  • Data: 2017-03-16 15:25:19
    Temat: Re: Zasilanie pętli prądowej w dalekopisie
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 10.03.2017 22:41, HF5BS wrote:

    > Zbrojovkę pędziłem 50V 40mA (w każdym razie, dużo nie było)... Nie wiem,
    > czy jest sens aż przetwornicę robić...
    > Z zasilacza laboratoryjnego. Więc trafko, może powieladło ewentualnie,
    > nie wystarczy? Śmiecić nie będzie...

    Tak swoją drogą... Korzystając z faktu, że są tutaj osoby, które
    korzystały z takich urządzeń, chciałbym zapytać o kilka kwestii, zanim
    zabiorę się za uruchamianie.

    1) Co powinienem sprawdzić i przetestować przed podłączeniem pętli prądowej?
    2) Jak powinien zachować się dalekopis (Zbrojovka T100) po podłączeniu
    do 230V, ale bez niczego, co symulowałoby linię? Silnik ruszy sam z
    siebie, czy będzie czekał na wykrycie linii albo otrzymanie jakiegoś znaku?
    3) Te dalekopisy mają wybieraki. Należy je w jakiś sposób
    odpiąć/wyłączyć, gdy w grę wchodzi praca "direct"?
    4) Rozumiem, że testowo mogę połączyć nadajnik i odbiornik tego samego
    dalekopisu na jednej pętli prądowej i uruchomić go w trybie "maszyny do
    pisania"?
    Podany tutaj pinout wtyczki jest właściwy?
    http://cryptomuseum.com/telex/index.htm