  • Data: 2011-07-28 00:46:07
    Temat: Re: Zaniedbania ASO podczas trwania umowy serwisowej
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-07-27 23:53, Tomasz Stiller pisze:

    > Nie zaciekawiło, bo nie miał pojęcia, że jest coś takiego jak książka
    > serwisowa do której należało dokonywać wpisów. Przekazując samochód na
    > przegląd dawał również komplet wymaganych przez ASO dokumentów. Po
    > odbiorze podpisywał jakiś protokół. To wszystko. Dlaczego miał zakładać,
    > że coś jest nie w porządku?

    Widzisz, u wielu osób istnieje jakaś miłość do książeczek, stempelków
    oraz podpisów. One są tak naprawdę nieistotne. Skoro usługa była
    robiona w ASO, to w ichnim systemie informacje o wykonanych
    przeglądach muszą istnieć. Do tego są faktury za wykonane usługi
    serwisowe. Plus ten podpisany protokół o wykonaniu usługi.

    > Szczególnie, że nie przyjechał do Pana Miecia za róg, tylko do
    > autoryzowanej stacji obsługi. Szczególnie, że ma odpisaną umowę
    > zobowiązującą tą stację do obsługi jego samochodu. Szczególnie, że jest
    > człowiekiem bardzo uczciwym i w domyśle oczekującym tej uczciwości od
    > innych.

    Wiesz, że ja mam książeczki serwisowe poza ASO? Tak, dobre serwisy
    takie dają i nawet wypełniają. A ASO to delikatnie powiedziawszy
    dość często spore nieporozumienie.

    > Z tego co mi wiadomo, serwis ma obowiązek dokonywania wpisów w książce
    > serwisowej. Pytanie gdzie znajdę odpowiedni paragraf na który mogę się
    > powołać, a może to nie do końca prawda?

    Nie wiem, czy jest taki obowiązek prawny.

    > Na prawdę? Super, ja akurat też. W takim razie pozwolisz, że zadam Ci
    > pytanie. Taki mały off-top. Jak powinno być zabezpieczone gniazdo
    > znajdujące się w strefie pierwszej w łazience, zakładając, że położono do
    > niego przewód 1,5mm2. Pamiętaj, że od tego zabezpieczenia zależy Twoje
    > życie.

    Bzdurą jest twierdzenie, że na wszystkim trzeba się znać - to jest
    fizycznie niemożliwe. No ale wiesz - tu jest pms, jak masz samochód
    to masz się znać na wszystkim... Ciekawe jak ci ludzie jeżdżą tymi
    samochodami, skoro większość z nich nie wie nawet jak żarówkę
    wymienić. Samochód to od dawna przedmiot użytku codziennego.

    > Zgadzam się, że został oszukany.

    Tego nie wiesz.

    > Od początku próbuję ustalić, co z tym
    > faktem zrobić. Jak dobrać się do tyłków odpowiedzialnych za ten stan
    > rzeczy.

    Najpierw rzeczoznawca, dopiero później można się zastanawiać co z tym
    dalej zrobić.

    > Nie zgadzam się natomiast, że Tata musiał wykazać cień zainteresowania.
    > Płaci i wymaga.

    Z tym się zgadzam - sam tak podchodzę, choć nie powiem, bym nigdy nie
    wykazywał cienia zainteresowania ;)