eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmZasieg w W-wie. › Re: Zasieg w W-wie.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Maciej Muran" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Zasieg w W-wie.
    Date: Fri, 27 Aug 2010 22:28:39 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 42
    Message-ID: <i59758$mgq$1@news.onet.pl>
    References: <i57nte$ef4$1@inews.gazeta.pl> <i57o68$n3u$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 96-to3-5.acn.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1282940904 23066 85.222.76.96 (27 Aug 2010 20:28:24 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 27 Aug 2010 20:28:24 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:998707
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Paweł Gąska" <c...@o...pl> napisał
    > i zeskanować, na pewno nikt tego nie zrobił, bo i po co, jak gdzieś
    > nie ma zasięgu, to klienci sami zadzwonią i wtedy kombinuje OP co
    > zrobić

    Z tymi kombinacjami to jest bardzo różnie.
    W byłej pracuni (~2 lata temu) związaliśmy się z operatorem, na
    troszkę ponad 100 kart SIM. Pech chciał, że nikt nie sprawdził jakości
    sieci w (nowym) budynku i... Porażka. Okazało się w tzw. międzyczasie,
    że nasz operator szuka miejsca pod anteny, bo w niedalekim sąsiedztwie
    budynek spod ich bts-a miał zostać zburzony czy cuś. Padło więc na
    nasz dach, bo też i najlepszy w okolicy. A że u nas sygnał słaby, więc
    kabelkiem prosto z bts-a można by puścić "zasięg" w dół. Widziałem już
    nawet szczegółowy projekt poprowadzenia repeater-ów wewnątrz budynku,
    szczegółowe wyliczenia zużycia energii, itp. - to zrobione zostało
    przez dział techniczny niemal natychmiast. Nic tylko robić aby ludziom
    żyło się lepiej...

    Ale nie... Ale nie...
    Budynek do rozbiórki stoi jak stał. Nowych anten na dachu nie ma.
    Ripiterów wewnątrz też nie ma. A przynajmniej jeszcze niedawno nie
    było.
    Całe szczęście, że abonament jakoś tak po 2 zł od sztuki, to
    przynajmniej nie żal męczyć się z brakiem zasięgu ale czy o to chodzi?
    Można sobie co prawda radzić samemu za pomocą wzmacniaków, itp. i...
    Tak to trzeba robić. Moje doświadczenie jest takie: technicznie to nie
    ma rzeczy niemożliwych. Ale jak się "biznes" w to wmiesza, to wtedy
    mogiła. Ot, nieważne, że klient jęczy. Ważniejsze, żeby nie wydać
    "niepotrzebnie" iluś tam tysięcy (na regenerację sygnału, bo BTS to
    wiadomo ile kosztuje).

    W efekcie dochodzi do zmiany operatora, który w danym miejscu zasięg
    ma. Ale to u indywidualnych. Bo w firmie nie zawsze jest to takie
    proste, np. jeśli ma się u obecnego opa zarezerwowane np. 500 numerów
    (xxx xxx 000-499) po to, by końcówka numeru komórkowego pracownika
    była taka sama jak końcówka (czy wręcz po prostu nr wewnętrzny) nr
    stacjonarnego tegoż pracownika.

    I długo by tak jeszcze można o tym gadać... :)

    Maciek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: