  • Data: 2012-06-22 11:31:39
    Temat: Re: Zadupizm a nowoczesne samochody.
    Od: Franc <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 22 Jun 2012 10:18:07 +0200, Jan45 napisał(a):

    > Jak to, nie widzisz? Obejrzyj się za siebie - stado
    > zawsze podąża za swoim przewodnikiem. A ty, chcąc
    > nie chcąc, stajesz się wzorem do naśladowania.
    > Bo w stadzie właśnie naśladowanie jest pierwszym
    > skutkiem zachowania się przewodnika stada. Czyli
    > w tym przypadku ciebie. Stado zawsze naśladuje.
    > To pozwala zrzucić z siebie ciężar odpowiedzialności.
    >
    > Chcesz uciec od stada? Jeśli nawet ci się to uda,
    > za jakiś czas sam dołączysz do innego stada. I znów
    > będziesz walczył o przywództwo, i znów inni będą
    > cię naśladować.
    Masz jakiś problem w życiu? Każda czynność to walka o przywództwo w
    stadzie? Jak idziesz na kibel to też potem porównujesz kto zrobił większą?

    Przyjmij do wiadomości, że jeden jedzie szybciej, inny wolnej. Jeden
    wyprzedza (nie widzi w tym problemu, jest to dla niego czynność naturalna),
    inny będzie kurczowo jechał za innym bo się boi wyprzedzać.

    Tylko tyle.

    > Jak zapodał nasz inicjator wątku, automat sobie u nas
    > nie poradzi. Intencja rzecznika policji i sporej części
    > kierowców jest inna niż cel istnienia automatu.
    > Dla mnie sprzeczność ta jest ewidentna. Automat ma
    > utrzymywać odstęp dla poprawy bezpieczeństwa.
    > A rzecznikowi policji ten odstęp jest potrzebny do
    > zupełnie innego celu: Do tego, żeby można było małym
    > pojazdem wciskać się w te zwiększone odstępy.
    > Tego automat nie jest w stanie zrozumieć, bo to
    > automat tylko, nie rozróżnia TIRa od osobowego.

    Do zachowania bezpiecznej nie potrzebne są automaty. To Ty jako kierowca
    masz go zachować "świadomie". Zaraz ktoś pójdzie do sądu, bo mu automat nie
    zadziałał i wjechał komuś w kufer.

    --
    Franc