  • 1. Data: 2010-08-27 09:46:12
    Temat: Play Fresh -reklamacja a brak danych osobowych
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    zasililem konto (kasa weszla), aktywowalem pakiet kodem (tym co
    zwykle) 100[200] minut za 5 zl a minuty do Play i stacjonarne sie nie
    pojawily. Kiedys pare razy bylo OK, tym razem nie.

    Zlozylem wiec reklamacje via WWW i opisalem sprawe.....a w odpowiedzi
    dostalem, ze sie zajma moja reklamacja - ale MUSZE sie zarejestrowac
    powoluja sie na

    regulamin

    http://www.playmobile.pl/resources/pdf/Regulamin_swi
    adczenia_uslug_telekomunikacyjnych_dla_uzytkownikow.
    pdf

    paragraf 9.3 - dla uzytkownikow zarejestrowanych

    Jest to nagmina praktyka? Przeciez po to zorganizowali sie
    elektorniczna obsluge i zezwolili na nierejestrowanie sie uzytkownikow
    (do dzwonienia), to dlaczego nikt sie nie chce zajac reklamacja bez
    rejestracji? Reklamacja nie dotyczy mnie jako czlowieka, tylko
    jakiegos p........ numeru telefonu, a kontakt z czlowiekiem, ktory
    uzywa tego numeru jest przez p........ system elektroniczny (WWW). To
    co jeszcze potrzeba?

    Macie z tym czyms podobne doswiadczenia? A moze macie jakies pismo,
    ktory mogloby ich "wyprostowac"?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-08-27 09:58:49
    Temat: Re: Play Fresh -reklamacja a brak danych osobowych
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    a...@p...pl pisze:

    > Macie z tym czyms podobne doswiadczenia? A moze macie jakies pismo,
    > ktory mogloby ich "wyprostowac"?

    Rozporządzenie określa, że reklamacja powinna zawierać dane
    użytkownika. Nie ma użytkownika, nie ma reklamacji.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-08-27 09:59:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci

    > Macie z tym czyms podobne doswiadczenia? A moze macie jakies pismo,
    > ktory mogloby ich "wyprostowac"?

    No tak. Ale pismo moze wystosowac tylko czlowiek, nie jakis p... numer.
    Podobnie w sadzie tez nie bedzie pozywal P4 p.... numer, tylko czlowiek.
    A skad P4 ma wiedziec, jaki czlowiek uzywa tego p.... numeru?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2010-08-27 12:50:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2010 11:59:05 +0200, SDD wrote:
> [...]
    >Podobnie w sadzie tez nie bedzie pozywal P4 p.... numer, tylko czlowiek.
    >A skad P4 ma wiedziec, jaki czlowiek uzywa tego p.... numeru?

    Tym niemniej do zalatwienia wiekszosci reklamacji czlowiek i/lub jego
    dane osobowe wcale nie sa potrzebne.

    J.

  • 5. Data: 2010-08-27 20:56:14
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal
    > Tym niemniej do zalatwienia wiekszosci reklamacji czlowiek i/lub
    > jego
    > dane osobowe wcale nie sa potrzebne.

    Alez oczywiscie. Do zalatwienia _wiekszosci spraw, problemów,
    itp.,itd._ nie jest potrzebna *biurokracja*. P4, tak samo jak kazdy
    inny operator to struktura korporacyjna. Albo za chwile bedzie a na
    razie tylko powoli zaciskaja zwieracze. Jak ustalili na poczatku tak
    ma byc i ch**. Pplkomtel tez ma swoje widzimisie - OIDP chec
    nieotrzymywania sms-ów reklamowych na numer *abonamentowy* nalezalo
    zglaszac *listem najlepiej poleconym*.
    Byc moze za jakis czas sie zreflektuja i poluzuja procedury (co moze
    potrwac kilka lat) ale i tu widac czarne chmury na horyzoncie -
    terrorysci, to przeciez dla naszego bezpieczenstwa, itd.
    Przy czym dla mnie koniecznosc rejestracji w przypadku reklamacji jest
    logiczna i nie budzi sprzeciwu. A jesli ktos w dalszym ciagu nie
    rozumie, to zawsze moze zmienic operatora, na zasadzie dobrowolnosci
    zawierania umów, prawda Liwiusz? Co i ja niedawno uczynilem z
    Polkomtelem wlasnie po tym, gdy kazali mi napisac snajla majla ;)

    M.

  • 6. Data: 2010-08-27 21:35:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2010 22:56:14 +0200, Maciej Muran wrote:
> [...]
    >razie tylko powoli zaciskaja zwieracze. Jak ustalili na poczatku tak
    >ma byc i ch**. Pplkomtel tez ma swoje widzimisie - OIDP chec

    No, maja wsparcie ze strony ministra, ktory wymaga, i znow ministra
    czy ustawy, ktory nakazuje im pisemna odpowiedz itp.

    >Przy czym dla mnie koniecznosc rejestracji w przypadku reklamacji jest
    >logiczna i nie budzi sprzeciwu.

    W wiekszosci przypadkow zupelnie nie rozumiem po co.
    Mowie ze np ciagle pobieraja za pakiet ktory wylaczylem,
    to oni zwracaja co nieslusznie pobrali, dzwonia, przepraszaja, pytaja
    czy jestem zadowolony i koniec procedury ..

> [...]
    >zawierania umów, prawda Liwiusz? Co i ja niedawno uczynilem z
    >Polkomtelem wlasnie po tym, gdy kazali mi napisac snajla majla ;)

    Ale nowy tez ci kaze wypisywac. I jeszcze zeby przeniesc numer znow
    trzeba sie rejestrowac ..

