  • Data: 2017-03-19 22:05:21
    Temat: Re: Zasilanie pętli prądowej w dalekopisie
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam jeszcze jedno pytanie w tym temacie.
    Załóżmy, że sam sprzęt okaże się sprawny - wówczas kolejnym krokiem
    będzie budowa zasilacza, pętli prądowej i odpowiedniego "konwertera" na
    jakimś MCU. Mikrokontroler będzie odbierał znak w ASCII, tłumaczył go na
    kod Baudot i wysyłał z prędkością 50 bps na UART kluczujący pętlę
    prądową. W drugą stronę to samo.

    I tutaj pojawia się pierwsza przeszkoda - sprzętowe UART-y w typowych,
    ośmiobitowych MCU nie będą pracowały z tak małą prędkością, przynajmniej
    przy taktowaniu całości z jakąś rozsądną prędkością. Myślałem, że zwykłe
    Arduino z biblioteką SoftwareSerial się sprawdzi. Jenak spojrzałem do
    dokumentacji i okazuje się, że najniższą prędkością obsługiwaną przez tę
    bibliotekę jest 300 bps.

    Ktoś ma jakieś sprawdzone rozwiązanie?

    Bo jak rozumiem różna ilość bitów danych (5 w przypadku dalekopisu) nie
    będzie miała znaczenia, jeśli ostatnie będą zerami. Wtedy pętla prądowa
    i tak będzie cały czas zamknięta, do momentu otrzymania kolejnego bitu
    startu.