  • Data: 2019-05-06 16:55:16
    Temat: Re: Zatrzymywanie auta przed przejściem dla pieszych
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-06 o 15:24, WS pisze:

    > Rozumiem, ze chodzi o ten z oblanym ezaminem na PJ za zatrzymanie sie przed pustym
    przejsciem?

    Egzamin nie został uznany oblanym lecz decyzją sądu został unieważniony
    z przyczyny złej interpretacji przepisów przez egzaminującego. To on
    popełnił błąd a nie kursantka.

    > Wg mnie sad pofalandyzowal troche ;), rozumiem ich intencje, kultura,
    bezpieczenstwo, spodzieawna zmiana przepisow w tej kwestii itp,
    > ale sami w uzasadnieniu wyroku przyznali "z punktu widzenia literalnego brzmienia
    przepisu art. 49 ust. 1 pkt 2 u.k.p., doszło do naruszenia zasady zakazu
    zatrzymywania pojazdu przed przejściem dla pieszych, na którym pieszych nie było w
    momencie zbliżania się pojazdu do przejścia"

    Ależ...sam projektant tego przepisu (49) jak i policja, uświadamia że
    art 49 nie został stworzony do takiej interpretacji ale do zatrzymywania
    pojazdu w niedozwolonych miejscach. Dowodem na to twierdzenie jest, że w
    tym art. napisane jest również 10m ZA przejściem nie można się
    zatrzymać. Art 49 mówi o tym że zakaz zatrzymania w wymienionych
    miejscach, stosuje się do celowego i nie warunkowego zatrzymania co w
    przypadku pieszych, którzy chcą wejść na przejście jest właśnie
    zatrzymaniem warunkowym. Dodatkowo cała sytuacja została rozdmuchana
    przez nieogarów, którzy bezmyślnie klepią fałszywą interpretację art 49.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>