    J.

  • 7. Data: 2010-08-27 22:52:43
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał

    > W wiekszosci przypadkow zupelnie nie rozumiem po co.

    Zostań posłem, to momentalnie zrozumiesz po co ;)

    A na poważnie, to spróbuj pracy w helpdesku. Jeśli nie narzucisz
    użytkownikom procedur (tu: rejestracji numeru), to po prostu pojęcie
    "pożar w burdelu" zacznie obowiązywać na Twoim biurku w trybie
    365/24/7. Nie dasz sobie rady. Po prostu.
    Wyobrażasz sobie, że co minutę odbierasz połączenie "ku**a, co z tym
    poj****m pakietem za 0,50 zł, który sobie KUPIŁEM a mi nie działa!!!"?
    Tak, do niedawna też byłem zdania, że jeżeli płacę to wymagam. Ale
    umówmy się, że aby np. oddać pieniądze za niezrealizowaną usługę,
    Operator (czyli firma płacąca podatki i podlegająca kontrolom
    podatkowym) po prostu MUSI wykazać komu, za co, kiedy, komu, komu,
    komu...
    Uważam, że lepiej jest podać operatorowi dane *do korespondencji* w
    celu załatwienia sprawy kilku/nastu/dziesięciu złotych niż doczekać
    czasów, gdy bez odcisku palca nic nie załatwisz. Innymi słowy - jeśli
    nie masz nic do ukrycia, to czemu coś ukrywać? Adres do
    korespondencji, pod którym bywasz raz w roku?
    Jeśli ONI zechcą Cię znaleźć i pognębić to zrobią to, choćbyś
    korzystał z aparatu skonstruowanym przez siebie, z wymyślonym przez
    siebie IMEI, karty nierejestrowanej u operatora działającego
    gdziekolwiek na Ziemi. Zrobią to.
    IMHO problem leży w naszej (społecznej) psychice ciemiężonej przez
    kilkadziesiąt lat. Nie pochwalam "permanentnej inwigilacji" a'la
    Google, urzędy państwowe ale... Gdyby nie logowanie ruchu userów w
    Sieci nigdy bym nie odzyskał kilku stów, na które kiedyś dałem się
    przekręcić. No to korzystam z Androida i mam w d*, czy ktoś patrzy,
    czy nie.
    Niech się wstydzi ten kto widzi :)

    M.

  • 8. Data: 2010-08-28 10:20:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 28 Aug 2010 00:52:43 +0200, Maciej Muran wrote:
> [...]

    >365/24/7. Nie dasz sobie rady. Po prostu.
    >Wyobrażasz sobie, że co minutę odbierasz połączenie "ku**a, co z tym

    No i co ? Klient trzy razy przeklnie, zarejestruje sie, i bedzie dalej
    dzwonil co minute :-)

> [...]
    >Operator (czyli firma płacąca podatki i podlegająca kontrolom
    >podatkowym) po prostu MUSI wykazać komu, za co, kiedy, komu, komu,

    Przeciez to nie musi byc w pieniadzu [bankowym].
    Cofnie na "konto" numeru prepaid. Urzedu Skarbowego nawet to nie
    zainteresuje.

> [...]
    >czasów, gdy bez odcisku palca nic nie załatwisz. Innymi słowy - jeśli
    >nie masz nic do ukrycia, to czemu coś ukrywać?

    Ale po co w tak prostej sprawie ? Pomylili sie, to niech skoryguja, a
    nie jakies pisma, odpowiedzi, cala biurokracja.

    Oraz w imie, k*, zasad - skoro kupowac karty i dzwonic mozna bylo bez
    rejestracji, to czemu do zgloszenia bledu jest cos wiecej potrzebne ?

    J.

  • 9. Data: 2010-08-28 15:32:45
    Od: a...@p...pl

    On Sat, 28 Aug 2010 00:52:43 +0200, "Maciej Muran" <m...@g...com>
    wrote:

    >Uważam, że lepiej jest podać operatorowi dane *do korespondencji* w
    >celu załatwienia sprawy kilku/nastu/dziesięciu złotych niż doczekać

    ale ja chcialem podac adres do korespondencji, ale pani twierdzi, ze
    musze "zapi....." 20km, z dowodem i PUKiem aby sie zarejestrowac.

    Ja tylko chcialem, aby wlaczyli to co mialo byc wlaczone a nie zostalo
    wlaczone - Play pakiet 100 minut za 5 zl (bo byla promocja 100+100) a
    bylo to do 24.08.

    Poza tym w systemie play24 nie ma opcji na podanie swoich danych (do
    korespondencji) a zapier......40 km nie bede.

    --
    ThinkXtra

  • 10. Data: 2010-08-28 15:37:41
    Od: a...@p...pl

    On Sat, 28 Aug 2010 12:20:58 +0200, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    >Oraz w imie, k*, zasad - skoro kupowac karty i dzwonic mozna bylo bez
    >rejestracji, to czemu do zgloszenia bledu jest cos wiecej potrzebne ?

    wlasnie takie jest moje zdanie!

    A moze operatorowi przyjdzie do glowy taki myk, ze jak user zasili
    kwota np. 50-100 i...."przez specjalny przypadek" nie wejdzie, na
    konto kas, to wymagajac rejestracji przy reklamacji, uzupelni sobie
    dane userow? Wystarczy zrobic taki przypadek, dla wszystkich
    nierazejstrowanych SIMow....i ludziska biegna sie rejestrowac!

    --
    ThinkXtra