-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
c-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
not-for-mail
From: "Cavallino" <c...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <4d5a8036$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>
<4d5afd47$0$2491$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <4d5afd47$0$2491$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Date: Wed, 16 Feb 2011 00:27:01 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
X-Antivirus: avast! (VPS 110215-1, 2011-02-15), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 75
Message-ID: <4d5b0bc2$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.53.116
X-Trace: 1297812418 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2442 83.25.53.116:56275
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2350367
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:4d5afd47$0$2491$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2011-02-15 14:31, Cavallino pisze:
>> Jako że wszyscy jeśli już to obniżają zawieszenie, mam pytanie w kwestii
>> odwrotnej.
>> Tzn. czy jest możliwe jego zauważalne podniesienie, bez przerabiania
>> połowy auta?
>> Teoretyczny prześwit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej niż
>> Sportage, ale wydaje mi się to mocno naciągana wartość, jako że każdy
>> krawężnik na parkingu zaliczam osłoną silnika.
>> No i Jarek miał onegdaj rację, twierdząc że warto wypróbować jak się
>> jeździ wysokim autem bez jego kupowania. ;-)
>>
>> Optymalnie byłoby aby dało się prześwit regulować w stylu - zimą, po
>> mieście 5 cm wyżej, latem, na trasie 5 cm niżej.
>
> Z tańszych rozwiązań:
>
> - gumy wkręcane między zwoje sprężyn - podnosi się auto na podnośniku (np.
> przy okazji wymiany opon) i wkłada taki gumowy dystans między zwoje. Po
> postawieniu auta na kołach będzie kilka cm wyżej. Koszt 10zł na koło,
> wada - szybsze zużycie sprężyn.
> Coś takiego:
> http://allegro.pl/guma-gumy-podwyzszajace-miedzyzwoj
owe-sprezyn-i1456912932.html
>
> - większe opony zimowe (trzeba sprawdzić jakie największe zmieszczą się
> bez tarcia o nadkole przy dociśnięciu zawieszenia w zakręcie), pewnie
> promień większy o 1-1.5cm nie będzie problemem. Tu koszt w sumie zerowy
> jeżeli zrobisz to przy okazji kupna nowych opon.
>
> - dłuższe sprężyny (dopasować pasujące od innego samochodu, albo zrobić
> komplet na zamówienie), bezpiecznie można auto podnieść o jakieś 2-3cm,
> teraz masz już pewnie udeptane sprężyny więc podniesienie będzie jeszcze
> większe. Koszt pewnie 200-300zł za oś jeżeli dopasujesz coś od innego
> auta, do jakiś 600-800 robionych na zamówienie.
>
> - dystans między sprężynę a górne mocowanie amortyzatora. Tam pewnie jest
> gumowa podkładka, którą trzeba wymienić na grubszą, albo włożyć więcej
> takich samych podkładek. Tu można zyskać około 1cm. Koszt to nie wiem jak
> w Ceed, bo to zależy od konstrukcji zawieszenia, ale pewnie coś w
> okolicach 100zł za oś.
>
> Z droższych:
> - gwintowane zawieszenie. Do Ceed'a nie ma popularnych do takich przeróbek
> kolumn Bilstein B6, zostaje w zasadzie tylko przerobienie seryjnych na
> ruchomą podstawkę sprężyny. Profesjonalne firmy zajmujące się serwisem
> zawieszenia potrafią takie rzeczy zrobić. Tyle że pewnie będzie to
> kosztowne. Ale za to bardzo wygodne - regulacja wysokości to kilka minut
> na koło.
> Ceed jakoś popularności w rajdach nie zdobył, to i nie ma gotowych
> kompletów na szuter (a właśnie takiego zestawu szukasz).
> Cena to będzie tak od 2000zł za oś.
Czy różnica w prowadzeniu pomiędzy tymi opcjami wyszłaby mocno zauważalna?
>
>> Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi
>> kosztami pi razy drzwi?
>
> Pamiętaj tylko, że główny problem takiej przeróbki to fatalne prowadzenie
> się podniesionego samochodu. Przy nagłych manewrach dużo trudniej opanować
> samochód, a szansa na podparcie się dachem rośnie.
Nagły manewr to coś w rodzaju drogowego testu łosia przy znikomych (zimą)
prędkościach, czy masz na myśli (jak często) pseudosportowe popisy? ;-)
>
> Żeby to zrobić naprawdę porządnie i żeby samochód nadawał się dobrze do
> jazdy po ulicach, należałoby jeszcze zamontować odpowiednio twardsze
> stabilizatory i sprężyny, odsadzić koła na dystansach, czyli praktycznie
> przerobić całe zawieszenie, co już będzie kosztowało ładnych parę tysięcy.
No i tego się właśnie obawiałem.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.11 00:28 Cavallino
- 16.02.11 00:40 Tomasz Pyra
- 16.02.11 00:47 Cavallino
- 16.02.11 00:51 Tomasz Pyra
- 16.02.11 01:14 Tomasz Pyra
- 16.02.11 03:44 Michał
- 16.02.11 04:01 Michał
- 16.02.11 04:05 Michał
- 16.02.11 08:11 sth
- 16.02.11 09:27 MarcinJM
- 16.02.11 09:35 Tomasz Pyra
- 16.02.11 09:39 PB
- 16.02.11 10:11 Cavallino
- 16.02.11 10:37 Marcin Luty
- 16.02.11 11:07 Mirek Ptak
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=