afd47$0$2491$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Date: Wed, 16 Feb 2011 00:27:01 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
    X-Antivirus: avast! (VPS 110215-1, 2011-02-15), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 75
    Message-ID: <4d5b0bc2$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.53.116
    X-Trace: 1297812418 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2442 83.25.53.116:56275
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2350367
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:4d5afd47$0$2491$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2011-02-15 14:31, Cavallino pisze:
    >> Jako że wszyscy jeśli już to obniżają zawieszenie, mam pytanie w kwestii
    >> odwrotnej.
    >> Tzn. czy jest możliwe jego zauważalne podniesienie, bez przerabiania
    >> połowy auta?
    >> Teoretyczny prześwit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej niż
    >> Sportage, ale wydaje mi się to mocno naciągana wartość, jako że każdy
    >> krawężnik na parkingu zaliczam osłoną silnika.
    >> No i Jarek miał onegdaj rację, twierdząc że warto wypróbować jak się
    >> jeździ wysokim autem bez jego kupowania. ;-)
    >>
    >> Optymalnie byłoby aby dało się prześwit regulować w stylu - zimą, po
    >> mieście 5 cm wyżej, latem, na trasie 5 cm niżej.
    >
    > Z tańszych rozwiązań:
    >
    > - gumy wkręcane między zwoje sprężyn - podnosi się auto na podnośniku (np.
    > przy okazji wymiany opon) i wkłada taki gumowy dystans między zwoje. Po
    > postawieniu auta na kołach będzie kilka cm wyżej. Koszt 10zł na koło,
    > wada - szybsze zużycie sprężyn.
    > Coś takiego:
    > http://allegro.pl/guma-gumy-podwyzszajace-miedzyzwoj
    owe-sprezyn-i1456912932.html
    >
    > - większe opony zimowe (trzeba sprawdzić jakie największe zmieszczą się
    > bez tarcia o nadkole przy dociśnięciu zawieszenia w zakręcie), pewnie
    > promień większy o 1-1.5cm nie będzie problemem. Tu koszt w sumie zerowy
    > jeżeli zrobisz to przy okazji kupna nowych opon.
    >
    > - dłuższe sprężyny (dopasować pasujące od innego samochodu, albo zrobić
    > komplet na zamówienie), bezpiecznie można auto podnieść o jakieś 2-3cm,
    > teraz masz już pewnie udeptane sprężyny więc podniesienie będzie jeszcze
    > większe. Koszt pewnie 200-300zł za oś jeżeli dopasujesz coś od innego
    > auta, do jakiś 600-800 robionych na zamówienie.
    >
    > - dystans między sprężynę a górne mocowanie amortyzatora. Tam pewnie jest
    > gumowa podkładka, którą trzeba wymienić na grubszą, albo włożyć więcej
    > takich samych podkładek. Tu można zyskać około 1cm. Koszt to nie wiem jak
    > w Ceed, bo to zależy od konstrukcji zawieszenia, ale pewnie coś w
    > okolicach 100zł za oś.
    >
    > Z droższych:
    > - gwintowane zawieszenie. Do Ceed'a nie ma popularnych do takich przeróbek
    > kolumn Bilstein B6, zostaje w zasadzie tylko przerobienie seryjnych na
    > ruchomą podstawkę sprężyny. Profesjonalne firmy zajmujące się serwisem
    > zawieszenia potrafią takie rzeczy zrobić. Tyle że pewnie będzie to
    > kosztowne. Ale za to bardzo wygodne - regulacja wysokości to kilka minut
    > na koło.
    > Ceed jakoś popularności w rajdach nie zdobył, to i nie ma gotowych
    > kompletów na szuter (a właśnie takiego zestawu szukasz).
    > Cena to będzie tak od 2000zł za oś.

    Czy różnica w prowadzeniu pomiędzy tymi opcjami wyszłaby mocno zauważalna?


    >
    >> Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi
    >> kosztami pi razy drzwi?
    >
    > Pamiętaj tylko, że główny problem takiej przeróbki to fatalne prowadzenie
    > się podniesionego samochodu. Przy nagłych manewrach dużo trudniej opanować
    > samochód, a szansa na podparcie się dachem rośnie.

    Nagły manewr to coś w rodzaju drogowego testu łosia przy znikomych (zimą)
    prędkościach, czy masz na myśli (jak często) pseudosportowe popisy? ;-)

    >
    > Żeby to zrobić naprawdę porządnie i żeby samochód nadawał się dobrze do
    > jazdy po ulicach, należałoby jeszcze zamontować odpowiednio twardsze
    > stabilizatory i sprężyny, odsadzić koła na dystansach, czyli praktycznie
    > przerobić całe zawieszenie, co już będzie kosztowało ładnych parę tysięcy.

    No i tego się właśnie obawiałem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: