  • 161. Data: 2012-06-26 11:40:48
    Temat: Re: Zadupizm a nowoczesne samochody.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello MichałG,

    Tuesday, June 26, 2012, 10:50:19 AM, you wrote:

    [...]

    > nic nie zwiększam.... ;) jade na tempomacie... ;)
    > Ale rozumiem was.
    > Wqurwiająca moze być kolumna jadaca 70 tam gdzie mozna (przepisowo)
    > jechac 90. I mam nadzieję, że tylko o takich sytuacjach piszemy.
    > Niestety miszcze prostej pojawiają sie równiez gdy kolumna jedzie 90-100

    Jak kolumna jedzie 90-100, to pomiedzy pojazdami w kolumnie powinny
    byc odstępy po 50 metrów - odstep dwusekundowy dość powszechnie uznaje
    się w świecie za bezpieczny. Wjazd pojazdu wyprzedzającego w taką
    lukę nie wymaga żadnych gwałtownych manewrów ze strony miłosników
    kolumn. Zanim cokolwiek zdecyduj, to wyprzedzajacy zdąży wyprzedzić
    kolejny pojazd.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 162. Data: 2012-06-26 11:46:21
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 26 Jun 2012 10:15:23 +0200, MichałG napisał(a):

    > a w temacie?

    Wypowiedziałeś się w temacie automatu zastosowanego w Volvo?
    Ja się wypowiedziałem, a Ty?

    Czytam tylko, mocno rozwinąłeś się nad off-topem "bezpieczny odstęp".

    --
    Franc

  • 163. Data: 2012-06-26 11:49:17
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 26 Jun 2012 10:38:20 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik napisał(a):

> [...]
    > prędkość podczas gdy jesteś wyprzedzany - wystarczy, że zwiększysz
    > prędkość o 1km/h. A jadąc samochodem prędkość zmienia się bez przerwy.

    A nie....
    W trasie jeżdżę na tempomacie. Pięknie trzyma prędkość nawet pod górkę.

    Jak ktoś chce, to proszę bardzo - niech wyprzedza. Jak będzie wolna, to mu
    mrugnę lewym kierunkowskazem, żeby nie czaił się i jechał dalej, swoim
    szybszym tempem.

    --
    Franc

  • 164. Data: 2012-06-26 11:55:14
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 26 Jun 2012 10:50:19 +0200, MichałG napisał(a):

    > nic nie zwiększam.... ;) jade na tempomacie... ;)
    :-) Bardzo lubię ten wynalazek. Na początku musiałem się przyzwyczaić, ale
    teraz nie wyobrażam sobie trasy bez włączonego tempomatu.

> [...]
    > (o jakości i sensowności oznakowania i ograniczeń nie podejmuję sie
    > dyskutować - wiec argumenty o debiliźmie ustawiaczy znaków - nie do
    Nie uważam, żeby kolumna jadąca wolnej ode mnie była "wqurwiająca". To nie
    jest sytuacja do bycia wkurzonym bo ktoś jedzie wolnej.
    To jest sytuacja, gdzie trzeba podjąć decyzję - jadę szybciej i tak chcę
    jechac dalej -> muszę wyprzedzić.
    Pasuje mi ich tempo -> zostaję z tyłu i jedziemy razem.

    Mistrzowie prostej nie potrafią utrzymywać dobrej, średniej prędkości.
    Wielu mnie wyprzedzało po to, by potem ich wyprzedzić bo dojechali do 2
    tirów i już nie potrafili sprawnie wyprzedzić - ale to temat na dywagacja
    kto jak jeżdzi itp.

    --
    Franc

  • 165. Data: 2012-06-26 12:08:01
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Tue, 26 Jun 2012 10:32:14 +0100, J.F <j...@p...onet.pl>
    wrote:

    > O to chodzi. Nie chcesz wyprzedzac to zachowaj odstep pozwalajacy na
    > wyprzedzanie innym :-)
    >
    > W koncu noge z gazu mozesz zdjac widzac zblizajacy sie pojazd w lusterku
    > :-)

    Ale ja mu nowet sie odsune na pobocze i migne kierunkiem :) Tylko niech on
    nie oczekuje odemnie, ze zrobie to w kazdej sytuacji i niech nie zmusza
    mnie do zmiany predkosci ladujac sie przed maske.

