  • 1. Data: 2010-08-27 07:02:06
    Temat: Zasieg w W-wie.
    Od: " 666" <j...@W...gazeta.pl>

    Czy jest jakaś mapa pokazująca szczegółowo zasięg sieci (różnych) w W-wie?
    Np. mapa BTS-ów poszczególnych sieci?

  • 2. Data: 2010-08-27 07:06:50
    Temat: Re: Zasieg w W-wie.
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od 666
    z dnia: 2010-08-27 09:02:
    > Czy jest jakaś mapa pokazująca szczegółowo zasięg sieci (różnych) w
    > W-wie? Np. mapa BTS-ów poszczególnych sieci?
    jest mapa.btsearch.pl, ale to zasięgu nie pokazuje, tylko pozycję BTSa,
    bo chyba tylko teoretyczny by mogło, w mieście jest tyle
    ograniczeń/odbić/etc., że trzeba by jak Google przejechać całą Warszawę
    i zeskanować, na pewno nikt tego nie zrobił, bo i po co, jak gdzieś nie
    ma zasięgu, to klienci sami zadzwonią i wtedy kombinuje OP co zrobić

    Paweł

  • 3. Data: 2010-08-27 20:28:39
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Paweł Gąska" <c...@o...pl> napisał
    > i zeskanować, na pewno nikt tego nie zrobił, bo i po co, jak gdzieś
    > nie ma zasięgu, to klienci sami zadzwonią i wtedy kombinuje OP co
    > zrobić

    Z tymi kombinacjami to jest bardzo różnie.
    W byłej pracuni (~2 lata temu) związaliśmy się z operatorem, na
    troszkę ponad 100 kart SIM. Pech chciał, że nikt nie sprawdził jakości
    sieci w (nowym) budynku i... Porażka. Okazało się w tzw. międzyczasie,
    że nasz operator szuka miejsca pod anteny, bo w niedalekim sąsiedztwie
    budynek spod ich bts-a miał zostać zburzony czy cuś. Padło więc na
    nasz dach, bo też i najlepszy w okolicy. A że u nas sygnał słaby, więc
    kabelkiem prosto z bts-a można by puścić "zasięg" w dół. Widziałem już
    nawet szczegółowy projekt poprowadzenia repeater-ów wewnątrz budynku,
    szczegółowe wyliczenia zużycia energii, itp. - to zrobione zostało
    przez dział techniczny niemal natychmiast. Nic tylko robić aby ludziom
    żyło się lepiej...

    Ale nie... Ale nie...
    Budynek do rozbiórki stoi jak stał. Nowych anten na dachu nie ma.
    Ripiterów wewnątrz też nie ma. A przynajmniej jeszcze niedawno nie
    było.
    Całe szczęście, że abonament jakoś tak po 2 zł od sztuki, to
    przynajmniej nie żal męczyć się z brakiem zasięgu ale czy o to chodzi?
    Można sobie co prawda radzić samemu za pomocą wzmacniaków, itp. i...
    Tak to trzeba robić. Moje doświadczenie jest takie: technicznie to nie
    ma rzeczy niemożliwych. Ale jak się "biznes" w to wmiesza, to wtedy
    mogiła. Ot, nieważne, że klient jęczy. Ważniejsze, żeby nie wydać
    "niepotrzebnie" iluś tam tysięcy (na regenerację sygnału, bo BTS to
    wiadomo ile kosztuje).

    W efekcie dochodzi do zmiany operatora, który w danym miejscu zasięg
    ma. Ale to u indywidualnych. Bo w firmie nie zawsze jest to takie
    proste, np. jeśli ma się u obecnego opa zarezerwowane np. 500 numerów
    (xxx xxx 000-499) po to, by końcówka numeru komórkowego pracownika
    była taka sama jak końcówka (czy wręcz po prostu nr wewnętrzny) nr
    stacjonarnego tegoż pracownika.

    I długo by tak jeszcze można o tym gadać... :)

    Maciek.

  • 4. Data: 2010-08-28 08:45:57
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-08-27 09:06, Paweł Gąska pisze:
    jak gdzieś nie
    > ma zasięgu, to klienci sami zadzwonią i wtedy kombinuje OP co zrobić

    Coś Ci napiszę z życia: GÓWNO robi!!! To znaczy napisali pismo ( Plus )
    że telefon GSM to telefon bezprzewodowy i mogę się z nim
    przemieszczać!!! To była odpowiedź na to, że w całej dzielnicy Warszawy
    ( konkretnie stary Ursus ) na niższych kondygnacjach rwane są rozmowy z
    powodu zbyt słabego zasięgu. Era może, Orange może, Play może, a Plus
    nie może...

  • 5. Data: 2010-08-28 08:58:05
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Maciej Muran
    z dnia: 2010-08-27 22:28:
> [...]
    > pracownika.
    >
    > I długo by tak jeszcze można o tym gadać... :)
    jak napisałem OP kombinuje, co nie oznacza, że coś zrobi ;]

    znam firmę, gdzie natychmiast puścili repeater'y po budynku, a nawet
    kilka zamontowali w prywatnych miejscach, bo dostęp do pracowników
    (nawet w ich chałupach) _musiał_ być
    fakt, że lista numerów "zarezerwowanych" była 4 cyfrowa i abo nie na
    poziomie 2PLN :]

    Paweł

  • 6. Data: 2010-08-28 09:03:01
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Tomaszek
    z dnia: 2010-08-28 10:45:
> [...]
    > ( konkretnie stary Ursus ) na niższych kondygnacjach rwane są rozmowy z
    > powodu zbyt słabego zasięgu. Era może, Orange może, Play może, a Plus
    co chcesz? bardzo dobra biznesowo odpowiedź ;]

    Paweł

  • 7. Data: 2010-08-28 09:13:26
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-08-28 11:03, Paweł Gąska pisze:
    > co chcesz? bardzo dobra biznesowo odpowiedź ;]

    A żebyś Ty wiedział jak ja ich potraktowałem po takim piśmie;) Jak
    złożyłem rezygnację to rozmawiałem z paniami konsultantkami w miejscu,
    gdzie mapa zasięgu pokazuje, że mam zasięg wewnątrz budynku;)))) To była
    bardzo ciekawa rozmowa.
    Póki płaciłem abonament, to byłem wstrętnym klientem, który trzeba
    świadczyć jakieś usługi, a ten jeszcze wybrzydza. Jak złożyłem
    rezygnację to te panie mnie wszystkie wręcz pokochały;)