  • 1. Data: 2010-08-26 21:34:24
    Temat: Samsung Wave S8500 - gps i parę innych pytań
    Od: Alan <s...@g...pl>

    Witam!
    Szukałem telefonu po przygodzie z K800. Chciałem nowego lub używanego
    w dobrym stanie i próbowałem utrafić w dobrej cenie N82 ale się nie
    udało. Nie chciałem brać zdecydowanie Samsunga I5700 bo chodzi nie
    małej cenie a więc postanowiłem dopłacić i zakupić Samsunga Wave
    S8500. Na Galaxy S I9000 mnie już zdecydowanie nie stać więc
    zaryzykuje w OS Bada :) tym bardziej że na większym wyświetlaczu mi
    nie zależy. Nawiasem mówiąc Wave ma lepsza stalowa obudowę i chyba
    tyle będzie znaczących różnić między tymi telefonami.
    OS Bada jest w tej chwili dla mnie ta samo obcy jak Android choć o tym
    ostatnim wiele słyszałem więc pozwolę sobie zapytać:

    - Czy w chwili obecnej na Wave'a znajdę jakiś sensowną aplikację GPS
    bo zakładam że telefon posiada jedynie odbiornik GPS a w ostateczności
    jakąś płatną opcję która pewnie jest średniej jakości - coś w stylu
    tego co oferuje NOKIA i za co trzeba dodatkowo płacić bo GPS
    lokalizuje położenia asekurując się nadajnikami sieci komórkowej?
    Jeśli się mylę to chętnie posłucham :) bo nigdzie nie mogłem o tym
    poczytać.

    - j.w tylko czytnik pdf

    - Czy ten telefon potrafi odczytać/skopiować dane z innego urządzenia
    podłączonego z nim przez USB - np pen drive'a?

    - Czy są może jakieś dobre strony gdzie można pobierać oprogramowanie
    na ten telefon?

    - Jak widzicie przyszłość OS Bada?

  • 2. Data: 2010-08-27 07:47:37
    Temat: Re: Samsung Wave S8500 - gps i parę innych pytań
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Alan <s...@g...pl> Odpowiedz na news:7426124e-b310-4485-94e4-
    f...@f...googlegroups.com:

    > - Czy w chwili obecnej na Wave'a znajdę jakiś sensowną aplikację GPS

    Ponoć w sklepie samsunga są jakieś nawigacje na Bade.

> [...]
    > tego co oferuje NOKIA i za co trzeba dodatkowo płacić bo GPS
    > lokalizuje położenia asekurując się nadajnikami sieci komórkowej?

    AGPS przyśpiesza znalezienie fiksa. Używa do tego internetu. Używałeś
    mobilnego GoogleMaps przez Wifi?

    > Jeśli się mylę to chętnie posłucham :) bo nigdzie nie mogłem o tym
    > poczytać.

    Tu masz recenzje
    http://pdaclub.pl/index.php?option=com_content&view=
    article&id=18132:recenzja
    -samsung-8500s-wave&catid=33:sprzet&Itemid=89

    Przeczytaj jeszcze komentarze.

    > - Jak widzicie przyszłość OS Bada?

    Jak samsung nie będzie załował kasy dla developerów a do tego wypuści jeszcze
    pare modeli to może coś z tego będzie... Na razie Bada to nisza dla
    hobbystów.
    Przy okazji Wave i Galaxy S nie mają ekranów WVGA 480x800 a 392 x 653(Pen
    Tile). Przy 3.2" Wave to nie przeszkadza, przy 4" G S już trochę tak.

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 3. Data: 2010-08-27 21:00:43
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Alan" <s...@g...pl> napisał
    > Szukałem telefonu po przygodzie z K800.

    Wpisz w wyszukiwarkę "samsung wave forum". Niedawno widziałem kilka
    "ciekawych" wątków, w których wypowiadali się byli użytkownicy K800.
    Może pomoże to dokonać wyboru?

    M.