    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 166. Data: 2012-06-26 12:17:59
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Jak kolumna jedzie 90-100, to pomiedzy pojazdami w kolumnie powinny
    byc odstępy po 50 metrów - odstep dwusekundowy dość powszechnie uznaje
    się w świecie za bezpieczny.

    mijasz sie z prawda i to dosc konkretnie ...w DE to jedna czwarta tego
    co na zegarku dla predkosci pow. 80 km/h czyli w tym przypadku 22.5-25
    m, odejmujac dlugosc samochodu 4-5 m i zakladajac rownomierny odstep z
    przodu i tylu mamy jakies 10m

    //Wjazd pojazdu wyprzedzającego w taką lukę nie wymaga żadnych
    gwałtownych manewrów ze strony miłosników kolumn.

    a przy 10m juz wyglada to juz nieco inaczej, patrz reakcja systemu w
    Volvo

    //Zanim cokolwiek zdecyduj, to wyprzedzajacy zdąży wyprzedzić kolejny
    pojazd

    bzdura, bo nie mozesz wiedziec czy w ogole sa ku temu warunki i
    sytuacja drogowa nie ulegla zmianie ...

    PS jako ze w poprzednich postach naprawde blysnales poziomem i kultura
    wiec nie oczekuje od Ciebie odpowiedzi, potraktuj to raczej jako
    skorygowanie faktow niz zaproszenie do dyskusji

    P.

  • 167. Data: 2012-06-26 12:25:07
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Ale to znaczy, ze ten automat niedorobiony jakis , bo on nie
    powinien panikowac tylko delikatnie zwolnic zwiekszajac odstep i potem
    rowniez delikatnie zrowna predkosc .

    Zespol projektowy, ktory zajmowal sie tym systemem jest wstrzasniety
    informacjami z pms. STOP
    Obiecuja natychmiast przeprojektowac software wg. Twoich swiatlych
    wskazowek. STOP
    No chyba, ze nie masz pojecia o czym piszesz. STOP.

    P.

  • 168. Data: 2012-06-26 13:49:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello RadekNet,

    Tuesday, June 26, 2012, 12:08:01 PM, you wrote:

    > Ale ja mu nowet sie odsune na pobocze i migne kierunkiem :) Tylko niech on
    > nie oczekuje odemnie, ze zrobie to w kazdej sytuacji i niech nie zmusza
    > mnie do zmiany predkosci ladujac sie przed maske.

    Zachowaj odstęp od poprzednika, to nikt przed maskę Ci się nie
    wpakuje. 2 sekundy przy 90km/h to aż 50 metrów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 169. Data: 2012-06-26 13:51:13
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Franc pisze:

    > Wypowiedziałeś się w temacie automatu zastosowanego w Volvo?
    > Ja się wypowiedziałem, a Ty?
    >
    > Czytam tylko, mocno rozwinąłeś się nad off-topem "bezpieczny odstęp".

    Ok. Jeżdziłem z tym czyms w aucie syna - nie volvo ale ford - ale
    kupiony w Szwecji...
    Potwierdzam zdanie które juz to padło - to urzadzenie wymaga odrobine
    kultury. Kultury jazdy i kultury zachowania na drodze.
    U nas bez szans (jak widac powyżej)

    --
    Miłego dnia
    Michał

  • 170. Data: 2012-06-26 13:52:17
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Bo co?

    > Wyciąłeś naistotniejsze:

    > I się potwierdziło - jesteś za durny, żeby zrozumieć, do czego
    > prowadzi takie "rozumowanie".

    tak masz rację jestem durny.
    Zadowolony? ;)Nie rozumiem jak rozumujesz.