  • 31. Data: 2012-06-22 09:39:40
    Temat: Re: Zadupizm a nowoczesne samochody.
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2012-06-21 23:28, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,
    (...) Jazde na ogonie wymuszaja u nas
    > warunki. Do tych warunkow naleza tez kierowcy niektorzy.
    > (...) ilosc samochodow jest wielokrotnoscia
    > tego, co bylo 10, czy 20 lat temu.
    > (...) Problemu by nie bylo, jakby droga miala po 2 pasy. Nie
    > musi byc zaraz autostrada, czy ekspresowka.

    Racja, tak to wygląda z grubsza, przynajmniej
    poza miastami. Bo w miastach sytuacja jest bardziej
    skomplikowana. Jak wspomniałem, korki są asymetryczne
    z powodu takich a nie innych rozwiązań urbanistycznych.
    Im większa sypialnia (w znaczeniu dzielnicy mieszkaniowej
    i tylko mieszkaniowej), tym trudniej się z niej wyjeżdża
    rano i powraca w szczycie popołudniowym. Bo ulice dojazdowe
    są takie, jakie były przed budową danego osiedla.
    Poprawiono jedynie ich nawierzchnie. Nie tak
    dawno władze Gdańska tłumaczyły mieszkańcom dużej
    dzielnicy Morena, dlaczego zmieniły plan zagospodarowania
    miasta i udzieliły zgody pewnemu deweloperowi na wybudowanie
    sześciu 16-piętrowych budynków w tej dzielnicy.
    Argumentem, który miał nas przekonać o racjonalności
    dobudowania kawałka dla dwóch tysięcy nowych sąsiadów,
    było: Deweloper obiecał przebudować skrzyżowanie na swój
    koszt.
    A trzeba wiedzieć, że wokół tego osiedla buduje
    się już od dawna nowe domy mieszkalne, tyle że pomalutku
    i po trochu. Kiedy tu zamieszkałem 20 lat temu, było
    mieszkańców około 24 tysięcy. Potem ilość ta zmalała
    nieco wskutek emigracji i wyprowadzek, ale następnie
    zaczął się ruch deweloperski. Dopuszczono do zmian
    w planie zagospodarowania. Teraz mieszka tutaj ponad 30
    tysięcy ludzi, a będzie więcej. I prawie każdy ma
    SAMOCHÓD. Ulice w obrębie osiedla są dwujezdniowe,
    a każda jezdnia dwupasowa. I w szczycie porannym są
    zatkane.

    Tak to jest, myślenie nie boli, zwłaszcza tego, kto
    nie ponosi odpowiedzialności i myśleć nie musi.

    Przepraszam za odejście od tematu, bo tu już nie ma
    zastosowania żadne urządzenie wspomagające kierowcę.

    Jan

  • 32. Data: 2012-06-22 09:39:52
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Jasne.
    > Ty wiesz lepiej.
    > Jak zwykle.
    > Tyle, że nie do końca jestem zainteresowany Twoimi rojeniami w tym stylu.
    > PLONK

    Upps, kapelusz w cedzie sie obruszył, LOL

    Tak, jesteś kapeluszem dla większości kierowców w mocniejszych szybszych
    samochodach, tak jak dla Ciebie kapelusze to wolniejsi od Ciebie.

  • 33. Data: 2012-06-22 10:18:07
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2012-06-22 08:10, J.F. pisze:

    > Dominacje w stadzie powiadzasz ... czyli jak wyprzedzam dwoch kapeluszy, po
    > to zeby potem wyprzedzic trzeciego jeszcze wiekszego na poczatku kolumny,
    > daje w gaz i odjezdzam ... to gdzie jest moje stado ?

    Jak to, nie widzisz? Obejrzyj się za siebie - stado
    zawsze podąża za swoim przewodnikiem. A ty, chcąc
    nie chcąc, stajesz się wzorem do naśladowania.
    Bo w stadzie właśnie naśladowanie jest pierwszym
    skutkiem zachowania się przewodnika stada. Czyli
    w tym przypadku ciebie. Stado zawsze naśladuje.
    To pozwala zrzucić z siebie ciężar odpowiedzialności.

    Chcesz uciec od stada? Jeśli nawet ci się to uda,
    za jakiś czas sam dołączysz do innego stada. I znów
    będziesz walczył o przywództwo, i znów inni będą
    cię naśladować.

    > (...)
    > Bo my kilkaset lat tradycji w olewaniu wladzy :-)

    Z tym byłbym ostrożny. Władza bywa różna, jeśli obca,
    jest inna niż swoja. Swoja władza to są nasi sąsiedzi.
    A z sąsiadami stosunki są bardziej symetryczne niż
    z jakimś osobiście nieznanym dyktatorem. Olewanie
    swojej władzy odbywa się na zasadzie wzajemności.

    > (...)
    > znaczy sie jak - liczac czas wyjazdu z uwzglednieniem sredniej predkosci
    > 60km/h ?

    Na to wychodzi. Jeśli warunki są takie a nie inne,
    a my chcemy mieć podróż bez stresu, nawet i taką
    prędkość średnią musimy sobie założyć. Jak się nie
    da inaczej...

    > A moze jednak to konstruktorzy uwzglednili realia - autostrady, drogi
    > dwupasowe, ale malo zatloczone, wytresowane spoleczenstwo, ktore predkosci
    > nie przekracza ..

    Jeśli konstruktorzy i projektanci przyjęli błędne
    założenia, to znaczy tylko jedno: Nie uwzględnili
    realiów.

    > No jak sprzeczny ? Przeciez zrobi ten odstep sam, zamiast kierowcy :-)

    Jak zapodał nasz inicjator wątku, automat sobie u nas
    nie poradzi. Intencja rzecznika policji i sporej części
    kierowców jest inna niż cel istnienia automatu.
    Dla mnie sprzeczność ta jest ewidentna. Automat ma
    utrzymywać odstęp dla poprawy bezpieczeństwa.
    A rzecznikowi policji ten odstęp jest potrzebny do
    zupełnie innego celu: Do tego, żeby można było małym
    pojazdem wciskać się w te zwiększone odstępy.
    Tego automat nie jest w stanie zrozumieć, bo to
    automat tylko, nie rozróżnia TIRa od osobowego.

    Jan

  • 34. Data: 2012-06-22 10:53:24
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2012-06-22 07:58, J.F. pisze:

    > (...)
    > Miejscowi maja blisko do domu i nie widza sensu wyprzedzania :-)

    No i dobrze, że dodałeś ten uśmiech. Bo miejscowi bardzo
    często wyprzedzają zamiejscowych bez sensu i potrzeby.
    Obcy jedzie przepisowo, bo nie zna realiów tak dobrze
    jak miejscowy, a czasem szuka drogi. Chyba każdy doświadczył
    czegoś takiego: Jadę dopuszczalne 40 km/h, drogoulica wzdłuż
    jeziora, w pobliżu miejskiej plaży. Jakieś 100 m przede mną
    skrzyżowanie, a tu znienacka młodzianek jakiś mnie wyprzedza,
    zajeżdża drogę i zaraz hamuje - bo skręca w prawo. Po prostu
    - uznał, że nie powinienem tak wolno jechać. Zna to miejsce
    i wie lepiej ode mnie, jaka jest tu właściwa prędkość.
    A że zmusił mnie do przyhamowania, to moja wina przecież.

    Jan

  • 35. Data: 2012-06-22 10:54:09
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-06-21 18:12, Marek Dyjor wrote:

    > też nie moge zrozumieć po czorta ludzie wyprzedzają wielką kolumnę.

    Bo np. kolumna jedzie 70 ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 36. Data: 2012-06-22 11:31:39
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Fri, 22 Jun 2012 10:18:07 +0200, Jan45 napisał(a):

> [...]
    > za jakiś czas sam dołączysz do innego stada. I znów
    > będziesz walczył o przywództwo, i znów inni będą
    Masz jakiś problem w życiu? Każda czynność to walka o przywództwo w
    stadzie? Jak idziesz na kibel to też potem porównujesz kto zrobił większą?

    Przyjmij do wiadomości, że jeden jedzie szybciej, inny wolnej. Jeden
    wyprzedza (nie widzi w tym problemu, jest to dla niego czynność naturalna),
    inny będzie kurczowo jechał za innym bo się boi wyprzedzać.

    Tylko tyle.

> [...]
    > pojazdem wciskać się w te zwiększone odstępy.
    > Tego automat nie jest w stanie zrozumieć, bo to
    > automat tylko, nie rozróżnia TIRa od osobowego.

    Do zachowania bezpiecznej nie potrzebne są automaty. To Ty jako kierowca
    masz go zachować "świadomie". Zaraz ktoś pójdzie do sądu, bo mu automat nie
    zadziałał i wjechał komuś w kufer.

    --
    Franc

  • 37. Data: 2012-06-22 14:49:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:

    > Bo np. kolumna jedzie 70 ?

    i co? ile zaoszczędzą dzieki temu czasu?

    5 minut czy 10 minut

    najgłupsze ejst to ze zwykle to wyprzedzanie kolumny jest bez sensu bo ten
    poganiacz za chwile zjeźdżą do domu albo spotyka sie z reszta stawki gdzieś
    na światłach.

    swoja drogą to bardzo fajnie jak kolumna jedzie sobie z łądną równą
    prędkością, luzik...

  • 38. Data: 2012-06-22 15:04:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Friday, June 22, 2012, 2:49:54 PM, you wrote:

    [...]

    > i co? ile zaoszczędzą dzieki temu czasu?

    Jak jedziesz w trasie kilkaset kilometrów i takich kolumn masz
    kilkanascie - bardzo dużo.

    > 5 minut czy 10 minut

    Chyba Ty.

    > najgłupsze ejst to ze zwykle to wyprzedzanie kolumny jest bez sensu bo ten
    > poganiacz za chwile zjeźdżą do domu albo spotyka sie z reszta stawki gdzieś
    > na światłach.

    j.w.

    > swoja drogą to bardzo fajnie jak kolumna jedzie sobie z łądną równą
    > prędkością, luzik...

    Jasne. A potem karambolik, bo czujność uśpiona. I płacz, kto winien.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 39. Data: 2012-06-22 15:07:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Jasne. A potem karambolik, bo czujność uśpiona. I płacz, kto winien.

    tylko dlaczego częściej ludzie sie i innych zabijają wyprzedzajć bez sensu
    w każdym miejscu szczególnie w takim gdzie sie nie da?

    wiesz ja też sporo jeżdżę ale patrzę na sprawy realnie a nie przez chore
    swędzące jajka.

  • 40. Data: 2012-06-22 15:19:23
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Fri, 22 Jun 2012 14:07:32 +0100, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    > sensu w każdym miejscu szczególnie w takim gdzie sie nie da?
    >
    > wiesz ja też sporo jeżdżę ale patrzę na sprawy realnie a nie przez chore

    Wczoraj zrobilem 2x150 km...zwykla droga po jednym pasie w kazda strone.
    Przez 90% czasu obowiazujace ograniczenie do 100km/h. Wyprzedzilem 2
    ciezarowki i jedna osobowke jadaca 70. Tak to caly czas jazda w kolumnie
    100-110km/h. Tylko w Polsce sie tak nie da...

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com