    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Zasilacz 12V
    Date: Mon, 2 Jan 2017 23:42:57 +0100

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > No niby jest na Allegro. Nawet ponoć nieużywany. Tylko znowu następne
    > trzy dychy wydać i będzie brumić.
    > To jest zasilacz do Livebox-a.
    >
    > Teraz znalazłem w domu jakiś zasilacz od CB. Jadę na tym już jakiś czas,
    > brumi ale mniej. Tylko sam zasilacz z siebie wydaje mechaniczne brumienie.

    Co to za cudo, ten router? Bo ja się nie spotkałem z takim przypadkiem,
    żeby brumiło (w linii VoIP) z powodu źle przefiltrowanego napięcia
    zasilania. Zresztą jak zasilacz impulsowy, to ram raczej nie brum bruździ
    na wyjściu.

    Natomiast spotkałem się raz z takim diwajsem, co po podłączeniu innego
    zasilacza, też 12V jak oryginalny, działał, atoli jakoś słabo. Już nie
    pamiętam co było nie tak, ale coś. Okazało się, że nie zauażyłem, że
    oryginalny zasilacz to był 12V AC. Po prostu sam transformator, a mostek
    prostowniczy i reszta była w routerze. Do czegoś mu pewnie było potrzebne
    ujemne napięcie i je sobie z tego robił.

    Może to ten przypadek? Ja bym zaczął od sprawdzenia co to za jeden ten
    oryginalny. Z trnsformatorem, czy impulsowy?

    --
    Jarek