  • Data: 2017-03-16 18:33:12
    Temat: Re: Zasilanie pętli prądowej w dalekopisie
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-03-16 o 16:30, HF5BS pisze:

    > Tego ci nie powiem, lat minęło i nie pomnę... ale chyba zacznie łomotać
    > mechanizmem (nic mu nie będzie, tylko hałas), uspokoi się, jak dostanie
    > znak.

    Czyli rozumiem, że mechanizm powinien działać nawet wtedy, gdy nie jest
    podłączona pętla prądowa?

    > Chodzi ci o tarczę, czy taką skrzynkę, co niektóre starsze mają obok? To
    > wzywaki chyba... Wygodne, gdy trzeba coś często wypinać z sieci, a
    > machanie wtyczką jest niewygodne.

    Tak, chodzi o wzywak - moja pomyłka. Dalekopis o którym mowa ma to
    urządzenie wbudowane (podobnie jak perforator i czytnik taśmy). Trzeba
    będzie go jakoś odpowiednio ustawić albo odłączyć? Nie będzie
    przeszkadzał w komunikacji?

    > Oj, nie powiem, nie zajmowałem się teleksami... ale pewnie tak...?
    > To prawda, zrobiłem pewnego razu powtarzacz z pętlą prądową, na mojej
    > centrali była taka duża Zbrojovka, chyba rzeczywiście T100, miała
    > wszystko w sobie, służyła jako rejestrator uszkodzeń. O co chodzi z tym
    > powtarzaczem?

    Hmm... Ten pinout ze strony podanej wcześniej mam rozumieć w ten sposób,
    że tam są dwie osobne pętle prądowe - dla odbiornika i nadajnika? Tak?
    Chodzi o to, żeby urządzenie mogła pracować w trybie dupleksowym? Dobrze
    to rozumiem, czy się mylę? ;)