  • Data: 2011-05-08 22:50:02
    Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
    Od: "Papkin" <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Skoro tak, to zanim się zdecydujesz to poczytaj o skutkach ubocznych
    > LPG. Nie chodzi mi tu o szybsze zużywanie się silnika itd bo tu
    > znajdziesz tyle samo przeciwników co zwolenników teorii, ale o:
    > a) częstsze wymiany świec, kabli WN

    nie wymienialem kabli od nowosci auta a to bylo juz ladnych kilka lat temu...
    Swiece to nie wiem, nie pamietam. Sie zuzywaja natrualnie, inaczej by sie nie
    dalo ich wykrecic bo po co. Kable nie byly wymieniane nigdy.

    > b) problemy z dostrojeniem instalacji (jeśli nie sekwencja), w tym
    > falowanie obrotów w zależności od temp. silnika.

    ale tylko sekwencja, ceny sa juz bardzo niskie

    > c) droższe (trochę) przeglądy

    no i gosciu nic nie bada (np szczelnosc instalacji) a kase bierze :( No i
    trzeba wozic ze soba homologacje butli (do przegladu). Straszneeee ale to lupia
    nas wiesniaki z WIEJSKIEJ w warszafce.

    > d) okazyjne gaśnięcie silnika przy wciskaniu sprzęgła (trzeba się

    przykro mi ale na 4 generacji nic nie gasnie

    > f) autem z LPG nie wjedziesz wszędzie, zwłaszcza dotyczy to parkingów
    > podziemnych

    i tam, panie ja mam pusty zbiornik albo sobie zamontuj ukryty wlew :P

    > g) zbiornik zabiera miejsce, w najlepszym wypadku rezygnujesz z koła
    > zapasowego, w najgorszym masz zajęte pół bagażnika.

    duze auto, duzy bagaznik. Asistance tez mam i nawet kola nie musze wozic ale
    bagaznik wielki to... woze.

    > Poza tym jeśli instalować to u sprawdzonego instalatora, który wie jak
    > to zrobić i używa dobrych części (opisano Ci to już obok) bo
    > zamontowanie LPG to spora ingerencja w silnik.

    oczywiscie, zona go ginekologa tez chodzi dobrego a nie pierszego z brzegu co?

    > Z perspektywy czasu nie zdecyduję się nigdy więcej na auto z LPG,
    > zwłaszcza że lwią część przebiegów robię w mieście. Lepiej wybrać
    > samochód który po prostu ... rozsądnie spala. Punto chyba ma niezłe
    > statystyki, więc przemyśl czy Ci się opłaci i kiedy się zwróci i ile
    > zaoszczędzisz versus to co powyżej.

    przykro mi ze nie masz 4generacji wiec nie mowmy juz o tym. W miescie w lecie
    przelacza sie po jakis 400m na gaz. W zimie to nawet 800-900m idzie na ssaniu
    czyli na benzynie - i tak w dwie strony. Wiec jak pracujesz blisko to w zimie
    glownie na PB jedziesz. Coz... ale jak gosc robi 150km+ to czlowieku nie ma sie
    co zastanawiac. Chyba ze jestes z tych co "lpg tylko w zapaniczkach" albo masz
    duzo kasy na benzyne :)

    A ja zaluje ze LPG zostal zamontowany tak POZNO w moim aucie.