  • 4. Data: 2010-08-28 08:14:00
    Od: Duke <d...@g...com>

    W dniu 2010-08-26 23:34, Alan pisze:

> [...]
    > tego co oferuje NOKIA i za co trzeba dodatkowo płacić bo GPS
    > lokalizuje położenia asekurując się nadajnikami sieci komórkowej?

    Akurat Ovi Maps od Nokii są bezpłatne i działają bardzo przyzwoicie.
    Wspomaganie GPSa siecią komórkową kosztuje grosze i zawsze można je
    wyłączyć. Niestety, do Wave żadnej porządnej darmowej nawigacji nie ma.
    I tego najbardziej mi brakuje po przesiadce z Nokii.

    > - j.w tylko czytnik pdf

    Telefon posiada wbudowaną aplikacje Picsel File Viewer która czyta pdf i
    plik Offica. Niestety nie radzi sobie z tymi bardziej skomplikowanymi.

    > - Czy ten telefon potrafi odczytać/skopiować dane z innego urządzenia
    > podłączonego z nim przez USB - np pen drive'a?

    Chyba nie do końca rozumiem pytanie.

    > - Czy są może jakieś dobre strony gdzie można pobierać oprogramowanie
    > na ten telefon?

    Oficjalny http://www.samsungapps.com/ + forma internetowe. Póki co,
    użytecznych aplikacji nie jest za dużo.

  • 5. Data: 2010-08-28 08:26:16
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 08/28/2010 10:14 AM, Duke wrote:

    > Chyba nie do końca rozumiem pytanie.

    Koledze się marzy usb host w telefonie.
    M.

  • 6. Data: 2010-08-29 21:01:59
    Od: Alan <s...@g...pl>

    On 28 Sie, 10:14, Duke <d...@g...com> wrote:

    > Chyba nie do końca rozumiem pytanie.

    Przykładowo:
    1. Skopiować dane z pen drive'a albo dysku zewnętrznego lub aparatu
    otograficznego na komórkę
    2. Podpiąć skaner i wrzucać skanowane dokumenty na komórkę.

    Zdaje sobie sprawę że o ile pkt. 1 jest łatwiejszy do realizacji bo 2
    wymagał by instalacji sterownika urządzenia a tu wsparcie musi iść już
    ze strony producenta przykładowo wspomnianego skanera bo chyba nie ma
    uniwersalnych sterowników takiego urządzenia nawet na PC

  • 7. Data: 2010-08-29 21:02:16
    Od: Alan <s...@g...pl>

    On 28 Sie, 10:26, "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)"
    <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.bef
    ore.replying>

    Dokładnie

  • 8. Data: 2010-08-30 09:31:42
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 08/29/2010 11:01 PM, Alan wrote:

> [...]
    > ze strony producenta przykładowo wspomnianego skanera bo chyba nie ma
    > uniwersalnych sterowników takiego urządzenia nawet na PC

    I tak szukasz w nie tej kategorii urządzeń...

    USB host to w większych odtwarzaczach i niektórych PDA, w telefonach nie...

    M.

  • 9. Data: 2010-08-30 09:43:26
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 30 Aug 2010 11:31:42 +0200,
    michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]c...@t...a.bit.before
    .replying napisał(a):

    > USB host to w większych odtwarzaczach i niektórych PDA, w telefonach nie...

    No i właśnie zniknąłeś Nexus One, Nokia N8, Motorolę Droid, Treo 800w, HTC
    Advantage i jeszcze kilka innych - myślę, że właściciele nie będa
    zadowoleni jak im szybko ich nie oddasz...

    ". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"
    Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 10. Data: 2010-08-30 10:01:03
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    .replying napisał(a):

    > No i właśnie zniknąłeś Nexus One, Nokia N8, Motorolę Droid, Treo 800w, HTC
    > Advantage i jeszcze kilka innych - myślę, że właściciele nie będa
    > zadowoleni jak im szybko ich nie oddasz...

    A któryś z nich ma je bez rzeźbienia z nieoficjalnymi sterownikami?
    Droid wymaga hacka, Nexus też. Co do reszty nie wiem.