  • Data: 2017-03-20 10:42:35
    Temat: Re: Zasilanie pętli prądowej w dalekopisie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    >I tutaj pojawia się pierwsza przeszkoda - sprzętowe UART-y w
    >typowych,
    >ośmiobitowych MCU nie będą pracowały z tak małą prędkością,
    >przynajmniej
    >przy taktowaniu całości z jakąś rozsądną prędkością. Myślałem, że
    >zwykłe
    >Arduino z biblioteką SoftwareSerial się sprawdzi. Jenak spojrzałem do
    >dokumentacji i okazuje się, że najniższą prędkością obsługiwaną przez
    >tę
    >bibliotekę jest 300 bps.

    Biblioteka jak bilbioteka - 50 baud powinno byc osiagalne dla
    wiekszosci uC.

    >Bo jak rozumiem różna ilość bitów danych (5 w przypadku dalekopisu)
    >nie
    >będzie miała znaczenia, jeśli ostatnie będą zerami.

    IMO - jedynkami.
    Ale przy odbiorze moze byc problem. Poki bedziesz naciskal klawisze
    wolno, to nie bedzie problemow, ale jak zaczniesz szybko czy z
    czytnika tasmy, to sie pojawi.

    Ale 50 baud to tak wolno, ze poradzisz sobie programowo, jesli sprzet
    zawiedzie :-)

    J.