  • 171. Data: 2012-06-26 13:58:22
    Temat: Re: Zadupizm a nowoczesne samochody.
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

    > Nawet tempomat ma tolerancję :-)

    > Raczej 100 ;-> A irytować może nawet sama nieumiejętność pokonywania
    > zakrętów i zbędne hamowanie. Czasem ktoś jadący 100 potrafi "zachęcić"
    > do wyprzedzenia gdy widać, że jedzie w irracjonalny sposób (np. ciągle
    > przyśpiesza i hamuje - bo nie potrafi sprawnie kontrolować prędkości)

    > Ale dlaczego ktoś jadący 110 to już mistrz prostej ? Bez sensu takie
    > generalizowanie...
    > Oczywiście, nie zmienia to faktu iż jest jakiś odsetek osób które
    > zachowują się w niebezpieczny sposób...

    Niestety odsetek dość znaczący a przynajmniej rzucajacy sie w oczy...
    Nie jestem przewrazliwiony, ale sporo delikwentów jezdzi jakby wstało od
    gry komputerowej i zachowują sie jak niesmiertelni.....

  • 172. Data: 2012-06-26 14:15:00
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2012-06-21 13:01, Franc pisze:

    > Ależ powróćmy do tego. Bo tutaj jest pole do popisu.

    Jedno muszę Ci przyznać - wykrakałeś. :-P

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik

  • 173. Data: 2012-06-26 15:03:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PJ,

    Mógłbyś zacząć cytować zgodnie z zasadami obowiązującymi w usenecie?

    Połowa.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 174. Data: 2012-06-27 11:12:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Jun 2012, anacron wrote:

    > Ale to znaczy, że ten automat niedorobiony jakiś, bo on nie powinien
    > panikować tylko delikatnie zwolnić zwiększając odstęp i potem równie
    > delikatnie zrównać prędkość.

    Automat ma 17 metrów odstępu, kilkadziesiąt ms później 17 metrów,
    następnie 17 metrów, a potem "niepewny" pomiar 7 metrów, 7 metrów
    (czyli "wie" że nie błąd), i ma się zastanawiać czy by *delikatnie*
    nie zwolnić.
    Acha.

    Ty chyba zakładasz że rzeczony automat dysponuje systemem
    namiarowym w Pershinga albo innego Cruise'a, który już dobrej
    pół sekundy temu rozeznał że toto przed nosem to nie antyrakieta
    a przypadkowo wystrzelony w tym samym kierunku "kolega" :]
    Obawiam się że "nie ta cena".

    Widzi skok odległości to "wyciąga wniosek" i tyle.

    > Z drugiej strony mistrz prostej to taki co na zakrętach zwalnia do zera
    > a na prostej udaje Prost'a

    Abstrahując od mistrza prostej, dlaczego każesz to nazwisko
    czytać w zdaniu jako "udaje Prosa"? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 175. Data: 2012-06-28 00:14:06
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > Abstrahując od mistrza prostej, dlaczego każesz to nazwisko
    > czytać w zdaniu jako "udaje Prosa"? ;)

    Zbrodnia i kara :)

  • 176. Data: 2012-06-28 10:36:15
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:7592612049$20120624212745@squadack.com...
    > Hello yabba,
    >
    > Sunday, June 24, 2012, 8:51:30 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale jeśli musisz wjechac komuś "metr przed maskę", to znaczy to, ze
    > ten ktoś nie utrzymywal bezpiecznego odstępu.

    Niekoniecznie. Jednak na pewno to znaczy, że nie było miejsca do
    wyprzedzania.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 177. Data: 2012-06-28 10:44:53
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Niech kapelusz zachowa bezpieczny, odstęp i przyhamuje odpowiednio
    > wcześnie, to nie będzie miał problemu.

    Niech "miszcz" zachowa rozsądek, powstrzyma się od wyprzedzania odpowiednio
    wcześniej (jak nie ma warunków ku temu), to nie będzie przeszkadzał innym i
    inni nie będą mu przeszkadzać.
    Jedź i nie przeszkadzaj innym.

    > A jak woli udawać zaskoczonego, że ktoś po wyprzedzeniu go wjeżdża przez
    > niego - to z reklamacjami do rodziców, za brak rozumu.

    Jak woli mieć pretensje do innych, że przez swoją niefrasobliwość nie ma się
    gdzie schować, to z reklamacją do rodziców, że nie wychowali go na
    rozsądnego człowieka.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 178. Data: 2012-06-28 10:49:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Niech "miszcz" zachowa rozsądek,

    I zachowuje, skoro nie wyprzedza kolumny na dzika, tylko delikatnie jedno
    auto po drugim.

    > Jak woli

    Papuga zawsze druga.
    Wymyśl coś oryginalniejszego.

    A jak masz zamiar sobie pokapeluszować i popyskować to PLONK WARNING.

  • 179. Data: 2012-06-28 11:26:22
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:

    > I zachowuje, skoro nie wyprzedza kolumny na dzika, tylko delikatnie jedno
    > auto po drugim.

    Zachowuje rozsądek jak nie wciska się w miejsce przed wyprzedzanym,
    zmuszając go do hamowania. Nie wie, czy "wyprzedzany" też nie przymierza się
    do wyprzedzania.
    Jeśli miejsca jest sporo i nie zmusza nikogo do hamowania to wyprzedzanie
    jest przeprowadzone poprawnie.

    > Papuga zawsze druga.
    > Wymyśl coś oryginalniejszego.

    Tą modyfikacją Twojej wypowiedzi, chciałem tylko uświadomić Ci, że punkt
    widzenia zalezy od punktu siedzenia. Ci wolniejsi też mogą sobie jechać i
    nie wolno im przeszkadzać w imię własnej wygody.

    > A jak masz zamiar sobie pokapeluszować i popyskować

    Wyrażanie swoich opinii to nie pyskowanie.

    > to PLONK WARNING.

    Ojej!

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 180. Data: 2012-06-28 13:25:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello yabba,

    Thursday, June 28, 2012, 10:36:15 AM, you wrote:

    > Niekoniecznie.

    Koniecznie. 7 metrów to bezpieczny odstęp dla jakiś 13km/h.

    > Jednak na pewno to znaczy, że nie było miejsca do wyprzedzania.

    Bo kapelusznik je skasował, chcąc "dać nauczkę" wyprzedzającemu? Ileż
    takich sytuacji na drodze spotkałem...

    --
    Best regards,
    RoMan