eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZawieszenie - zmiana wysokościRe: Zawieszenie - zmiana wysokości
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!news.unit0.net!de-l.enfer-du-nord.net!feeder2.enfer-du-nord.ne
    t!news.glorb.com!news2.glorb.com!npeer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds
    -media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.c
    om!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostra
    da.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 16 Feb 2011 00:40:50 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    References: <4d5a8036$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d5afd47$0$2491$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d5b0bc2$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4d5b0bc2$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 46
    Message-ID: <4d5b0f01$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.193.177
    X-Trace: 1297813249 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2447 83.25.193.177:40403
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2350371
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-02-16 00:27, Cavallino pisze:

    > Czy różnica w prowadzeniu pomiędzy tymi opcjami wyszłaby mocno zauważalna?

    Jakiś wielkich różnic nie będzie.

    Ja jak się wybieram przedzierać się przez śniegi, wkładam te gumowe
    dystanse w sprężyny. To można zrobić w 20minut używając jedynie lewarka,
    albo w 5 minut podnośnikiem hydraulicznym.

    Wymiana sprężyn jest już bardziej upierdliwa, bo trzeba za każdym razem
    demontować kolumny i wymieniać sprężyny. Ale tak podniesiony samochód
    lepiej się prowadzi - tak robię w rajdówce.

    Gwintowane zawieszenie to połączenie szybkości regulacji z lepszym
    prowadzeniem, tyle że to drogie jest.

    >>> Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi
    >>> kosztami pi razy drzwi?
    >>
    >> Pamiętaj tylko, że główny problem takiej przeróbki to fatalne
    >> prowadzenie się podniesionego samochodu. Przy nagłych manewrach dużo
    >> trudniej opanować samochód, a szansa na podparcie się dachem rośnie.
    >
    > Nagły manewr to coś w rodzaju drogowego testu łosia przy znikomych
    > (zimą) prędkościach, czy masz na myśli (jak często) pseudosportowe
    > popisy? ;-)

    Na śliskim nie ma żadnego problemu z podniesionym zawieszeniem.
    Problemy są tylko wtedy jak jedzie się po przyczepnym, a jednak nie cała
    zimę jest ślisko.

    >> Żeby to zrobić naprawdę porządnie i żeby samochód nadawał się dobrze
    >> do jazdy po ulicach, należałoby jeszcze zamontować odpowiednio
    >> twardsze stabilizatory i sprężyny, odsadzić koła na dystansach, czyli
    >> praktycznie przerobić całe zawieszenie, co już będzie kosztowało
    >> ładnych parę tysięcy.
    >
    > No i tego się właśnie obawiałem.

    Dlatego przynajmniej na próbę polecam te gumy - można prosto i tanio
    podnieść auto, a jak się nie spodoba to gumy wyciągasz i masz tak jak było.

    Tu jeszcze trzeba pamiętać, że jeżeli planujesz dłużej jeździć na
    podniesionym zawieszeniu, to w przypadku większości konstrukcji
    przedniego zawieszenia, należałoby wyregulować zbieżność.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: