eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaZaimprowizowana wyciagarkaRe: Zaimprowizowana wyciagarka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!usenet.b
    lueworldhosting.com!feeder01.blueworldhosting.com!peer03.iad.highwinds-media.co
    m!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.c
    om!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a
    -01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 16 Nov 2013 16:22:47 +0100
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Firefox/24.0
    SeaMonkey/2.21
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Zaimprowizowana wyciagarka
    References: <d...@g...com>
    <c...@g...com>
    <dyaeqq0n4t9y.1jwujqwjw1ubj$.dlg@40tude.net>
    <l65h83$9q9$2@speranza.aioe.org>
    <b...@g...com>
    <483fx0f5jbp3$.1jqn3f820i8b9.dlg@40tude.net>
    <8...@g...com>
    <o...@4...net>
    <e...@g...com>
    In-Reply-To: <e...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 23
    Message-ID: <52878dca$0$2297$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.42.59.45
    X-Trace: 1384615370 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2297 178.42.59.45:27300
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2864
    X-Received-Body-CRC: 225949599
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:32764
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > On Saturday, 16 November 2013 10:17:09 UTC, J.F. wrote:
    >> Cos chyba jeszcze zrobili zle, lub peklo.
    >
    > Jak rozumiem, wyrwało hak holowniczy z tego co w błocie ugrzązł. Czyli
    kilka(naście) kilogramów żelastwa odmeldowało się i z energią zmagazynowaną w
    sprężystości liny, powędrowało pechowo w kiekunku który się wziął z nierównomierności
    pęknięcia śrub/spawu, położenia środka ciężkości względem osi liny itd. Shit happens.
    Dlatego zawsze mam ubaw jak słyszę chłystków takich jak kogutek, którzy na podstawie
    "w życiu nie widziałem" wysnuwają tezy że coś jest możliwe albo nie. Powiedziałby to
    fizykom kwantowym :-) Czy ktoś może mi powiedzieć po jaką cholerę w ogóle z nim
    dyskutuje?
    >

    A, to znaczy używał kinetyka tylko nie znał podstaw... Minimum jedna
    szmata na środku kinetyka (do zgaszenia strzału zdłuższej, czyli
    posiadającej większą energię części zerwanej liny) i z każdego końca
    krawaty asekurujace - wiaże się linę kinetyczną dolinką 10 mm do
    elementu pojazdu dostatecznie dużego - za ramę, za wahacz, za zderzak
    metalowy... Przy urwaniu zaczepu taka asekuracja zgasi pierwszy strzał
    po czym ulegnie zerwaniu przed ponownym istotnym naprężeniem liny
    kinetycznej. A jeśli pęknie przy pierwszym strzale z kinetyka - tez
    dobrze, większość zgromadzinej energii pójdzie w urwanie asekuracji i
    zaczep daleko nie poleci.

    To sa podstawy użycia techniki rwania na linie kinetycznej. A że gość
    nie wiedział...

    --
    Darek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: