  • 211. Data: 2012-07-04 20:16:52
    Temat: Re: Zadupizm a nowoczesne samochody.
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-07-04 19:57, J.F wrote:

    > Przyklad Przemka faktycznie z d* wziety, ale Jan ma racje.

    Częściowo. Ponieważ ten kto wyprzedza wcale nie spowalnia reszty -
    średnia z 1h jazdy nadal wyjdzie im taka sama - ponieważ decyduje o niej
    ten z samego przodu - najwolniejszy. Nieważne czy byli, czy nie byli
    wyprzedzani. Pisanie o "spowalnianiu" to czysta demagogia.

    > Jak juz jest kolumna, to znaczy ze samochody w niej jada wolniej niz by
    > jechaly same.

    Oczywiście. I właśnie dlatego, aby jechać szybciej należy tego
    najwolniejszego wyprzedzić :-) Przez co kolumna się skróci zamiast
    wtydłużać :-)

    > Bo inaczej by sie kolumna nie zebrala albo rozwiala :-)
    >
    > Oczywiscie nie wszystkie i nie zawsze ..

    Nie czepiajm się szczegółów :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 212. Data: 2012-07-04 20:38:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2012-07-04 19:57, J.F wrote:

> [...]
    >niej ten z samego przodu - najwolniejszy. Nieważne czy byli, czy nie
    >byli wyprzedzani. Pisanie o "spowalnianiu" to czysta demagogia.

    Zgadza sie - spowalnia ten z samego przodu :-)

    >Oczywiście. I właśnie dlatego, aby jechać szybciej należy tego
    >najwolniejszego wyprzedzić :-) Przez co kolumna się skróci zamiast
    >wtydłużać :-)

    Z tym ze wyprzedzenie drugiego w kolumnie opoznia jego szanse na
    wyprzedzenie.
    I to sie moze okazac zabiegiem nieoplacalnym dla reszty kolumny.

    Wczesniejsze manewry wyprzedzania tych bardziej z tylu sa niemal bez
    znaczenia ... tylko zeby sie nie okazalo ze tak sie wszyscy w kolko
    wyprzedzaja, a z przodu jedzie traktor i jego nikt nie wyprzedza, bo
    wszyscy sie z tylu kotluja :-)

    J.

  • 213. Data: 2012-07-04 21:49:34
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik"

    > Ten przykła jest dokładnie z dupy wzięty. Pokaż mi sytuację w realnym
    > świecie, w której ten który jest X samochodów za mną ma wpływ na to z
    > jaką prędkością mogę jechać ja ?

    To był przykład (nie teoria, sprawdzili to w praktyce) na potwierdzenie
    teorii Jana, kolumna zawsze jedzie wolniej, nawet w idealnych warunkach.

  • 214. Data: 2012-07-05 09:06:59
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-07-04 21:49, Przemysław Czaja wrote:

    > Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik"

    > To był przykład (nie teoria, sprawdzili to w praktyce) na potwierdzenie
    > teorii Jana, kolumna zawsze jedzie wolniej, nawet w idealnych warunkach.

    Liczyłem, że jednak zrozumiesz. Przeczytaj ponownie to co napisałem.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 215. Data: 2012-07-05 09:11:15
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-07-04 20:38, J.F wrote:
> [...]
    > wyprzedzenie.
    > I to sie moze okazac zabiegiem nieoplacalnym dla reszty kolumny.

    Ale ale... skoro utworzyła się już kolumna, to znaczy, że ten drugi
    zwlekał dość długo z wyprzedzeniem - a może im pasuje jazda z tą
    prędkością ?

    Nalezy zatem wyprzedzić wszystkic po kolei. Oni dalej będą jechać tak
    jak jechali... a Ty pojedziesz szybciej.

> [...]
    > znaczenia ... tylko zeby sie nie okazalo ze tak sie wszyscy w kolko
    > wyprzedzaja, a z przodu jedzie traktor i jego nikt nie wyprzedza, bo

    Jeśli wyprzedasz konsekwentnie, to nie ma takiej możliwości :-) Ale
    zdarza się, że ludziom brakuje konsekwentności :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 216. Data: 2012-07-05 13:41:24
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:

    > To należy je zrobić.
    > I ten obowiązek leży po stronie jadącego na zderzaku poprzednika.
    > Nie ma on więc żadnych moralnych praw do czepiania się kogokolwiek za inne
    > przewiny, jeśli sam w porządku nie jest.

    To, że ktoś nie przestrzega przepisu, nie uprawnia Cię do wymuszania na nim
    hamowania.

    > Szkoda że w wątku piszesz coś innego.

    Jestem przeciwny dorabianiu ideologi do zajeżdżania drogi.
    Sam ostatnio znowu dużo jeżdżę i jak nie ma miejsca, to nie wyprzedzam.
    Czasem zdarza się sytuacja (np. ktoś z boku włącza sie do ruchu z
    przeciwka), że muszę się wcisnąć, ale są to sytuacje wyjątkowe.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 217. Data: 2012-07-05 13:42:46
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:5965054415$20120702153508@squadack.com...
    > Hello yabba,
    >
    > Monday, July 2, 2012, 2:16:05 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Chamskie jest nieutrzymywanie bezpiecznego odstępu, umożliwiającego
    > innym wyprzedzanie. To skurwysyństwo na poziomie psa ogrodnika - sam
    > nie wyprzedzę i drugiemu nie dam.

    Ależ on daje się wyprzedzić, tylko chamsko zajeżdża mu się potem drogę.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 218. Data: 2012-07-05 13:45:38
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > IMVHO, wychodzi że bez regulacji prawnej się nie obejdzie.
    > Mandat za spowodowanie za krótkiego odstępu (przyspieszający przy
    > wyprzedzaniu dostaje wtedy oczywiście mandat, jeśli "skasuje"
    > odstęp dla wyprzedzanego, wyprzedzany który wjeżdża przed
    > "równo" jadącego z minimalnym dopuszczalnym odstępem dostaje
    > dwa mandaty - za siebie, bo za mały odstęp, i za "zajechanego",
    > bo mu skasował odstęp)
    >
    > Wydaje mi się czy Niemcy mają jakąś konkretną regulację definiującą
    > "minimalny odstęp"? (liczbowo)

    Paragrafy, paragrafy .... A wystarczy przestrzeganie tych praw, które są
    oraz kultura po obu stronach.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 219. Data: 2012-07-05 13:52:26
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Nie ma tak dobrze, że jaśnie pan wyprzedzany miał tylko prawa.

    Jego łamanie prawa nie upoważnia Cię do wychowywania i karania.

    > Nie chce jechać jak człowiek - musi hamować.

    Chciałbyś, żeby Ciebie też ktoś wychowywał za jakieś Toje wykroczenie?

    > Jak nie po dobroci, to trzeba zmusić.

    Trafisz na takiego co nie odpuści, będzie miał kamerę i udowodni Twoją winę.
    Po co ryzykować i podnosić sobie i innym ciśnienie?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 220. Data: 2012-07-05 13:54:18
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:jsrvo5$ab3$...@i...gazeta.pl...

    > Podobnie jak nie dają prawa wyprzedzanemu do zachowania zbyt małego
    > odstępu.
    > Nie chce po dobroci odstępu trzymać - będzie hamował z musu.

    Nie możesz wychowywać innych. Wiem, że czasem człowieka korci, ale nie wolno
    tak robić.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba