-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!news.unit0.net!de-l.enfer-du-nord.net!feeder2.enfer-du-nord.ne
t!news.glorb.com!news2.glorb.com!npeer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds
-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.c
om!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostra
da.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 16 Feb 2011 00:40:50 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
References: <4d5a8036$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>
<4d5afd47$0$2491$65785112@news.neostrada.pl>
<4d5b0bc2$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <4d5b0bc2$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 46
Message-ID: <4d5b0f01$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.193.177
X-Trace: 1297813249 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2447 83.25.193.177:40403
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2350371
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-02-16 00:27, Cavallino pisze:
> Czy różnica w prowadzeniu pomiędzy tymi opcjami wyszłaby mocno zauważalna?
Jakiś wielkich różnic nie będzie.
Ja jak się wybieram przedzierać się przez śniegi, wkładam te gumowe
dystanse w sprężyny. To można zrobić w 20minut używając jedynie lewarka,
albo w 5 minut podnośnikiem hydraulicznym.
Wymiana sprężyn jest już bardziej upierdliwa, bo trzeba za każdym razem
demontować kolumny i wymieniać sprężyny. Ale tak podniesiony samochód
lepiej się prowadzi - tak robię w rajdówce.
Gwintowane zawieszenie to połączenie szybkości regulacji z lepszym
prowadzeniem, tyle że to drogie jest.
>>> Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi
>>> kosztami pi razy drzwi?
>>
>> Pamiętaj tylko, że główny problem takiej przeróbki to fatalne
>> prowadzenie się podniesionego samochodu. Przy nagłych manewrach dużo
>> trudniej opanować samochód, a szansa na podparcie się dachem rośnie.
>
> Nagły manewr to coś w rodzaju drogowego testu łosia przy znikomych
> (zimą) prędkościach, czy masz na myśli (jak często) pseudosportowe
> popisy? ;-)
Na śliskim nie ma żadnego problemu z podniesionym zawieszeniem.
Problemy są tylko wtedy jak jedzie się po przyczepnym, a jednak nie cała
zimę jest ślisko.
>> Żeby to zrobić naprawdę porządnie i żeby samochód nadawał się dobrze
>> do jazdy po ulicach, należałoby jeszcze zamontować odpowiednio
>> twardsze stabilizatory i sprężyny, odsadzić koła na dystansach, czyli
>> praktycznie przerobić całe zawieszenie, co już będzie kosztowało
>> ładnych parę tysięcy.
>
> No i tego się właśnie obawiałem.
Dlatego przynajmniej na próbę polecam te gumy - można prosto i tanio
podnieść auto, a jak się nie spodoba to gumy wyciągasz i masz tak jak było.
Tu jeszcze trzeba pamiętać, że jeżeli planujesz dłużej jeździć na
podniesionym zawieszeniu, to w przypadku większości konstrukcji
przedniego zawieszenia, należałoby wyregulować zbieżność.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.11 00:47 Cavallino
- 16.02.11 00:51 Tomasz Pyra
- 16.02.11 01:14 Tomasz Pyra
- 16.02.11 03:44 Michał
- 16.02.11 04:01 Michał
- 16.02.11 04:05 Michał
- 16.02.11 08:11 sth
- 16.02.11 09:27 MarcinJM
- 16.02.11 09:35 Tomasz Pyra
- 16.02.11 09:39 PB
- 16.02.11 10:11 Cavallino
- 16.02.11 10:37 Marcin Luty
- 16.02.11 11:07 Mirek Ptak
- 16.02.11 11:18 Agent
- 16.02.11 13:12 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
Najnowsze wątki
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-31 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-31 Błonie => Administrator systemów <=